چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 13:19   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 91456صفحه نخست » اخبار رسانه هایکشنبه، 17 آذر 1398 - 10:09
آمارهایی از پرونده‌های مالی پیش‌فروش خودرو/بدهی حداقل هزار میلیاردی شرکت‌های لیزینگ‌ خودرو
  
ترابر نیوز:

آمارهایی از پرونده‌های مالی پیش‌فروش خودرو/بدهی حداقل هزار میلیاردی شرکت‌های لیزینگ‌ خودرو

حداقل بدهی شرکت‌های لیزینگ خودرو مربوط به ۱۷ پرونده‌ای که اخیرا دادستان تهران به تعدادی از آنها اشاره کرده، بیش از هزار میلیارد تومان است. در اینفوگرافیک تجارت‌نیوز اطلاعاتی از ۱۳ پرونده مالی مربوط به شرکت‌های پیش‌فروش خودرو را می‌توانید مشاهده کنید

 

به گزارش تجارت‌نیوز، ۲۷ مهر ماه امسال خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به نقل از عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران اطلاعاتی درباره پرونده‌های پیش‌فروش خودرو منتشر کرد.

جعفری دولت‌آبادی در خصوص پرونده‌های پیش‌فروش خودرو،از مفتوح شده ۱۷ پرونده در دادسرای تهران خبر داد.

جعفری دولت‌آبادی سپس آمارهایی ارائه داد که  آنها را در اینفوگرافیک تجارت‌نیوز می‌توانید مشاهده کنید.

 

 

 

دادستان تهران با طرح این سوال که چه کسی باید بر شرکت‌های لیزینگ نظارت کند، تصریح کرد: چرا باید شرکت‌های خودرو این‌گونه بی­محابا خودرو پیش‌فروش کرده و مردم را گرفتار کنند و نهایتا آن‌ها برای وصول طلبشان تجمع کنند. قوه قضاییه در واگذاری ماشین، اخذ وجه و تشویق مردم برای خرید خودرو نقشی نداشته است؛ اما امروز مانند موسسات پولی و مالی باید جوابگوی مردم باشد و تا زمانی که این اقدامات پیشگیرانه به وظایف دستگاه‌های دولتی و ساختار مبارزه با فساد اضافه نشود، این روند ادامه دارد.

وی پرونده‌های پیش فروش خودرو را دومین تجربه تلخ کشور بعد از موسسات مالی عنوان کرد و افزود: پلیس و دادستان‌ها باید وقتی با آگهی‌های پیش فروش خودرو مواجه می­شوند، به سراغ آن‌ها بروند و مجوزها را بررسی کنند چرا که شرکت های لیزینگ طبق قانون باید از بانک مرکزی مجوز بگیرند.

دادستان تهران تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و دادستان‌های شهرستان‌ها از پلیس و مسئولان محلی بخواهند این موضوع را مد نظر قرار داده و هر نوع آگهی، بیلبورد تبلیغ مبنی بر پیش‌­فروش خودرو را بررسی کنند.

 

تعداد بازدید: 283 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار