پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 15:52   
 
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 90900صفحه نخست » هوایی2چهارشنبه، 13 شهریور 1398 - 12:55
مرحله نخست هوشمند سازی بنادر تا سال ۱۴۰۰ نهایی می شود
ترابر نیوز: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه بهره وری حمل و نقل یعنی اینکه سهم حمل و نقل در هزینه تمام شده کالا کاهش پیدا کند و به نرم جهانی نزدیک شود که این هدف، مستلزم به کارگیری فناوری‌های نوین و استفاده حداکثری از سیستم تبادل الکترونیکی اسناد و فرایند‌های عملیاتی است.
  

ترابر نیوز:

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، آقای محمد راستاد در چهل و هشتمین نشست اتاق فکر این سازمان با موضوع " طرح بررسی بارنامه الکترونیکی در صنعت حمل و نقل "، رویکرد راه آهن در به کارگیری بارنامه الکترونیک را یک اقدام ارزشمند و الگویی برای سایر شقوق حمل و نقلی کشور دانست.
وی در این نشست تاکید کرد: در بنادر تجاری کشور به عنوان مهم‌ترین حلقه زنجیره لجستیک و براساس یک برنامه ریزی و طرحی کاملا تعریف شده و منسجم، مرحله نخست هوشمند سازی بنادر تا سال ۱۴۰۰ نهایی و راه اندازی می‌شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز این سازمان بر روی موضوع هوشمند سازی بنادر است، افزود: طرح هوشمند سازی بنادر تجاری کشور فرایندی است که زیرساخت، روبنا، تجهیزات، نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های مورد نیاز را شامل می‌شود.
به گفته آقای راستاد، با اجرای هوشمند سازی بنادر، بستر یکپارچه تبادل اطلاعات الکترونیکی در بنادر راه اندازی می‌شود و سیستم جامع بندری شکل می‌گیرد.
وی در ادامه تاکید کرد: نکته مهم دیگر در بحث تبادل الکترونیکی اسناد و فرایند‌های عملیاتی، اتصال بنادر به عنوان مهم‌ترین حلقه زنجیره لجستیک با سایر حلقه‌ها و سایر شقوق حمل و نقل است که این گام راهبردی مستلزم جامعیت، فراهم شدن یکپارچگی و انسجام در برنامه ریزی‌های زیرساختی و بارنامه الکترونیکی است.

تعداد بازدید: 634 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار