چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:19   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 95433صفحه نخست » اخبار رسانه هایکشنبه، 17 بهمن 1400 - 17:39
توسعه شبکه‌ ریلی می‌تواند به توسعه حمل و نقل دریایی کشور کمک کند
  
ترابر نیوز:

توسعه شبکه‌ ریلی می‌تواند به توسعه حمل و نقل دریایی کشور کمک کند

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت شبکه‌های ریلی در کشور گفت: توسعه شبکه‌های ریلی می‌تواند به توسعه حمل و نقل دریایی کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار افندی‌زاده در آئین افتتاحیه پنجمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد جا به جایی کالا در دنیا در زمینه تجارت از طریق دریا صورت می‌گیرد و در کشور خودمان ۹۵ درصد واردات و ۸۵ درصد صادرات از دریاست.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت نقش دریا و بنادر در زمینه تجارت جهانی گفت: کشور ما ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که همگی به‌خوبی با این ظرفیت‌ها آشنا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طول سواحل ما در مجموع حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر است و همه کشورهای دنیا علاقه‌مند هستند که به آب‌ها دسترسی داشته باشند.

افندی‌زاده با بیان اینکه راه آهن و ریل در کشور ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نیازمند توجه ویژه است، گفت: زمانی که کالایی به بنادر وارد می‌شود و یا قرار است صادر شود نیاز به حمل و نقل ترکیبی داریم؛ لذا توسعه شبکه‌های ریلی می‌تواند به توسعه حمل و نقل دریایی کشور کمک کند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بندر چابهار اظهار کرد: توسعه بندر چابهار می‌تواند یکی از اهداف بلند کشور باشد و از طرفی بندر امام (ره) پتانسیل بسیار بالایی دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم با مشارکت، همکاری، همفکری و برطرف کردن موانع و ارائه راهکارهایی که می‌تواند حمل و نقل دریایی ما را توسعه دهد، از ظرفیت این کنفرانس استفاده کنیم.

تعداد بازدید: 344 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار