پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 05:12   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 90903صفحه نخست » هوایی2چهارشنبه، 13 شهریور 1398 - 13:30
سوءاستفاده برخی سودجو از خلاءهای قانونی برای دپوی کالاهای اساسی/ پیشنهاد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی به دلیل خیانت برخی به مردم
ترابر نیوز: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: وقتی افرادی هستند که به مردم خیانت می‌کنند، معتقدم تنها راه چاره، حذف ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی است.
  
ترابر نیوز:

محمد امامی‌امین (معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران) در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه رشد بیکاری در استان تهران از ۱۱.۵ درصد به ۱۲.۴ درصد در سال ۹۷ رسید، گفت: در حال حاضر رشد بیکاری در استان تهران به ۱۰.۱ درصد رسیده است و توانستیم ۲.۳ درصد بیکاری را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: دولت و حاکمیت در سال جاری که سال رونق اقتصادی است، تمام ظرفیت خود را به کار گرفت تا بتوانیم موانع و مشکلات حوزه تولید را به حداقل برسانیم، البته نمی‌توانیم بگوییم دیگر مشکلی نیست، بلکه مشکلات همچنان وجود دارد، اما تلاش کردیم این مشکلات را به حداقل برسانیم. یکی از اقدامات ما برای رفع موانع اشتغال، برطرف کردن بسیاری از موانع موجود در بوروکراسی اداری مانند مقررات‌ها و بخشنامه‌های زائد در حوزه گمرکات، محیط‌زیست و ... بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به تحریم‌ها خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها باعث شده که تولیدکنندگان به خودباوری برسند و همچنین مصرف‌کنندگان رویکردشان بیشتر به مصرف تولیدات داخلی باشد، از سوی دیگر دولت به ویژه وزارت صنعت تلاش کرد از واردات کالاهایی که تولید داخلی دارند و می‌توانند نیاز بازار را تامین کنند، جلوگیری شود و در نهایت نتیجه این اقدامات باعث افزایش تولیدات واحدهای صنعتی شد.

امامی‌امین با بیان اینکه باید بتوانیم زیرساخت را در حوزه انرژی برای کارخانه‌‌ها ایجاد کنیم، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به اقداماتی که انجام می‌شود، ظرف چند ماه آینده رشد نرخ بیکاری در استان تهران را تک رقمی کنیم. ما تلاش کردیم مشکلات تولید را با ورود استاندار رفع کنیم. بخشی از مشکلات تولید کننده‌ها با عبور از قانون برطرف خواهد شد که ما هیچ‌وقت چنین کاری را انجام نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه قانون بد از بی‌قانونی بهتر است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که قانون را اصلاح کنیم و در این زمینه با معاون رئیس‌جمهور در سازمان محیط‌زیست مذاکراتی را انجام داده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با تاکید براینکه رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان تهران برای ما امروز بسیار پراهمیت است، گفت: برای تحقق این دو موضوع در استان تهران تلاش می‌کنیم و می‌جنگیم. البته حجم جمعیت در تهران بسیار زیاد شده است و همچنین با توجه به افزایش قیمت‌ها که در حوزه مسکن در تهران اتفاق افتاده است، این شهر در حال حاضر محل مناسبی برای مهاجرت نیست، از همین‌رو بسیاری از افراد به شهرهای اطراف تهران مهاجرت کرده‌اند و این شهر‌ها نیز به تبع تهران گران‌قیمت شده و در آنجا نیز شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم.

امامی‌امین خاطرنشان کرد: موظف هستیم برای ساکنان تهران شغل ایجاد کنیم و به دنبال این هستیم که این شرایط را مهیا کنیم تا در تهران با مشکل بیکاری مواجه نباشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها گفت: در گذشته ما آن اهمیت لازم را در حوزه بانکداری نمی‌دیدیم، اما شرایط جدید و مذاکراتی که بین بدنه حاکمیت با مسئولان بانکی کشور صورت گرفته، باعث شده است تا بانک‌ها امروز همراه‌تر از گذشته با بخش تولید باشند، اما ما همچنان با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با بیان اینکه مهم این است که نظام بانکداری با سرعت قابل توجهی به طرف شرایطی رود که از نظر تولید کننده مطلوب باشد، یادآور شد: برای رسیدن به این نقطه نیاز داریم که نظام بانکداری‌مان اصلاح شود. نظام بانکداری که در حال حاضر در کشور وجود دارد به دلیل ساختار و نظام غلطی که دارد، نمی‌تواند به طور کامل در خدمت تولید باشد. اگر بخواهیم نظام بانکداری‌مان در خدمت تولید باشد باید بهره‌های بانکی را هم در حوزه وام‌دهنده و هم وام‌گیرنده کاهش دهیم. تا زمانی که سرمایه‌گذار سرمایه‌اش را در بانک قرار داده و به دنبال سودهای آنچنانی است و بانک‌ها نیز به دنبال یک کاتالیزور پول را با بهره بیشتر به دست فرد دیگری می‌دهد، طبعیتا باعث می‌شود که سرمایه‌ها در خدمت تولید قرار نگیرند.

امامی‌امین ادامه داد: با توجه به نرخ سوددهی در حوزه تولید و همچنین در حوزه سهام‌دهی و بورس در حال حاضر صاحبان صنایع صرف‌نظر از بخش معدودی از جامعه که تلاش می‌کنند، سرمایه‌شان را در بخش مسکن قرار دهند، تلاش می‌کنند تا سرمایه‌هایشان را به طرف تولید هدایت کنند، البته تولیدکننده نیز باید این توانایی را داشته باشد که این سرمایه‌ها را جذب کند. اگر این اتفاق بیفتد ما شاهد خواهیم بود که اخلاق نظام بانکداری ما نیز اصلاح شود.

وی همچنین درباره دپوی برخی کالاها در گمرک گفت: قطعا بسیاری از افرادی که ارز دولتی یا همان ۴۲۰۰ تومانی را دریافت می‌کنند، امانتدار بوده و تلاش می‌کنند، کالاهای اساسی را از منابع خارجی تامین و در کوتاه‌ترین زمان به دست مصرف‌کنندگان برسانند. اما متاسفانه افرادی هستند که به آن حاشیه سود مطمئنه و حداقلی راضی نبوده و تلاش می‌کنند از خلاءهای قانونی در جهت کسب سود بیشتر استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلی از ما حل نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: باید دولت تلاش کند تا این ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود و اگر دولت تشخیص به پرداخت یارانه داد، بهتر است این یارانه به صورت مستقیم پرداخت شود. وقتی افرادی هستند که به مردم خیانت می‌کنند معتقدم تنها راه چاره حذف این ارز دولتی است و یک سیستم توزیع عادلانه برای پرداخت یارانه قرار داده شود.

امامی‌امین خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از گمرک داشتیم، دو الی سه قلم از کالاهای اساسی مردم در آنجا دپو شده بود. با مسئولان گمرک در این خصوص صحبت کردیم و آنها نیز اعلام آمادگی کردند تا این محصولات هر چه سریعتر از گمرک ترخیص شود. ما نیز دو هفته به آنها فرصت داده‌ایم تا این کالاها از گمرک ترخیص شود. در صورتی که کالاها در این مدت ترخیص نشود، حتما از دستگاه قضایی می‌خواهیم به این موضوع ورود کرده و نسبت به رسیدگی این رفتارها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: اقلامی مانند رول کاغذ، کنجاله، حبوبات و ذرت نهادهای دامی همچنان در گمرک هستند، در حالی این اقلام از کالاهای اساسی و مورد نیاز جامعه است و باید در اختیار مردم قرار گیرد.

تعداد بازدید: 708 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار