چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 04:58   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 94482صفحه نخست » اخبار رسانه هاچهارشنبه، 21 مهر 1400 - 10:16
اثرات مخرب حمل بار غیر مجاز بر راه و خودرو
  
ترابر نیوز:

 

در صورت عدم رعایت وزن مجاز توسط وسیله نقلیه، هزینه های تعمیر و نگهداری ابنیه فنی راه ها به شدت افزایش یافته و ممکن است آسیب های جدی به ابنیه راه وارد کند.

 
 تین نیوز

یک راننده و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها، افزایش شکایات و گلایه های  رانندگان ناوگان سنگین کشور از وضعیت جاده ها را حاکی از  نامناسب تر شدن و کیفیت نامطلوب راه ها دانست.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی به خبرنگار ما گفت: حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده راه، آزادراه و بزرگراه در کشور وجود دارد و نگهداری از آنها که شریان های اقتصادی و سرمایه های کشور هستند بر همه ما لازم است.

پیشنهاد امروز
Yektanet: Vaccine
 

وی با بیان این که مولفه های زیادی از جمله زیرسازی نامناسب، رطوبت زیاد خاک، مصرف قیر فاسد، نرم بودن طبقات پایین و بارهای سنگین ناوگان حمل و نقل بر کاهش عمر جاده ها تاثیر دارند، افزود: جاده و کلیه ابنیه فنی موجود در آن با توجه به میزان مشخصی از عبور و مرور انواع وسیله نقلیه طراحی می شوند.

این همیار جامعه ایمن کشور، بیان کرد: به همین دلیل در صورت عدم رعایت وزن مجاز توسط وسیله نقلیه، هزینه های تعمیر و نگهداری ابنیه فنی راه ها به شدت افزایش یافته و ممکن است آسیب های جدی به ابنیه راه وارد کند.

اتحادی، اثرات وزن غیر مجاز بار بر جاده را تخریب  راه ها، کاهش قابلیت کنترل و هدایت وسیله نقلیه، کاهش توان سیستم ترمز، افزایش مصرف سوخت و فرسایش لاستیک ناوگان سنگین برشمرد و عنوان کرد: در صورت افزایش غیر مجاز تناژ بار، همچنین سیستم ترمز عملکرد مطلوب ندارد و قدرت مانور وسیله نقلیه کاهش یافته و امکان بروز حادثه وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

این راننده کامیون تاکید کرد: متاسفانه بعضی از رانندگان کامیون بدون در نظر گرفتن این موارد، مبادرت به بارگیری بیشتر از ظرفیت مندرج در کارت می کنند و مشاهده شده تریلر 18 چرخ که باید حداکثر وزن بار و کشنده 44 تن باشد با بارگیری بیش از ظرفیت، وزن آن تا 64 تن افزایش داشته،  بدین معنی که 20 تن اضافه بارگیری نموده است.

وی با طرح این پرسش که آیا رانندگانی که 20 تن اضافه، بارگیری می کنند از عواقب این تخلف اطلاع دارند، افزود:  آیا اطلاع دارند در صورت حادثه در جاده  مقصر هستند و بیمه بدنه خسارت پرداخت نمی کند؟

به گزارش تین نیوز، اتحادی با بیان این که در صورت تصادف دیگر خودروها ،تریلری که 20 تن اضافه بار دارد باید مسافت بیشتری را طی کند که متوقف شود، ادامه داد: متاسفانه وقتی ظرفیت مندرج در کارت کامیون‌ ها افزایش پیدا کرد جاده ها به تبع آن خرابتر و دچار فرسایش شدند.

وی با انتقاد از کمرنگ شدن نظارت و کنترل پلیس راه در برخی استان ها و محورها، خاطر نشان کرد:  با توجه به وضعیت  خرابی راه ها و مشکلات مالی، از مسئولان تقاضا داریم لااقل نظارت خود را بیشتر کنند تابیشتر از این به جاده ها خسارت وارد نشود.

تعداد بازدید: 456 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار