دزفول - معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تا سال ۱۴۰۴ پنج کارخانه قند در شهرستان‌های مختلف استان خوزستان احداث می‌شود.

 

محمد قاسمی نژاد در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، پنج کارخانه قند تا سال ۱۴۰۴ در خوزستان ساخته می‌شود که با بهره‌برداری از آنها ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندرقند می‌رود.

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امسال تولید چغندرقند در خوزستان از یک میلیون تن بیشتر می‌شود که در همین راستا به فکر وارد کردن صنعت افتادیم و تاکنون مجوز ساخت دو کارخانه قند در دزفول و شوش گرفته شده و فعالیت‌های زیربنایی این کارخانه‌ها نیز آغاز شده است. 

قاسمی نژاد افزود: سه کارخانه دیگر نیز با پیشرفت ۵۰ تا ۶۰ درصد در استان خوزستان در حال ساخت است که تا افق ۱۴۰۴، تعداد پنج کارخانه قند در استان خوزستان بهره‌برداری می‌شود. 

وی سطح زیر کشت چغندرقند در خوزستان در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ را ۱۳ هزار و ۲۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این کارخانه این سطح زیر کشت افزایش چشمگیری خواهد داشت.