پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 12:26   
 
 
   آخرین اخبار  
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
  گزارش بهره‌ وری ریلی در همایش مدیریت حرفه‌ ای، پیشران بهره‌ وری
  انتظارات ریلی از برنامه هفتم
  سقوط سریع بهره وری و هدر دهی سرمایه گذاری ریلی در دو سال گذشته
  نامه به معاون اول رئیس جمهور در پی افزایش بی سابقه حق دسترسی به شبکه ریلی
  بررسی افزایش سرعت ترنست تا 250 کیلومتر بر ساعت
  ◄ رکوردزنی سفر با قطار به معنای سود شرکت های ریلی نیست
  خیز خطرناک راه آهن برای کنترل انجمن صنفی بخش خصوصی ریلی!
  سقوط سریع بهره وری و هدر دهی سرمایه گذاری ریلی در دو سال گذشته
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 91203صفحه نخست » هوایی2یکشنبه، 28 مهر 1398 - 11:59
باید به مدیران دلسوز تضمین داده شود/ نباید دید سیاسی وارد مساله مبارزه با فساد شود/ ۱۱ سال است پرونده دکل های نفتی در قوه قضاییه بدون نتیجه مانده است
ترابر نیوز: سخنگوی کمیسون اصل۹۰ مجلس ضمن تایید اقدامات قوه قضاییه در زمینه مبارزه با فساد به بایدها و نباید‌هایی که مورد توجه قرار گیرند، پرداخت.
  

ترابر نیوز:

 

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس‌شورای‌اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مبارزه قوه قضاییه با فساد، گفت: هیچ کس مبارزه با فساد را انکار نمی‌کند، حتی کسی که فاسد باشد هم علیرغم میل باطنی خود و بالظاهر از مبارزه با فساد حمایت می‌کند؛ چون مبارزه با فساد حرف حق و لازمی است و مطالبه افکار عمومی هم همین است.

وی ادامه داد: اصل مبارزه با فساد مطالبه عمومی است و حتی یک نفر هم قطعا با آن مخالفت نمی‌کند، ما رانت‌خواران، سوءاستفاده‌گران و افرادی که فساد دارند کم نداریم اما حتی آن افراد هم قطعا مبارزه با فساد را رد نمی‌کنند.

دید سیاسی وارد مبارزه با فساد نشود

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه مردم کشور خوشبختانه به واسه آگاهی رسانه‌های ارتباطی، اطلاعاتشان نسبت به مسائل بیشتر شده و موضوع را بیشتر احساس می‌کنند، گفت: در این باره چند مقوله باید در نظر گرفته شود که یکی از آنها این است که مبارزه با فساد و رانت‌‌خواری برای همه یکسان باشد.

وی ادامه داد:‌ یعنی این یک قانون است و همه باید در مقابلش یکسان باشند و  به سمتی نرود که دید سیاسی واردش شود.

پارسایی اضافه کرد: مبارزه با فساد و نظارت با مچ‌گیری متفاوت است، فضای مچ‌گیری و مته به خشخاش گذاشتن با مبارزه با فساد و نظارت که امری درست و پسندیده است، تفاوت دارد.

 باید به مدیران اطمینان  داده شود که تصمیمات در راستای منافع ملی آنها مورد عنایت قرار می‌گیرد

مدیران حامی منافع ملی حمایت شوند

این نماینده اصلاح‌طلب بیان‌کرد: مدیران باید بدانند و به آنها اطمینان و تضمین داده شود که تصمیم‌هایی که در راستای منافع ملی و انجام امورات مردم و ارباب‌رجوع می‌گیرند‌، مورد عنایت قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: حقیقت این است که ما بخشنامه‌ها، دستور العمل‌ها و قوانین‌مان آنقدر با هم تعارض یا موازی کاری دارند که دست یک مدیر برای هر تصمیم‌گیری باز است؛ یعنی می‌تواند با توجه به همان بخش‌نامه‌ها و قوانین موضوعی را قفل کند یا گره‌گشای آن باشد.

به گفته پارسایی باید این تضمین به مدیران داده شود که در راستای منافع ملی هر کاری کنند از آنها حمایت و با هر مدیری که بخواهد سوء استفاده شخصی و رانت‌گونه داشته باشد، برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ موضع دیگری که در مساله مبارزه با فساد مورد توجه قرار دارد، حساسیت افکار عمومی روی برخی فساد‌‌ها است که تکلیف آنها باید مشخص شود، در صورتی که این کارها انجام شود، امید مبارزه با فساد در جامعه تقویت می‌شود.

افکار عمومی روی املاک نجومی و تحقیق و تفحص از شهرداری حساس است

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین چیزهایی که افکار عمومی روی آن حساس است، بحث تخلفات شهرداری تهران در ادوار گذشته است، که متاسفانه تحقیق و تفحص آن از مجلس رای نیاورد؛ تحقیق و تفحصی که فقط می‌خواهد نظارت کند و به نوعی اقدامات صورت گرفته را بازرسی کند و موضع را شفاف کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از مواردی که مطرح است، موضوع شفاف کردن املاک نجومی است که مقدار آن کم هم نیست، گفت: هولوگرام‌های فروحته شده، تغییر کاربری‌ها و شهر فروشی‌هایی که به شدت رواج پیدا کرد.

وی ادامه داد: با همه این کارها میزان عظیم بدهکاری شهرداری تهران و همچنین به کارگیری نیرو به صورت گسترده و مازاد که هزینه سنگینی را به مردم تحمیل می‌کند و مجوزهایی که به مال‌ها و پروژهای عظیم اختصاص داده شده، از دیگر مواردی است که باید بررسی شود که ضوابط و شرایط در آنها رعایت شده است یا نه؛ این موارد اگر به نحو احسن رسیدگی شوند امیدوار می‌شویم که واقعا هدف مبارزه با فساد است.

بر کسی پوشیده نیست که صنعت خودرو سرشار از فساد است

پارسایی یادآور شد: در موضوع مدیران خودرو هم باید بگویم که صنعت خودرو سرشار از فساد است و بر کسی هم پوشیده نیست در این موضوع هم برخورد با مدیران متخلف لازم است، اما کافی نیست. با تغییر یک مدیر و عدم تغییر ساختار در آن مجموعه، یعنی زمینه‌های فساد همچنان وجود دارد.

نماینده اصلاح طلب مجلس ادامه داد: پول‌هایی که خودروسازان از مردم و از بانک‌ها گرفته‌اند و از طرفی پول‌هایی که به قطعه‌سازان بدهکار هستند، در حال حاضر این پول‌ها کجا هستند؟ این پول‌ها وجود خارجی ندارند.

وی تصریح کرد: قوه‌ قضاییه باید این موضوع را لحاظ کند و اطمینان می‌دهم با این حجم بدهکاری و پول‌هایی که خودروسازان از مردم و بانک‌ها گرفته‌اند اگر یک یا دوماه فروش نقدی نداشته باشند حتی حقوق ثابتشان را هم ندارند.

۱۱ سال است پرونده دکل های نفتی در قوه قضاییه بدون نتیجه مانده است

نماینده مردم شیراز  با بیان اینکه با وجود اینکه باید با فرد متخلف برخورد شود اما این اقدام باید در راستای اصلاح ساختار و از بین بردن فضای فساد باشد، یادآور شد: نمونه دیگری که در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس داریم، بحث پرونده دکل‌های نفتی است، ۱۱ سال است پرونده دکل‌های نفتی در قوه قضاییه بدون نتیجه مانده است در حالی که در مورد برخی از پرونده‌ها با شائبه سیاسی، سریع تصمیم‌گیری می‌شود.

وی اضافه کرد: یا در مورد پرونده بابک زنجانی که سال‌ها در زندان است و هزاران میلیارد پول ملت را حیف و میل کرده، هنوز هیچ پولی دریافت نشده و مشخص نیست اصلا که جریان پرونده برای بازگشت سرمایه‌های ملی به چه سمتی است.

نماینده اصلا‌ح‌طلب مجلس تصریح کرد: مبارزه عادلانه با فساد می‌تواند باعث رضایت عمومی، اجرای عدالت و مبارزه با مفسدان شود نه اینکه خدایی نکرده این شائبه به وجود باید که مبارزه با فساد فقط مربوط به گروه‌های خاص است.

صیانت از آبروی مردم از وظایف همه مسئولان است

قبل از اثبات جرم صریح نام افراد برده شده و تصویرشان تلویزیون پخش می‌شود

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه در بحث احکامی که صادر می‌شود طبق قانون حتی متهمان هم دارای حقوق شهروندی هستند، گفت: یکی از دغدغه‌های جدی که وجود دارد این است که افراد قبل از اینکه جرمی اثبات شود از افراد نام برده می‌شود، نام بردن از افراد قبل از اثبات جرم طبق قانون تخلف است، در بخش حقوق ملت قانون اساسی صیانت از آبروی مردم از وظایف همه مسئولان است اما قبل از اثبات جرم خیلی صریح نام افراد برده می‌شود و حتی هم تصویر آنها از برنامه‌های تلویزیون پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از اثبات جرم هم با‌ آنها برخورد بشود و هم نامشان آورده بشود، بیان کرد: ممکن است افرادی باشند که نامشان آورده می‌شود اما یا تبرئه بشوند یا اصلا آنها لایه‌های پنجم و شش فساد باشند و اسم آوردن از آنها باعث شود که لایه‌های اولی در امان بمانند.

مبارزه با فساد درایت خاصی می‌خواهد

نداشتن وکیل توسط متهم یا نبود تجدید نظر در احکام خلاف قانون اساسی است

سخنگوی کمیسون اصل۹۰ مجلس تاکید کرد: نحوه مبارزه با فساد درایت خاصی می‌خواهد ممکن است قاضی در قضاوت خود دچار خطا شود.

به گفته پارسایی اگر حکم غیرقابل تجدیدنظر باشد به نفع نبوده و تیغ دو لبه است یعنی ممکن است مفسدی تبرئه شود و به این شکل پرونده او دیگر قابل ارزیابی نباشد و نیز ممکن است کسی محکوم شود اما جرمی مرتکب نشده باشد به طور کلی خیلی عمیق باید به این مساله ورود کرد که خدایی ناکرده شعار بسیار خوب و «عدالت محور مبارزه با فساد» دچار خدشه نشود.

قوه قضاییه باید به مدیران تضمین بدهد

وی درباره راه‌حل عاجل برای اینکه هم بتوانیم ساختارها را درست کنیم و هم مدیران دچار ترس در تصمیم‌گیری‌ها نشوند، گفت:  من دیدم رئیس قوه قضاییه گفته است که ما هدفمان برخورد با فساد و نظارت است و هدفمان مچ‌گیری نیست؛ در همین راستا باید به مدیران تضمین داده شود، اما اینکه قوه قضاییه چطور می‌خواهد به عنوان مجری طرح مبارزه با فساد راهکاری بدهد چیزی است که باید از نظر حقوقی روی آن کار شده و سریع این ضمانت برای مدیرانی که دلسوزانه فعالیت می‌کنند فراهم شود.

نماینده اصلاح طلب مردم شیراز با بیان اینکه همیشه مدیرانی که از صندلی خود بلند نمی‌شوند و کاری صورت نمی‌دهند امکان تخلف هم  در آنها وجود ندارد که البته این افراد مدیران شایسته‌ای هم نیستند، اظهار کرد: اما مدیری که کارهای زیادی انجام می‌دهد،  هر چه کار بیشتر باشد امکان اینکه قصوری صورت بگیرد یا اینکه موردی از دید پنهان بماند، وجود دارد.

مدیری که به واسطه اینکه هیچ‌کاری نمی‌کند و تخلفی هم نداردقابل تقدیر نیست

وی ادامه داد: اگر مدیری به واسطه پرکاری و خدمات زیاد که صدها امتیاز برای منافع عمومی و مردم دارد در کنارش تخلفاتی غیر عمد هم داشته باشد،  این مدیران قابل تقدیرند نه آن مدیری که به واسطه اینکه هیچ‌کاری نمی‌کند و تخلفی هم ندارد.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه دیکته نانوشته غلط ندارد، افزود: قوه قضاییه باید برای این موضوع راهکار در نظر بگیرد و مدیرانی هم باید انتخاب شوند که اگر ریگی به کفش ندارد و وقتی مطمئن هستند که در راستای منافع ملی و حل مشکلات مردم عمل می‌کند دست و دلش برای تصمیم‌گیری نلرزد. هر دو مرود مهم است یعنی هم انتخاب مردم و هم انتخاب مدیرانی که هدفشان خدمت وانجام کار است بدهد.

قوه قضاییه به رفع و ترمیم نگاه منفی نسبت به سرمایه‌گذار کمک کند

تا کارآفرین برای سرمایه‌گذاری نیاید، امکان حل مشکلات کشور وجود ندارد

وی تصریح کرد: مورد دیگر این است که قوه قضاییه به رفع و ترمیم برداشت غلطی که بین مردم جا افتاده که سرمایه‌گذار و کارآفرین را به عنوان سرمایه‌دار مطرح می‌شد، کمک کند.

نماینده دور دهم مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: حقیقت است که تا سرمایه‌گذار نباشد و تا کارآفرین برای سرمایه‌گذاری نیاید، امکان حل مشکلات کشور و جامعه که اشتغال‌زایی و ارز آوری است وجود ندارد.

وی تاکید کرد: یعنی باید تمام قد از افرادی که در سلامت و صحت دلسوزی و از روی دغدغه‌ای که برای کشور دارند، برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در شرایطی که سرمایه‌گذاری در کشور ریسکش بالا است قدم برمی‌دارند، حمایت کرد و این موضوع غیرقابل انکار است.

زمین‌گیر شدن بخش خصوصی یعنی چند برابر شدن چالش بیکاری، نارضایتی و رونق اقتصادی

عضو کمیسیون اصل۹۰ مجلس ادامه داد:  به علت بی‌ثباتی‌های ارزی و تصمیم‌گیری‌های شبانه‌ تکلیف کارآفرین و اشتغال‌زا در بخش خصوصی  روشن نیست و آنهایی  هم که همکاری می‌کنند از سر دلسوزی برای این سرزمین و مردم است؛ باید آنها را به نحو احسن حمایت کرد.

پارسایی با بیان اینکه برخی از این افراد اصلا حمایت هم نمی‌خواهند اما نباید چالشی هم برایشان ایجاد شود، گفت:  در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم و رهبری هم درباره حضور افراد سرمایه‌گذار و کارآفرین تاکید داشتند و ما باید در عمل هم به این اعتقاد و باور برسیم و کمک کنیم که بخش خصوصی زمین‌گیر نشود، چون زمین‌گیر شدن بخش خصوصی یعنی چند برابر شدن چالش بیکاری، نارضایتی و رونق اقتصادی.

برخورد با فساد باید به صورت کلان باشد نه به صورت موردی و مصداقی

بخش اعظم مشکلات اقتصادی در کشور  مربوط به فرارهای مالیاتی کلان است

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس معتقد است که بخش اعظم مشکلات اقتصادی در کشور مربوط به فرارهای مالیاتی کلان است نه مالیات‌های ریز و جزئی.

وی همچنین می‌گوید: بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، نهاد‌ها و سازمان‌ها باید کمک کنند که این‌ همه مالیات‌هایشان را پرداخت کنند؛ به عنوان نمونه بانکی که 2000 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد را باید پیگری کنند، برخورد با فساد باید به صورت کلان باشد نه به صورت موردی و مصداقی.

پارسایی در ادامه افزود: البته این به این معنی نیست که با آنها برخورد نشود اما با این روش به‌ اهداف مدنظر نخواهیم رسید؛ امیدوارم همانطور که سیاست اعلامی آقای رئیسی، سیاست خوب، قابل دفاع و حمایتی بود سیاست اعمالیش هم باشد و عملا به صورت ریشه‌ای به این موضع ورود کند و علاوه بر برخورد با افراد فاسد با ساختارها و فضاهایی که زمینه را برای فساد ایجاد می‌کمند نیز برخورد کنند.

با فساد باید به صورت ریشه‌ای برخورد کنند و  در خیلی جاها باید ساختار اصلاح شود

وی در مورد جایگاه دولت در معرفی کسانی که فرار مالیاتی دارند، گفت: خیلی از مواردی که قوه قضاییه معرفی می‌کند با معرفی دولت نیست، یعنی در فسادهایی که با افراد برخورد صورت می‌گیرد سازمان بازرسی قوه قضاییه بازوی نظارتی قوه  آمارها را می‌گیرد یا به آنها داده می‌شود که به صورت ریشه‌ای برخورد کنند که  در خیلی جاها باید ساختار اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ مجلس تصریح کرد: به طور مثال در بحث قطعه‌سازی خودرو با شرکت عظام برخورد شد، اما شرکت‌های دیگری هم هستند که هنوز با آنها برخورد نشده است.

با زمینه سازان فساد هم در کنار مفسدان برخورد شود

وی ادامه داد: باید دید چه کسی زمینه فساد را برای آنها مهیا کرده‌اند، خودرو سازان، مدیران عامل، هیات مدیران خودروسازی که مشتری مستقیم و خریدار مستقم کالاهای نامرغوب به اسم ایرانی اما غیرایرانی بودند زمینه فساد را مهیا کردند، باید در کنار این افراد محاکمه شوند در نهایت برخورد با فرد خوب است اما به تنهایی نمی‌تواند ما را به اهداف برساند.

تعداد بازدید: 712 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  طرح «ایران رود» مزایای زیادی برای ایران دارد
  تماشا کنید: ماجرای پول‌های سیاه در انتخابات آمریکا
  نهضت سربداران، واکنشی به ظلم و جور زمانه
  ساخت مترو در قم؛ دور ریختن پول با فشار نمایندگان مجلس
  دولت رئیسی در حوزه تنش زدایی با آمریکا شکست خورد، فرصت احیای برجام را هم از دست داد / پنجره عمان هم کمکی نکرد، چون سود برخی در تحریم و تنش با واشنگتن است
  بورل: غزه پیش از جنگ بزرگترین زندان رو باز جهان بود؛ امروز بزرگترین گورستان رو باز جهان است.
  یونیسف: ۱۳ هزار کودک در غزه جان خود را از دست داده‌اند
  بررسی تکنولوژی های انواع سیستم های حمل و نقل
  واهمه از آمار احتمالی بالای تصادفات رانندگی در نوروز 1403
  ۱۶۰ همت هزینه سالانه تصادفات جاده‌ ای می‌ شود
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  ممانعت ترکیه از اتصال راه‌آهن ایران به اروپا/تکمیل کریدور ریلی مقاومت مستلزم اجرای‌ قانون ترانزیت در عراق
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  کانال کشتیرانی ولگا در سال ۲۰۲۴ میلادی به شرایط با ثبات حفظ عمق ۴.۵ متر خواهد رسید
  اجرای موفق ، کامل و موثر پروژه بزرگ ایرانرود
  ساخت بزرگ ترین هواپیمای جهان توسط یک استارتاپ آمریکایی
  اقلیم جدا شده «اوستیای جنوبی» گرجستان در حال بررسی الحاق به روسیه است
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  دلیل ناترازی بنزین؛ قیمت سوخت یا میزان ترافیک؟
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  بهره برداری از تمام خطوط هفت‌ گانه مترو در سال آینده
  راهنمای رانندگی در پرخطرترین جاده های ایران
  معاون حمل‌ ونقل صنایع وزارت صمت منصوب شد
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  ۵۵ کیلومتر رانندگی در دریا؛ تصاویری از طولانی‌ ترین پل روی آب جهان در چین
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  تصادف اتوبوس حامل کارگران در پاکدشت ۳۰ مصدوم داشت
  تولید یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۲
  وکیل تاجزاده: موکلم از تیرماه ۱۴۰۱ که بازداشت شده تا اکنون، از یک روز مرخصی استحقاقی جز مرخصی درمانی استفاده نکرده
  چمران: خودروسازان داخلی به تعهد خود برای تولید اتوبوس‌ برقی عمل نکردند
  قائم‌ مقام حوزه‌ علمیه قم: بیش از ۴ هزار طلبه نزدیک به اجتهاد داریم
  رئیس پلیس راه کشور: مرگ ۱۱۰ تن در تصادفات ۳ روز اول مسافرت‌های نوروزی
  چشم پوتین به این «پروژه انقلابی» در ایران
  افتتاح شهر فوق مدرن ۹ میلیارد دلاری تویوتا با اتومبیل های خودران در اواخر سال ۲۰۲۴
  بایدن: در صورت ارائه موشک بالستیک ایران به روسیه، اقدامات جدید و قابل توجهی علیه تهران انجام می‌دهیم
  تهرانی‌ها امسال چند روز هوای آلوده داشتند؟
  مادورو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شد
  با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟ / مصوبه هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک
  مکرون: احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه وجود دارد
  میزان دوره سربازی رسما ۱۴ ماه شد
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار