پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 05:23   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 91947صفحه نخست » اخبار رسانه هاجمعه، 17 مرداد 1399 - 09:49
تقلیل سرعت؛ دشمن بهره‌وری در راه‌آهن/ ۹درصد شبکه ریلی دارای محدوده تقلیل سرعت/ بهره‌وری در راه آهن تبدیل به یک فرهنگ شده است
  
ترابر نیوز:

سعید رسولی تغییر سرعت یکی از موانع اصلی حمل و نقل ریلی باری و نیز کاهش میزان بهره وری محسوب می شود. از ۱۱ هزار و ۸۰۰ خط ریلی موجود، حدود ۹درصد دارای محدوده تقلیل سرعت هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی مدیرعامل راهن آهن کشور در نشستی با فاطمه پهلوانی رییس سازمان ملی بهره‌وری که در آستانه اول خرداد روز ملی بهره وری با حضور مدیرعامل و معاونان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، به ارائه گزارش عملکرد استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در راه‌آهن پرداخت و گفت: ما در راه‌آهن موضوعات متنوعی داریم که از اهمیت بالایی برخوردار است، یکی از آن ها ایمنی است که برند راه آهن محسوب می شود.

او افزود:با  این وجود  اولویت اول ما بهره‌وری است و از سال گذشته اقدام‌هایی را در این خصوص شروع کردیم که امسال نیز ادامه دارد، بهره‌وری یک موضوع همیشگی است که باید همواره سرلوحه کارها قرار گیرد تا بتوانیم با حداکثر ظرفیت و توان خدمات‌رسانی کنیم؛ در نتیجه همه ساز و کارهای اجرایی را در راستای این اولویت قرار داده ایم. البته نتیجه بخش بودن این اقدام‌ها بسیار مهم است و سعی داریم اقدام‌های بهره ورانه را یک ارزش جدی بدانیم و  تخصیص و توزیع منابع متناسب با خروجی‌های بهره ور باشد .

او با تاکید بر این که امروز بهره‌وری در راه آهن تبدیل به یک فرهنگ عمومی شده است، گفت: امیدوارم روزی در کشور بهره‌وری به گونه‌ای نهادینه شود که همه ناگزیر باشند آن را اجرا کنند.

 رسولی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که در سازمان‌های اداری همواره از کمبود نیرو گلایه دارند، گفت: این در حالی است که یکی از مضرات اصلی، انباشت نیروست که به شکل مناسب توزیع نشده اند. امروز مدیران ما در راه‌آهن کار را با نیروی انسانی کمتر و با کیفیت مناسب انجام می دهند و این تبدیل به یک ارزش شده است.

او افزود: در سال‌های گذشته برخی خطوط با هزینه بسیار بالا، اما بدون مطالعات همه جانبه و بدون توجه به مقوله بهره وری در کشور ساخته شد که امروز شاهد عبور گاه و بیگاه قطارهای مسافری با ضریب اشغال پایین مسافر در آن‌ها هستیم درحالیکه اگر بار روی این خطوط جابجا می‌شد و منابع بار کشور از جمله معادن و کارخانجات به این سرچشمه‌ها متصل می‌شد، بهره وری در این خطوط افزایش چشمگیری می‌یافت.

مدیرعامل راه آهن، ‌ قطار را در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای بسیار با صرفه و اقتصادی دانست و تصریح کرد: یک قطار می‌تواند با ۶۰ واگن ۵۵ تنی بار را جابجا کند درحالیکه اگر این بار را با کامیون‌های ۲۰ تن جابجا کنیم باید ۱۶۰ کامیون به کار گرفته شود ضمن اینکه مصرف سوخت قطار یک ششم مصرف سوخت کامیون هاست.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی طبق قانون ۱۲ رفع موانع تولید، در هر نوع سرمایه‌گذاری که منجر به صرفه‌جویی در مصرف سوخت شود یا بهبود شرایط زیست محیطی را در پی داشته باشد، اصل سود باید سرمایه گذار برگردانده شود، چنانچه این قانون اجرایی شود یک سازمانی به بزرگی راه آهن به دنبال  انعقاد قراردادی می رود تا بتواند برای همیشه مصرف انرژی را کاهش دهد.

او ادامه داد: از ۱۱ هزار و ۸۰۰  خط ریلی موجود، هر زمان خطی به دلیل مشکلات فنی آسیب ببیند و به خطر بیافتد، در اولین اقدام، دستور تقلیل سرعت داده می شود و قطار باید با سرعت کمتری حرکت کند، این تغییر سرعت یکی از موانع اصلی حمل و نقل ریلی باری و نیز کاهش میزان بهره وری محسوب می شود. از  ۱۱ هزار و ۸۰۰ خط ریلی موجود، حدود  ۹درصد دارای محدوده تقلیل سرعت هستند.

او با اشاره به این که امروز با یک گروه سرمایه‌گذار داخلی برای رفع این معضل جلسه داشتیم گفت: هر سال اعتبار بسیار عظیمی از محل بودجه عمومی دولت برای توسعه و نگهداری شبکه ریلی درنظر گرفته می شود اما وقتی نگاه بهره ورانه نباشد، نتیجه مطلوب نخواهد بود.

رسولی در این باره توضیح داد: برای احداث یک خط ریلی نیاز است ابتدا  مطالعات آن در سازمان برنامه و بودجه به تصویب برسد و بعد که اقتصادی بودن طرح ثابت شد در پیوست شماره یک قانون بودجه گنجانده می شود. اما در عمل بعد از اجرا تازه متوجه می شویم سالها فقط قطار مسافری با ضریب مسافر کم از این مسیر عبور می کند و باری جا به جا نمی شود. به جای آن در مسیر جاده ای موازی با مسیر ریلی، یک بار ریل پسند جا به جا می شود و به همین دلیل سهم حمل و نقل ریلی از بار۱۰ تا۱۲ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که یکی از راه‌های پایدار کاهش تلفات حمل و نقل جاده ای روی آوردن به حمل ونقل ریلی است، تصریح کرد: علاوه بر این حمل و نقل ریلی یکی از راه‌های کاهش آلاینده‌های زیست محیطی به خصوص در کلانشهرها به شمار می رود. در شهر تهران از شرق به غرب و بالعکس شبکه ریلی خوبی وجود دارد و از سوی دیگر  امکان ساخت قطار در داخل کشور فراهم است؛ بنابراین اگر بر  روی حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری شود و آن را به مترو شهری پیوند دهیم قطعا این امر تاثیر بسیاری در کاهش مصرف سوخت، کاهش تلفات و کاهش آلاینده‌ها خواهد داشت.

مدیرعامل راه آهن با بیان این که تاکنون درباره بهره‌وری بسیار شنیده و گفته ایم، تصریح کرد:  تا زمانی که بهره وری تبدیل به فرهنگ وباور عمومی نشود و تا زمانی که قوانین بلااجرا وجود دارد یا کاستی هایی که در اجرای آن ها دیده می شود تصحیح نشود، نمی توان چندان به توسعه این امر امید داشت.

او افزود: اکنون مشکلات موجود در این زمینه را لیست کرده ایم و بنا داریم زمان بندی کارها رابر اساس ساعت روز و هفته تعیین کنیم تا کارها با سرعت بیشتری پیش برود، زیرا یکی از مشکلات اصلی زمان طولانی انجام مطالعات است که باید تا حد امکان کوتاه شود.

گفتنی است  در این نشست از روسای کارگروه‌های ۱۲ گانه بهره وری که در سازمان راه آهن تشکیل شده است، قدردانی شد.

تعداد بازدید: 1021 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار