صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 04:58   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
- اندازه متن: + -  کد خبر: 95591صفحه نخست » اقتصاد حمل و نقلپنجشنبه، 4 فروردین 1401 - 11:00
دمای مناسب خانه در زمستان و تابستان به همراه کاهش مصرف انرژی
  
ترابر نیوز:
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

از آنجایی که کارکرد سیستم به مراقبت‌های انجام شده وابسته است، با همه‌ی تغییرات فصلی، نگهداری و رسیدگی برای حفظ دمای مناسب خانه الزامی است. هنگامی که شما برای حفظ دمای مطلوب در زمستان و تابستان از این سیستم ها استفاده می کنید، اطمینان از عملکرد صحیح آن ها باید در کل سال در اولویت شما باشد؛ مخصوصا هنگامی که دمای هوای خارجی نامطلوب است.
در این مطلب به ذکر بعضی از روش های پایه ای نگهداری سیستم های تاسیسات مسکونی می پردازیم که می‌توانند به شما در حفظ دمای مناسب خانه در فصل زمستان و تابستان کمک کنند.

فهرست مطالب


در آماده سازی منزل برای زمستان چند نکته‌ی ساده را به یاد داشته باشید


وقتی صحبت از آماده شدن برای زمستان می‌شود، اغلب مردم برجایگزین کردن لباس های گرم در کمد لباس ها تمرکز دارند و برای تأمین آسایش و دمای مناسب خانه خود به سیستم های تاسیساتی متکی می‌شوند. اغلب ممکن است شما فرش هایی روی زمین پهن کنید و یا پتوهای ضخیم روی تخت‌ها بیندازید؛ اما برای آماده شدن برای زمستان کارهای خیلی بیشتری را باید انجام دهید.
در اینجا آسانترین راه های آماده سازی منزل برای زمستان و بهترین دما برای خوابیدن قبل از پایین آمدن دمای هوا برای شما فراهم آورده ایم.


از عملکرد صحیح سیستم اطمینان حاصل نمایید


سیستم های گرمایشی و سرمایشی که فعالیت بیش از حد داشته است، کویل‌ها یا فیلترهای آلوده، سوء عملکرد موتورها، گرمایش بیش از حد و نشتی‌ها وغیره تعداد کمی از مشکلاتی هستند که دستگاه گرم کننده‌ی مسکونی ممکن است با آن روبه رو شود. هنگامی که هریک از این مشکلات بروز می‌کنند، سیستم باید تعمیر شود اما با نگهداری صحیح می‌توانید تمامی این نقص‌ها را زیر نظر داشته باشید و دمای مناسب خانه را حفظ کنید. در این مواقع از راهنمایی های سازنده و یا شرکت خدمات پشتیبانی و نگهداری تاسیسات ساختمان کمک بگیرید.

از دستگاه بخار برای دمای مناسب خانه خود استفاده کنید


هوای سرد به اندازه‌ی کافی خشک هست و هنگامی که شما تمام روز از دستگاه های گرم کننده استفاده می‌کنید، میزان خشکی در منزل شما افزایش می‌یابد و آرامش شما را برهم می‌زند. استفاده از دستگاه بخار برای جبران رطوبت مناسب خانه از دست رفته می‌تواند تنفس راحت را درعین حفظ آرامش و دمای مناسب خانه را برای شما به ارمغان بیاورد.

پاکسازی و تعویض منظم فیلتر‌های سیستم


نظافت فیلتر یک از مهم ترین عوامل برای حفظ دمای مناسب خانه است. حتی اگر سیستم در حال استفاده باشد، فیلتر‌های آن باید هر از چند گاهی پاکسازی یا تعویض شوند، مخصوصاً قبل از شروع فصولی که استفاده از سیستم زیاد است. فیلترهای آلوده می‌توانند سبب کاهش راندمان دستگاه گرم کننده، ممانعت از ورود جریان هوا به منزل و باعث بروز نقص‌های دیگر در سیستم شوند که در نتیجه‌ی آن دستگاه به تعمیرات بیشتر نیاز پیدا می‌کند.

تمیز کردن فیلر دستگاه


عایق‌ها و درزگیرهای منزل را بررسی کنید


برای دمای مناسب خانه و جلوگیری از هدر رفتن گرما از منزل طی فصول سرد، مطمئن شوید که درها، پنجره‌ها، دیوار‌ها و بام‌ها به خوبی عایق کاری شده‌اند. همچنین درزگیر‌های اطراف درها و پنجره‌هارا بررسی و درزگیر‌های پاره، جدا شده، ساییده یا سست شده را سریعاً تعویض کنید. در صورت نیاز عایق کاری های بیشتر را به منزل خود اضافه کنید.

درزگیری پنجره و درب ها


دمای مناسب خانه با ارتقا ترموستات


برای اطمینان از عملکرد بهینه‌ی سیستم HVAC و کاهش هدر رفتن انرژی ترموستات را بررسی کنید. اگر ترموستات عملکرد صحیحی داشته باشد، سیستم گرمایشی شما می‌تواند دمای منزل شما را در یک میزان مطلوب حفظ کند. همچنین می‌توانید از ترموستات های جدیدتر که قابل برنامه ریزی هستند استفاده و آن را طوری تنظیم کنید هنگام عدم حضور در منزل سیستم را خاموش و قبل از بازگشت شما آنرا روشن کند.


کانال‌ها را برای وجود هرگونه انسداد بررسی کنید


اگر کانال‌های توزیع هوا مسدود یا کثیف شده باشند، حتی قوی ترین سیستم‌گرمایش مسکونی یا کوره نیز قادر به گرم نگه‌داشتن منزل شما نخواهد بود. کانال‌ها را برای تقویت سیستم تاسیسات مرتبا پاکسازی و هرگونه گرفتگی یا انسداد را که مانع جریان هوای بهینه می‌شوند حذف کنید. همچنین همه‌ی حفرات یا محل های دارای درز را بررسی کنید و مطمئن شوید که هوا از این محل ها نشت نمی‌کند.

دستگاه‌های خارجی را برای انباشتگی برف بررسی کنید


اگر در اطراف دستگاه مواد و خرده‌های اضافی مانند برگ، شاخه، برف یا یخ انباشته شده باشند، عملکرد آنرا تحت تأثیر قرار می‌دهند. هنگام دفع یخ و برف از روی دستگاه مراقب باشید که با اجسام تیز به آن آسیب نزنید. اطراف دستگاه‌های خارجی را عاری از ذرات اضافی نگهدارید و به منظور جلوگیری از نفوذ سرما به داخل حفرات و محل های باز دستگاه تهویه مطبوع را ببندید.

چک کردن دستگاه های خارجی از برف


دائما وجود نقص های رایج را در دستگاه جستجو کنید


از مشکلات متداولی که دیگ، کوره و پمپ های حرارتی با آن رو به می‌شوند و علائم آن آگاهی لازم را کسب کنید. این کار باعث می‌شود که نقص‌های به وجود آمده را در نطفه خفه کنید و قبل از بروز آسیب های جدی آنرا رفع کنید.


 قدرت بینایی، شنوایی و عقلانی خود را بکار گیرید


برای تشخیص مشکلات و نقص‌های کوره به دنبال صدا، بو و نشانه های غیر عادی بگردید. این اعلائم را به هیچ عنوان نادیده نگیرید چرا که ممکن است نشان دهنده‌ی یک آسیب جدی باشند که باید سریعاً تشخیص داده شده و تعمیر شوند. نگهداری و رسیدگی پیشگیرانه همیشه بهترین راه برای حفظ دمای مناسب خانه است پس هرگونه اتفاق غیر عادی را به منزله‌ی علامت خطر سیستم در نظر بگیرید.


زمانبندی نگهداری منظم و حرفه‌ای را برای سیستم خود در نظر بگیرید


با هرنوع دستگاه تأسیساتی یا هر نقصی که در آن ایجاد شده، متخصصین تعمیر و نگهداری موتورخانه یا مهندس تاسیسات می‌توانند به میزان قابل توجهی راندمان سیستم شما را افزایش دهند. اگرچه که شما نگهداری های پایه‌ای را خودتان به انجام می‌رسانید، اما هر از چند گاهی و مخصوصاً هنگام تغییر فصل، باید با متخصصین تماس بگیرید تا در اینکار شما را یاری کنند.



با به انجام رساندن برخی مراحل ساده یا نگهداری و سرویس مناسب و مراقبت های منظم توسط پیمانکار نگهداری موتورخانه ، سیستم شما قادر خواهد بود حتی در دمای خیلی پایین برای منزل شما گرمای مطلوب را فراهم کند. وقت خود را تلف نکنید. منزل خود را برای زمستان و دمای مناسب خانه آماده کنید.

 

سیستم های تاسیساتی

در طول فصول سرد حفظ کوره و پمپ حرارتی در سطوح فوقانی امری حیاتی در آماده سازی منزل برای زمستان است. در تنظیم و تعمیرات برای کاهش ریسک ایجاد نقص و اختلال با یک مهندس تاسیسات و پیمانکار نگهداری موتورخانه و تجهیزات گرمایشی تماس بگیرید.

با هزینه ای مناسب فرد متخصص می تواند از تمیز بودن دستگاه اطمینان پیدا کند و تعویض فیلتر ها و بررسی نشت کربن مونوکسید را انجام دهد. برای کاهش هزینه های گرمایشی و دمای مناسب خانه می توانید ترموستات قدیمی خود را با انواع قابل برنامه ریزی آن تعویض کنید. برای دستگاه های هوای داغ اجباری ، دمپر هارا برای پمپاژ حرارت بیشتر تنظیم کنید. مقدار گرمای مصرفی را در اتاق هایی که از آن ها استفاده نمی شود را کاهش دهید.
دستگاه های تهویه هوای مرکزی خارجی ( هواساز ها، پنل های خارجی کولرهای گازی و …)  باید کاملا پوشیده شوند تا از صدمات ناشی از برف و انجماد در امان بمانند. کولرگازی های پنجره ای را باید بردارید یا کاملا با عایق های ارزان قیمت بپوشانید تا از ورود جریان هوای سرد به داخل جلوگیری کنید.


پشت بام، ناودان و حفره های پنجره


نشت آب و ایجاد سد یخی می تواند سبب بروز آسیب های بسیار مخربی شوند. بام پوش های فرسوده را تعویض و ناودان ها را از ذرات و برگ ها پاکسازی کنید تا از وجود عایق کافی در اتاق زیر شیروانی خود مطمئن شوید. انباشته شدن برف به همراه وجود نشتی هوا در اتاق زیر شیروانی می تواند سبب ایجاد قندیل یا سد یخی شود. دماهای بالاتر در خانه می توانند سبب جاری شدن آب ناشی از یخ های ذوب شده در خانه و آسیب به بنای ساختمان شوند. برای تخلیه آب از بام به سمت ناودان و سرریز و جلوگیری از انجماد می توانید از سیستم ذوب یخ الکتریکی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که به طول سرریز ها اضافه کنید تا آب را دورتر از محل فوندانسیون حمل کنند.
ریزش شاخه و برگ ها می تواند سبب انسداد لوله های تخلیه و سرریزی آب در پنجره های زیر زمینی شود. برای حفاظت بیشتر تمام ذرات اضافی را حذف کنید، از تمیز بودن لوله های تخلیه مطمئن شوید و پوشش های پلاستیکی تمیز نصب کنید.

پاکسازی لوله های تخلیه


زیرزمین


برای حفظ خشکی و عدم وجود رطوبت در زیر زمین باید از پاییز فرآیند آب بندی پیشگیرانه را در زیر زمین اعمال کنید. در مکان هایی که بتن ریزی شده اند با بررسی فوندانسیون دیوار ها و زمین شروع کنید. به دنبال رطوبت اضافی یا ترک هایی که آب در آنها نفوذ کرده بگردید. برای تعمیر شکاف و ترک های دیوار می توانید از اپوکسی فوری، پلی یورتن و لوله های تزریق پلاستیکی استفاده کنید. این درزگیر های سفت و در عین حال انعطاف پذیر از پیشرفت ترک ها جلوگیری می کنند. پوشش های بتنی، درزگیر ها، رنگ آمیزی و پنل ها نیز می توانند آب بندی مناسب را برای کاربرد های داخلی فراهم کنند. سیکل یخ زدایی، ته نشینی و فشار هیدرواستاتیک همگی می توانند موجب ایجاد نشتی در زیر زمین شوند.


همچنین مطمئن شوید که پمپ چاهکی شما به درستی عمل می کند؛ به خصوص بعد از پایان فوصول خشک و طولانی مدت. با ریختن چند گالن آب به درون حفره ی پمپ آن را بررسی کنید. پمپ باید سریعاً فعال شود و آب را به بیرون از زیر زمین پمپاژ کند. اضافه کردن یک سیستم باطری پشتیبان می تواند امنیت بیشتر را هنگام قطعی برق در زمستان فراهم کند.

بخاری و اجاق گاز

عیناً همانند کوره، بخاری یا اجاق گاز شما باید مرتباً چک شود تا از تمیز بودن و عملکرد صحیح دودکش ها مطمئن شوید. بخاری های هیزمی باید توسط یک فرد متخصص یا تیم خدمات پشتیبانی و نگهداری تاسیسات ساختمان پاکسازی شود تا کرئوزوت های (ماده حفاظتی موثر و نا محلول در آب) اضافی را بطور کامل حذف کند. این کار از نشت کربن مونوکسید و آتش سوزی جلوگیری می کند.

پنکه های سقفی و پریز های برق در آماده سازی منزل برای زمستان


در بسیاری از خانه هایی که دارای فن های پره ای هستند برای ایجاد دمای مطلوب در کل سال می توانید پره ها را معکوس و در جهت گردش عقربه های ساعت تنظیم کنید. این کار باعث می شود که جریان هوای رو به بالا که توسط پنکه تولید شده است، هوای گرم تا بخش فوقانی را به پایین و درون فضای اتاق هدایت کند. این کار در مکان هایی که سقف های بلند دارند اثر بخش می باشد و ممکن است با کمک آن بتوانید دمای محل مورد نظر را کاهش دهید.
برای کاهش جریان هوای سرد می توانید عایق فومی را در سطح خارجی دیوار پشت  کلید و پریز های برق ها نصب کنید.

پنکه سقفی برای هدایت هوای گرم

 


هوای زمستان می تواند اثرات مخربی بر منزل و بنای شما داشته باشد. با کمی وقت گذاشتن برای انجام موارد ذکر شده می توانید آسایش و راحتی را برای خود و خانواده در طول زمستان فراهم کنید.
 

دمای مناسب خانه در تابستان

تابستان در بیرون از خانه می تواند سرگرم کننده باشد اما در داخل خانه هزینه ی قبوض را بالا می برد. بعد از یک روز کاری ، بازی ها و دیگر فعالیت های تابستانه شما به یک محیط خنک احتیاج دارید. در مناطق گرمسیر که دمای هوا بالاست ، داشتن یک دمای مناسب برای فضای خانه بسیار ضروری است. در ادامه به روش هایی برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان مناسب برای فصل تابستان میپردازیم.

 دستگاه تهویه مطبوع کم مصرف برای کاهش مصرف در ساختمان

اغلب افراد برای خنک کردن منزل  و رسیدن به دمای مناسب خانه از دستگاه های تهویه مطبوع استفاده می کنند. مصرف کنندگان برای خنک کردن منزل آپشن های کمی دارند ؛ دستگاه مرکزی که کل محیط خانه را خنک کند و اسپیلت، کولر گازی پنجره ای که می تواند در یک زمان یک اتاق را خنک کند. هرکدام را که انتخاب می کنید به دارا بودن نشان مصرف انرژی آن توجه داشته باشید و مطئن شوید که از یک محصول با مصرف بهینه استفاده می کنید.

اما اگر در حال حاضر از یک دستگاه کم مصرف استفاده می کنید و قصد تعویض آن را ندارید، همچنان راه های زیادی برای کاهش هزینه ها وجود دارد. به طور منظم فیلتر ها را تعویض کنید و یک روتین برای بازدید و چک کردن عملکرد صحیح سیستم تأسیسات داشته باشد. فن ها می تواند به گردش هوای سردکمک کنند پس در این حالت به تهویه هوای شما فشار وارد نمی شود.

کولرگازی های کم مصرف

 

 

 پرده هایی که در مصرف بهینه ی انرژی موثرند

گاهی جزئیات کوچک می توانند تغییرات زیادی را در هزینه های مصرف انرژی ایجاد کنند. پرده های عایق دار با ممانعت از تابش آفتاب داغ باعث محافظت بیشتر پنجره ها در برابر ورود گرما می شوند و هوای سرد را داخل خانه حفظ می کنند. مدل های مختلفی از پرده ها وجود دارند که می توانید مطابق دکوراسیون خود تنظیم کنید و نیازی نیست برای کاهش هزینه آن را بر هم بزنید.

پرده های موثر در کاهش مصرف انرژی

 پوشش مناسب بام برای کاهش مصرف انرژی

در مناطق گرم تر ، نوع پوشش پشت بام می تواند در دمای مناسب خانه مؤثر باشد. یک سقف با جنس مناسب می تواند دمای خانه را پایین نگه دارد. میانگین هزینه ی سقف با متریال خاص می تواند کمی زیاد باشد اما عمر آن طولانی است و می تواند سریعاً هزینه ی قبوض شما را کاهش دهد.

سقف مناسب برای کاهش مصرف انرژی

 عایق های موثر در حفظ دمای مناسب خانه

بسیاری از خانه های قدیمی دارای عایق هستند که ممکن است کارایی خود را تا حدی از دست داده باشند. نشتی ها و شکاف ها هنگام خنک کردن خانه در تابستان می توانند هزینه های زیادی را در بر داشته باشند.  شما می توانید با یک مهندس تاسیسات تماس بگیرید تا در بررسی بخش های آسیب پذیر و عایق کاری و درز گیری به شما کمک کند. نصب عایق کاری، مصرف انرژی خانگی شما را بهبود می بخشد و هزینه های خود را در کاهش هزینه ی قبوض جبران می کند.

پنجره های موثر در دمای مناسب خانه

پنجره های می توانند در عین وارد کردن نور آفتاب به خانه، سرمای داخلی را خارج کنند. پنجره  های مناسب می تواند هزینه های قبوض شما را کاهش دهد. اما اگر پنجره های کنونی شما در شرایط مناسبی قرار دارند، راه های زیادی نیز برای ایجاد تغییرات درآن ها وجود دارد. می توانید با درزگیری در و پنجره نواحی مشخصی که هوای سرد از آن ها خارج می شود راحذف کنید.

درزگیری پنجره برای صرفه جویی در انرژی

نتیجه گیری

هنگامی که هوای بیرون گرم باشد باید از ورود آن به داخل جلوگیری کنید. تعدادی از روش های بالا را می توانید برای حفظ دمای مساعد خانه و کاهش هزینه های قبوض خود استفاده کنید.

تعداد بازدید: 757 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
  ترامپ: تنش‌های فزاینده میان ایران و اسرائیل می‌تواند به جنگ‌جهانی منجر شود/ بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  تماشا کنید: جنگ کریدورها/ هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  راه اندازی قطار تهران چابهار، یک مسیر ریلی متفاوت در راه است!
  بیش از 90 درصد از جابجایی‌های سیستم حمل و نقل عمومی در شهرهای هند با اتوبوس انجام می‌شود.
  سهم ۴ درصدی اتوبوسرانی در جابه جایی مسافران
  تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریع‌تر راه‌آهن بصره- شلمچه
  امکان ترانزیت سنگ آهن افغانستان با خط آهن خواف- هرات فراهم شد+فیلم
  اظهارات دائم اسرائیلی‌ها در مورد حمله احتمالی ایران جهت جلب همدلی امریکا و اروپاست / تهران از اینکه تل‌آویو را در آماده باش مداوم نگه دارد، سود می‌برد
  حمله تند «جوان» به روحانی / «رفراندوم» درباره سیاست خارجی و انتخابات آزاد
  ویدیو / خرید آسان اسلحه در کشور؟ کلاشنیکف ۱۸ میلیون، شاه‌کش ۵ الی ۹ میلیون!
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  انقلاب در ناوگان حمل و نقل شهری هند با تزریق 10 هزار اتوبوس برقی
  چین با سرمایه گذاری در توسعه کانال ولگا، کریدور شمال جنوب را متحول می کند
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار