پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:06   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 90843صفحه نخست » اخبار رسانه هایکشنبه، 17 شهریور 1398 - 13:29
سرانجام نامعلوم سلاطین موادمخدر ایران پس از دستگیری
  
ترابر نیوز:
پلیس

در این گزارش مروری خواهیم داشت بر فعالیت بزرگترین قاچاقچیانی که دستگیری آن‌ها رسانه‌ای شد ولی شاید کمتر کسی بعد از گذشت چندین سال از دستگیری‌شان، خبری از اجرای حکم آن‌ها یا سرانجامشان شنیده است.

به گزارش مشرق، در سال‌های اخیر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا توانسته با متمرکز شدن بر باندهای بزرگ و رصدهای اطلاعاتی از اقدام قاچاقچیان حرفه‌ای، ضرباتی را به تعدادی از سرشبکه‌های بزرگ قاچاق مواد مخدر وارد کند. مساله‌ای که باعث شد در این سال‌ها خبرهای متعددی از دستگیری سرکردگان و سرشبکه‌های باندهای مافیایی موادمخدر شنیده شود. باندهایی که دامنه فعالیتشان نه تنها محدود به جغرافیای کشورمان نبود، بلکه در ابعاد بین المللی فعالیت کرده و ترانزیت موادمخدر از کشور افغانستان به برخی از کشورهای منطقه را رهبری می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

۵ قاچاقچی بزرگ مواد مخدر دنیا را بشناسید +عکس

اما در این میان علی‌رغم انتشار اخبار دستگیری قاچاقچیان دانه درشتی که شناسایی و پیگیری آن‌ها ماه‌ها، سال‌ها یا حتی بعضاً نزدیک به یک دهه در دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به طول انجامیده بود و این قاچاقچیان حرفه‌ای با وجود بهره‌گیری از انواع روش‌ها برای مخفی‌ماندنشان، نهایتاً شناسایی و دستگیر شدند، حداقل در رسانه‌ها خبری از اجرای حکم مجازات آنها منتشر نشد.

در این گزارش با بازخوانی مطالب منتشر شده در رسانه‌های رسمی کشور، مروری خواهیم داشت بر فعالیت بزرگترین قاچاقچیانی که دستگیری آن‌ها رسانه‌ای شد ولی شاید کمتر کسی بعد از گذشت چندین سال از دستگیری‌شان، خبری از اجرای حکم آن‌ها یا سرانجامشان شنیده است.

1- تمساح خلیج؛ قاچاقچی بین المللی با دو هزار میلیارد تومان گردش مالی (دستگیری: اواسط 93)

نزدیک به 4 سال پیش بود که سردار علی مویدی رئیس پلیس وقت مبارزه با موادمخدر ناجا از دستگیری یکی از بزرگترین قاچاقچیان موادمخدر طی چند دهه اخیر خبر داد. فردی که عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با ارائه جزئیاتی تکان دهنده از نحوه فعالیت و درآمدهای وی اعلام کرده بود «این فرد که تنها پنج کلاس سواد دارد، ظرف دو سال دوهزار میلیارد تومان در حسابش واریز شده و حتی به اسم مردگان حساب باز کرده بود و پول‌های کلان به این حساب‌ها واریز می‌کرده تا از دست قانون فرار کند.»

این فرد که سرباز فراری بوده و از اهالی جنوب کشور است و متولد سال 1362 است، در زمان دستگیری‌اش تنها 31 سال سن داشت و دستگیری این فرد برای سیستم انتظامی و پلیس به اندازه‌ای ارزشمند بود که سال‌ها پلیس در جستجوی و پیدا کردن سرنخی برای بازداشت او بود و در نهایت خبر بازداشت و دستگیری وی در اواخر شهریور ماه 4 سال پیش رسانه‌ای شد.

تمساح خلیج در مدت فعالیتش توانسته بود یکی از بزرگترین شبکه‌های قاچاق و توزیع مواد مخدر در ایران و پاکستان را راه‌اندازی کند و خودش به عنوان رهبر این سازمان و شبکه پیچیده در چهره‌های مختلف و پوشش‌های گوناگون در حوزه جنوب ایران و پاکستان فعالیت می‌کرده است.

بر اساس گزارش‌های اعلام شده، تمساح خلیج حین دستگیری‌اش در حال هدایت برای قاچاق بیش از 100 تن مواد مخدر به حوزه آب‌های آزاد بوده است که نهایتاً ناکام ماند.

علیرضا جزینی قائم مقام وقت دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، این فرد که دامنه فعالیتش فراتر از ایران بوده، درخصوص میزان درآمد وی در سال‌های فعالیتش در قاچاق موادمخدر گفته بود: حدس پلیس این است که درآمد وی به مراتب بیشتر از 2 هزار میلیارد تومان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان حدود یک سال و نیم پس از دستگیری این قاچاقچی بزرگ و در بهمن ماه سال 94 گفته بود: تمساح خلیج فارس، در پوشش بنگاه دار معاملات ملکی در یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان فعالیت می‌کرد که طی چندین سال فعالیت تبهکارانه خویش، مواد مخدر تریاک را از کشور پاکستان تأمین و با هدایت به سمت آب‌های آزاد ( دریای عمان و خلیج‌فارس) به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ترانزیت می‌کرده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به بخشی از درآمدهای این قاچاقچی بزرگ که بیشتر اوقات خود را در خارج از کشور و در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس سکونت داشته گفت: همچنین بیش از 500 میلیارد تومان نیز املاک و مستغلات را در شهرهای مختلف ایران به تملک خویش درآورده است.

به هرحال این تنها پرونده‌ قاچاق بزرگ موادمخدری نیست که دستگیری قاچاقچیان آن‌ها رسانه‌ای می‌شود ولی خبری از رسیدگی قضایی به آن‌ها اعلام نمی‌شود؛ یکی دیگر از این افراد فردی بود که رسانه‌ها به وی عنوان «قورباغه مکران» را دادند.

2- قورباغه مکران؛ بزرگترین قاچاقچی دستگیر شده پس از انقلاب/ سرپل ارتباطی 11 شبکه مافیای بین المللی (دستگیری: زمستان 95)

قورباغه مکران یکی از افراد خطرناکی بود که 11 شبکه بین‌المللی موادمخدر را اداره می‌کرد و به گفته سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، بیش از 200 میلیارد تومان از اموال او توقیف شده است. ابعاد فعالیت قورباغه مکران 50 ساله به اندازه‌ای گسترده بوده که پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا پس از دستگیری وی اعلام کرد که تمساح خلیج تنها یکی از باندهایی بوده که با این فرد در ارتباط بوده است.

این متهم که اوایل زمستان 95 در سیستان و بلوچستان و طی عملیاتی غافلگیرانه زمانی‌ که برای عروسی دخترش به دلگان رفته بود دستگیر شد؛ این فرد که گفته می‌شود نزدیک به 2 دهه در قاچاق موادمخدر سابقه داشته وقتی متوجه حضور ماموران شد، با چادری زنانه قصد فرار از دست پلیس را داشت ولی نهایتاً در همان منطقه دلگان دستگیر شد.

وی که در بازجویی‌های اولیه به جابجایی 800 تن مواد مخدر اعتراف کرده بود جزو قدیمی‌ترین و پولدارترین قاچاقچیان مواد مخدر ایران بود که در بررسی‌های اولیه انجام شده،  100 منزل مسکونی از وی در شهرهای زاهدان، دیلگان، زابل، تهران، البرز، مشهد و غرب کشور کشف شد و در لحظه دستگیری‌اش هم، نزدیک به 15 میلیارد تومان پول نقد در منزل و حساب بانکی این قاچاقچی بزرگ وجود داشت.

قورباغه ‌مکران علاوه‌ بر قاچاق مواد مخدر به ایران، در خارج از کشور هم فعالیت گسترده‌ای داشت. او و باندش مواد مخدر را از کشور افغانستان به پاکستان منتقل می‌کردند و پس از انتقال این مواد به بنادر این کشور، مواد مخدر را به کشورهای آفریقایی و حاشیه خلیج‌فارس قاچاق می‌کردند.

3- «ر-ح»؛ قاچاقچی معروف ایران و امارات/ زمینگیر شدن پیچیده‌ترین باند بین‌المللی موادمخدر ایران (دستگیری تیر 94)

اما در سال‌های اخیر، یکی از قاچاقچیان بسیار بزرگ و در عین حال گمنام هم دستگیر شد؛ ایرانی الاصلی که سردار علی مویدی رئیس پلیس وقت مبارزه با موادمخدر ناجا در تیرماه 94،‌ او را تحت عنوان «ر-ح»‌ معرفی کرد. سرشبکه ترانزیت منطقه که با عناوین جعلی و متعدد بیش از 100 تن موادمخدر را طی چند سال گذشته به نقاط مختلف ترانزیت کرده بود.

«ر-ح» که هیچگاه اطلاعات دقیقی از هویت وی اعلام نشد با توجه به سوابقش در پرونده‌های وزرات اطلاعات، با پیگیری گذرنامه‌های جعلی در کرج دستگیر شد.

براساس اعلام پلیس، در لحظه دستگیری وی و مرتبطینش 21 تن انواع موادمخدر و اموال بسیاری از جمله چکی 200 میلیارد تومانی کشف شد. علاوه بر این نیز مشخص شد که این فراد دارای اموال زیادی نه تنها در داخل، بلکه در کشورهای دیگر هم بوده و املاکی را در این کشورها خریداری کرده بود.

پیچیدگی فعالیت این قاچاقچی گمنام به اندازه‌ای بوده که در لحظه دستگیری وی، 50 خط فعال موبایل همراه وی بوده است. فردی که به گفته سردار مویدی، در تحقیقات بعدی مشخص شد که علاوه بر ترانزیت موادمخدر در قاچاق اسلحه در کشورهای مختلف منطقه نیز فعال بوده.

4- قاچاق 1000 تن موادمخدر؛ از امارات تا ونزوئلا (دستگیری نامعلوم)

اما علی‌رغم همه پرونده‌های قاچاقچیان بزرگ موادمخدر که در بالا آمده و به شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود، در 26 مهرماه 95، احمد فاضلیان رئیس دادگستری استان البرز از پرونده بزرگی خبر داد که نه تنها از نظر حجم بالای موادمخدر ترانزیت شده توسط سرشبکه منهدم شده، بلکه ابعاد بین المللی گسترده‌ آن هم حائز اهمیت بود. پرونده‌ای که به گفته وی، بازداشت عوامل دخیل در آن 10 سال به طول انجامیده بود.

این فرد که شاید بزرگترین و گمنام‌ترین قاچاقچی موادمخدر است در کشورهای امارات متحده عربی، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ونزوئلا، ترکیه و تایلند دارای شبکه گسترده توزیع و ترانزیت مواد مخدر بوده و بر اساس برآوردهای اطلاعاتی، سالانه 100 تن مواد مخدر را در مدت زمانی نزدیک به 10 سال جابه‌جا کرده است. یعنی چیزی در حدود 1000 تن موادمخدر.

فاضلیان گرچه اطلاعات بیشتری از نحوه دستگیری این قاچاقچی بزرگ نگفته و حتی عنوان نکرده که این فرد توسط کدام دستگاه شناسایی و دستگیر شده، اعلام کرده بود: در مخفیگاه این فرد تعداد زیادی سلاح گرم کشف شد و تعدادی از نزدیکان وی نیز بازداشت شده و برخی نیز متواری هستند. 

5- سلطان کوکائین؛ از جشن 40 میلیاردی تا سلطنتی که خانوادگی شد (دستگیری اوایل سال 93)

اما «حسین پنجک» برخلاف برخی از قاچاقچیان بزرگ و در عین حال گمنام موادمخدر، پس از دستگیری حسابی سوژه رسانه‌ها بود؛ شاید یکی از دلایل این ماجرا، نوع ماده مخدری بود که تخصص وی بود؛ کوکائین؛ ماده‌ای که در ایران کمتر استفاده می‌شود و قیمت بالای آن باعث شده تا مشتریان خاصی داشته باشد و نهایتاً لقب «سلطان کوکائین» به او اختصاص یافت. البته فعالیت یکی از براداران وی هم باعث شد تا موضوع برای رسانه‌ها جذاب‌تر باشد؛ خصوصاً اینکه بیشترین فعالیت این قاچاقچی بزرگ در تهران بود.

در اردیبهشت سال 93، خبر دستگیری سلطان کوکائین توسط سردار علی مویدی رئیس پلیس وقت مبارزه با مواد مخدر ناجا اعلام شد. پسر 32 ساله‌ای که پس از برگزاری جشنی که به بهانه رسیدن اموالش به 40 میلیارد تومان دستگیر شد و در آن جشن که درحوالی کرج برگزار شده بود نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه کرده بود.

به گفته پلیس علاوه بر شناسایی چندین دستگاه خودرو لکسوس، جنسیس و...، یک قایق تفریحی لوکس هم بخشی از اموال این قاچاقچی بزرگ بود که در زمان دستگیری‌اش در یکی از بنادر شمالی کشور پهلو گرفته بود.

سلطان کوکائین که بیش از 17 سابقه دستگیری قبلی در کارنامه‌اش داشت، اقدام به تشکیل مافیای کوکائین در پایتخت کرده بود. این درحالی بود که با دستگیری وی، این مافیا همچنان به کارش ادامه می‌داد تا اینکه بعد از حدود 20 ماه، پلیس مبارزه با مواد مخدر برادر وی را هم که جانشین وی شده بود دستگیر کرد. پس از این دستگیری بود که مویدی همزمان با اعلام خبر دستگیری برادر سلطان کوکائین گفت: از دستگاه های قضایی درخواست می‌کنم تا به وضعیت خانواده حسین پنجک رسیدگی کنند.

*آزادی عجیب چند قاچاقی بزرگ موادمخدر پس از صدور حکم حبس ابد و حتی اعدام

با گذشت نزدیک به 4 سال از دستگیری تمساح خلیج و مدت‌ها از دستگیری این قاچاقچیان بزرگ موادمخدر که گفته می‌شود سال‌ها پلیس و سایر دستگاه‌های انتظامی و حتی امنیتی، پرونده این افراد را تحت نظر داشته و مترصد دستگیری آن‌ها بوده‌اند، متاسفانه هیچ گزارشی از اجرای حکم اعدام یا در عمده موارد، حتی گزارشی از صدور حکم قضایی آن‌ها منتشر نشده است. قاچاقچیانی که به نظر می‌رسد با توجه به گوشه‌ای از پرونده‌های آنها و نفوذ و قدرتشان، بیم فرارشان از مجازات می‌رود.

این در حالی است که علی‌مویدی قائم مقام سابق دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و رئیس پلیس سابق مبارزه با مواد مخدر ناجا در اواخر سال 95 در مصاحبه‌ای از ماجرایی پرده برداشت که برای بسیاری‌ها عجیب و قابل تامل بود؛‌ وی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که یکی از بزرگترین قاچاقچیان حوزه مواد مخدر کشور به نام «باسق» از زندان آزاد شده است؛ او گفته بود «این فرد سال گذشته دستگیر و حکم اعدام وی صادر شده بود، اما امروز باخبر شدیم که وی با قرار وثیقه آزاد شده است.»

همچنین سردار علی مؤیدی رئیس پلیس سابق مبارزه با مواد مخدر ناجا در یکی از نشست‌های خبری خود با خبرنگاران در تیرماه 94 به دستگیری فردی 40 ساله با 115 کیلو هروئین در تهران اشاره کرد که پیش از دستگیری به دلیل جرائم موادمخدری و سلاح، به حبس ابد محکوم شده بود. وی با بیان اینکه معلوم نیست (این فرد) با چه ترفندی از زندان آزاد شده و مجدداً به چرخه حمل و ترانزیت مواد مبادرت کرده است گفته بود:  این فرد 2 ماه پیش با یک میلیارد وثیقه آزاد شد و بلافاصله به امر حمل و ترانزیت مواد مخدر وارد شد که چند روز قبل با 115 کیلو هروئین در تهران به همراه برادرش دستگیر شد.

این مقام انتظامی عنوان کرده بود: این امر نشان می‌دهد که با این افراد آنگونه که در قانون و مقررات بیان شده و باید برخورد شود، انجام نمی‌شود و این افراد از این فرصت‌ها سوء استفاده می‌کنند چرا که همین فرد دستگیر شده در همین دو ماه صاحب اموال قابل توجهی در تهران شد و چند دستگاه خودروی خارجی و مدل بالا نیز از این فرد بی‌سواد کشف و ضبط شد.

منبع: تسنیم

 

تعداد بازدید: 442 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار