پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 03:44   
 
 
   آخرین اخبار  
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 93993صفحه نخست » اقتصاد- انرژِیچهارشنبه، 23 تیر 1400 - 13:17
خودروهای برقی، امید چینی ها برای حفظ محیط زیست
  
ترابر نیوز:

خودروهای برقی، امید چینی ها برای حفظ محیط زیست

پکن- ایرنا- دولت چین با هدف کاهش مصرف سوخت های فسیلی به ویژه بنزین و همچنین مبارزه با تغییرات اقلیمی، تولید و استفاده گسترده از خودروهای برقی را در دستور کار قرار داده است به طوری که شرکت های بزرگ و معتبر خودروسازی جهان هم در حال رقابت برای کسب سهم خود از این بازار بزرگ هستند.

یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم چین این روزها بدی آب و هوا در شهرها و استان های مختلف است و یکی از راهکارهای کاربردی و موثر دولت برای متوقف کردن این تحولات نامطلوب اقلیمی تولید و استفاده گسترده تر از خودروهای برقی است.

افزون بر این به دلیل آنکه چین بزرگترین مصرف کننده نفت و مشتقات سوختی در جهان محسوب می شود، تولید این خودروها می تواند مقرون به صرف باشد و این کشور نیز با این اقدام قادر است بسیاری از مشکلات زیست محیطی و آب و هوایی را حل کرده و جانی تازه به صنایع خودروسازی بدهد.


چین بزرگترین بازار خودروهای برقی دنیا
چین اکنون بیش از ۵ میلیون و ۶۴۰ هزار دستگاه خودروی برقی و با انرژی جدید در اختیار دارد و در این زمینه پیشرو دیگر کشورهای جهان است تلاش دولتمردان القای این فرهنگ به مردم است که استفاده بیشتر از این خودروها برای حل و فصل مشکلات اقلیمی و زیست محیطی و بهبود و افزایش قابلیت های صنعتی مفید فایده است.

آمار انجمن خودروسازی چین نشان می دهد در سال ۲۰۱۸ میلادی در این کشور یک میلیون و ۲۷۰ هزار دستگاه خودروی برقی تولید و یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه از آنها به فروش رسیده که این ارقام در مقایسه با یک سال قبل از آن ۶۰ درصد رشد داشته است.

در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ میلادی نیز بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه از خودروهای برقی و انرژی جدید موسوم به «ان یی وی» تولید و به همین میزان نیز فروش به ثبت رسیده است که این ارقام در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی رشدی ۱۰۰ درصدی نشان می دهد.

حمایت های دولت از صنایع خودروسازی برای ساخت خودروهای جدید برقی و با منابع جدید انرژی و اطمینان دادن به مشتریان برای استفاده بیشتر از آنها باعث شده است تا صنعت خودروسازی چین با تحولاتی شگرف مواجه شود.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ برند مختلف به فروش انواع مدل های برقی شده در چین مشغول هستند که از مشهورترین آنها می توان به تسلا، ب ام و، فولکس واگن، دایملر، فورد، جنرال موتورز، نیسان و میتسوبیشی اشاره کرد.

شرکت خودروسازی چینی CHJ اعلام کرده قصد دارد با یک سرمایه گذاری به مبلغ ۳۰۰ الی ۵۰۰ میلیون دلار به ارتقا و بهبود خط تولید خودروهای برقی و الکتریکی خود بپردازد تا در این میان گوی رقابت را از سایر رقبای قدرتمند خود که بازارهای جهانی بخصوص کشور چین فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، برباید و نظر سرمایه گذاران بومی و بین‌المللی را به سمت خود جلب کند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

شرکت چینی بی وای دی (BYD) از شرکت های بسیار مشهور خودروسازی بومی در چین امسال از خودروی مفهومی E-SEED GT در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی کرد رونمایی از این خودرو نشان می‌دهد که بی وای دی برنامه‌های زیادی برای تولید خودروهای برقی در آینده دارد.

بی وای دی یکی پیشگامان تولید خودروهای برقی در جهان به شمار می‌رود و تلاش زیادی برای تولید خودروهای پاک کرده است.

این شرکت در کنار تولید خودروهای سواری برقی مختلف حتی یک شاسی‌بلند برقی با نام Song Pro را نیز به بازار معرفی کرده است آخرین محصول نیز همین خودروی مفهومی E-SEED GT بود که نه‌تنها یک خودروی برقی جدید است بلکه زبان طراحی جدید این شرکت را هم معرفی می‌کند.

 

خودروهای برقی، امید چینی ها برای حفظ محیط زیست

تصویری از پارک خودروهای کوچک برقی در یکی از پیاده روهای 
​​​​​​پکن


استقبال دنیا از خودروهای انرژی جدید و برقی
خودروهای برقی و الکتریکی این روزها با استقبال بی نظیری از سوی کاربران روبرو شده است، حالا به نظر می رسد در بعضی از کشورها نظیر چین و همچنین کشورهای اسکاندیناوی، مشتریان بیشتری در چین از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست نسبت به سایر نقاط دنیا استقبال کرده اند.

بسیاری از کشورهای دنیا قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا،  کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به فراوری انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت های خودروسازی در دنیا عزم خود را برای فراوری انبوه خودروهای برقی جزم نموده و از برنامه های خود بدین منظور رونمایی کرده اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر دنیا به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و از هر یک از برنامه های خود برای طراحی و فراوری خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی نمایند.


امیدی تازه برای محیط زیست
در چین متقاضیان خودروی بنزینی اغلب باید ماه‌ها و حتی سال‌ها در انتظار اجازه استفاده از خودروی خود بمانند و در صورت تولید گازهای سمی اجازه راندن آن را ندارند این در حالی است که دولت برای خودروهای برقی بسته‌های تشویقی زیادی ایجاد کرده است یک خودروی برقی بلافاصله اجازه استفاده می‌گیرد.

هنوز توجه دنیا به اقدامات چین جلب نشده است و بسیاری نمی دانند در چین چه می‌گذرد نه در مورد خودروهای برقی، نه توربین‌های بادی یا مزارع استفاده از انرژی خورشیدی به همین دلیل آلمان که در این حوزه‌ها تا سال ۲۰۱۲ پیشتاز بود، حالا جایش را به چین داده است.

برنامه چین این است که ۴۰ درصد خودروها تا سال ۲۰۳۰ برقی شوند که معنایش تولید ۱۵ میلیون خودروی برقی جدید است این یک امید تازه است برای محیط‌زیست و خبری هولناک برای صنایع خودروسازی آلمان،   «ساخت آلمان» که شهرتی خوب در جهان دارد، در آینده نزدیک به «ساخت چین» تغییر نام می‌دهد.

شاخصه این خودروها صدای کمتر و تولید نکردن گازهای سمی است این خودروها نیازی به باک، دنده، کاتالیزاتور و لوله اگزوز یا رادیاتور ندارند.

خودروهای برقی، امید چینی ها برای حفظ محیط زیست

پارکینگ یکی از کارخانه های سازنده خودرو برقی در چین


ایستگاه های شارژی خودروهای برقی
گزارش‌ها حاکی است با تلاش چین در راستای توسعه وسایل نقلیه برقی، تعداد ایستگاه‌های شارژ در سراسر این کشور به شکل انفجاری زیاد شده است به طوری که ماه گذشته میلادی تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در کشور چین از یک میلیون ایستگاه گذشت.

تعداد ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در این کشور سالیانه ۶۹.۳ درصد رشد دارد از میان این ایستگاه‌های شارژ ۴۱۲ هزار مورد عمومی هستند در حالی که ۵۹۰ هزار نیز خصوصی هستند چین فقط در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۴۰ هزار ایستگاه شارژ عمومی جدید اضافه کرد.

این افزایش در تعداد ایستگاه‌های شارژ در زمانی اتفاق افتاده است که چین با کاهش فروش وسایل نقلیه سوخت فسیلی جدید مواجه است.

وسایل نقلیه برقی یک نقطه روشن جدید برای چین است این کشور به منظور کاهش آلودگی و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی به شدت در حال تولید خودروهای برقی و تاسیس ایستگاه‌های شارژ است احداث ۱۳۴ هزار ایستگاه در ماه ژوئن امسال، رشد ۵۶.۳ درصدی سالانه را نشان می‌دهد.

در حالی که کشورهای جهان در حال رقابت برای تبدیل شدن به رهبر در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی هستند، چین به لطف جمعیت زیاد کشورش که خواهان خودروهای برقی هستند، به یک بازار فوق العاده تبدیل شده است.

طبق گزارش‌ها، مردم چین تقریباً ۳۵ درصد از کل وسایل نقلیه الکتریکی تولیدی در سراسر جهان را خریداری کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی، یک میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در این کشور فروخته شود.

دولت چین نیز مشوق‌هایی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند تا هم تولید خودروهای الکتریکی را برای تولیدکنندگان تسهیل کند و هم خرید این خودروها را برای مصرف کنندگان به صرفه کند.

خودروهای برقی، امید چینی ها برای حفظ محیط زیستخودروهای برقی، امید چینی ها برای حفظ محیط زیست

تعداد بازدید: 1721 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
  ترامپ: تنش‌های فزاینده میان ایران و اسرائیل می‌تواند به جنگ‌جهانی منجر شود/ بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  تماشا کنید: جنگ کریدورها/ هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار