پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 10:44   
 
 
   آخرین اخبار  
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 90770صفحه نخست » اخبار رسانه هاپنجشنبه، 31 مرداد 1398 - 12:24
تعدادی از ساکنان منطقه اطراف دریاچه چیتگر از مشکلات زندگی به همشهری می‌گویند
  
ترابر نیوز:

 


      رفعت طالب‌زاده، از سال94 در یکی از برج‌های مشرف به دریاچه ساکن شده. وی که 2فرزند 12 و 8ساله دارد، می‌گوید: مدارس اطراف‌مان به قدری شلوغ و مملو از دانش‌آموز است که بعد از یک سال ترجیح دادم پسرانم را به منطقه5 ببرم. سال گذشته پسرم در کلاسی با 40دانش‌آموز همکلاسی بود و معلم با این تعداد دانش‌آموز نمی‌توانست به درس و مشق بچه‌ها برسد. پسر کوچکم هم در ‌کلاس اول در شهرک خرازی درس می‌خواند که با 35دانش‌آموز دیگر همکلاسی بود و ترجیح دادم برای اینکه به درس بچه‌ها لطمه‌ای وارد نشود بچه‌هایم را از مدارس این منطقه خارج کنم و هر دو را در مدرسه‌ای در منطقه 5 ثبت‌نام کنم. یکی از مشکلات منطقه 22و اطراف دریاچه این است که با این حجم جمعیتی که در منطقه ساکن شده‌اند زیر ساخت‌ها آماده نشده و هنوز برای خیلی از ابتدایی‌ترین امکانات در مضیقه هستیم.


      علیرضا طیبی‌مفرد، از ساکنان برج آسمان2 است که بعد از 7سال انتظار برای تکمیل شدن خانه‌اش توانسته از مستأجری نجات پیدا کند و صاحب خانه شود. وی می‌گوید: از دو سال قبل تا الان که اینجا ساکن شده‌ایم اگر چه امکانات بهتر شده اما هنوز جوابگوی نیازهای ساکنان نیست. وضعیت ساکنان شمال بزرگراه بهتر از ماست که در اطراف دریاچه ساکن هستیم. آنجا امکانات بیشتری برای ساکنان وجود دارد. ما تا 2 ‌ماه قبل برای خرید نان تازه باید به شهرک خرازی می‌رفتیم و یا نان فانتزی و نان‌های بسته‌بندی را از همین اطراف دریاچه می‌خریدیم. حالا دو ماهی هست که یک مجتمع پخت نان در نزدیکی دریاچه راه‌اندازی شده تا جوابگوی نیاز ساکنان باشد، اگرچه بودن این مجتمع بهتر از نبودن آن است اما این منطقه اطراف دریاچه نیازمند بسیاری از امکانات ازجمله سوپر مارکت‌های بیشتر، نانوایی‌های بیشتر و سایر امکانات مورد نیاز اهالی است.


      معصومه خلجی، دل پری از ترافیک روزهای پنجشنبه و تعطیل در اطراف دریاچه دارد. او می‌گوید:‌ درست است که پارکینگ‌های بزرگی اطراف دریاچه برای مسافران درست شده اما پارکینگ‌ها جوابگوی مسافران نیست. ما روزهای تعطیل از صدای بوق‌های اعتراضی رانندگان، پارک‌های دوبل و پارک کردن جلوی درهای پارکینگ‌مان آسایش نداریم. باید در کنار این پارکینگ‌های سر باز چندین پارکینگ طبقاتی بلندمرتبه در اطراف دریاچه احداث می‌شد. اینجا در روزهای آخر هفته و تعطیل بیشتر به یک پارکینگ بزرگ شبیه می‌شود تا محلی برای تفریح و سرگرمی و البته زندگی هزاران نفر ساکن منطقه.


      حسین کلهری، می‌گوید: می‌گویند با راه‌اندازی ایران‌مال این منطقه هم رونق بیشتری می‌گیرد و هم ترافیک و ازدحام بیشتری را خواهد داشت. کاش قبل از راه‌اندازی این مجتمع تجاری، نیازهای اولیه ساکنان منطقه احداث شود و بعد به فکر تفریح و سرگرمی مردم سایر مناطق و توریست‌ها باشند. الان برای خریدن نان تازه باید از یک طرف دریاچه به سمت دیگر برویم تا بتوانیم نان بخریم، برای خرید میوه غیر از بازار تره‌باری که وجود دارد، کمبود مغازه‌های میوه و سبزی فروشی کاملا مشهود است، اگر تا ظهر اینجا بمانید وانتی‌هایی را می‌بینید که بار میوه، سبزی، ظرف و ظروف و... دارند و با صدای بلند در پایین برج‌ها برای فروش محصولات‌شان تبلیغ می‌کنند و ساکنان برج هم خریدهایشان را از این وانتی‌ها انجام می‌دهند، این واقعا در ‌شأن منطقه‌ای نیست که قرار بوده قطب گردشگری تهران شود و الان پر از وانتی‌های دستفروش است، البته خدا پدر و مادر آنها را رحمت کند زیرا اگر اینها نبودند اهالی برای برطرف کردن نیازهای روزمره‌شان لنگ می‌ماندند. او ادامه می‌دهد: سال‌ها بود که این وانتی‌ها را جز در برخی مناطق محروم شهر مشاهده نمی‌کردیم اما الان در اطراف دریاچه و پایین برج‌ها وانتی‌ها می‌ایستند، فرش کوچکی پهن می‌کنند، بساط چایشان را علم می‌کنند و تا بعد از ظهر به فروش محصولات‌شان مشغولند. اهالی هم دیگر به آنها عادت کرده‌اند و به جای اینکه مسافت زیادی را تا میدان اتریش که امکانات بهتری نسبت به سایر محله‌ها دارد، طی کنند از همین وانتی‌ها خرید می‌کنند.


      مینا سید‌زاده، می‌گوید: زمانی که آپارتمان‌مان را می‌خواستیم پیش خرید کنیم، اصلا فکر نمی‌کردیم که روزی برای خرید میوه و سبزی مجبور باشیم با عجله از طبقه دوازدهم به پایین بیاییم و از وانتی خرید کنیم. حداقل تصورمان این بود که امکانات اولیه پیش‌بینی شده و می‌توانیم در کنار آرامشی که اینجا خواهیم داشت، زندگی بدون دغدغه‌ای را داشته باشیم. ‌دخترم را در دبستان آن طرف اتوبان ثبت‌نام کرده‌ام، کلاس‌ها با 35دانش‌آموز تشکیل شده، برای مسیری که اگر پیاده می‌توانستیم برویم حداقل 20دقیقه راه بود برای دخترم سرویس گرفته‌ام تا با دیگر دانش‌آموزی که همسایه هستیم، باهم به مدرسه بروند، همین مسیر 20دقیقه‌ای به این خاطر که سرویس باید بچه‌های دیگر را سوار کند و دور شهرک را بزند و به مدرسه برود بیشتر از یک ساعت زمان می‌برد. صبح و عصر همین داستان را برای سرویس بچه‌ها داریم. اگر همزمان با ساخت‌وساز برج‌ها فکری برای ساخت مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی در کنار برج‌ها می‌شد، حداقل خیال‌مان از تحصیل بچه‌ها راحت بود. ما امکانات بهداشتی بسیار کمی هم داریم.


      علیرضا محمدخانی، از 3سال قبل همسایه دریاچه شده است، وی می‌گوید: یکی از مهم‌ترین نیازهای ساکنان هر منطقه موضوع بهداشت و درمان است. با وجود اینکه چند سالی هست که اطراف دریاچه مسکونی شده است اما یکی از مهم‌ترین کمبودها در این محله کمبود مراکز بهداشت و درمان دولتی است. وضعیت ساکنان شهرک خرازی که بالای اتوبان قرار دارد خیلی بهتر از ساکنان جنوبی اتوبان و همسایگان دریاچه است، بیمارستان تریتا تنها بیمارستان اطراف دریاچه است، بیمارستان اعصاب و روان دکتر سمیعی که هنوز نیمه کاره مانده و مشخص نیست چه زمانی راه‌اندازی می‌شود. چندین درمانگاه و کلینیک کوچک خصوصی هم در منطقه وجود دارد اما جوابگوی نیاز اهالی نیست.


      محبوبه مقیمی، ساکن یکی از برج‌های کنار دریاچه می‌گوید: اگر چه خط اتوبوسرانی از مترو به سمت دریاچه و شهرک‌های اطراف آن راه‌اندازی شده اما جوابگوی نیازهای ساکنان نیست. من 5سال است که ساکن این محله هستم، اگر قرار باشد از اتوبوس برای رسیدن به مترو استفاده کنم و از آنجا به سایر مناطق شهر بروم، جز پشیمانی برایم دستاورد دیگری ندارد، اتوبوس از ابتدای خط در اطراف دریاچه و شهرک‌های اطراف دور می‌زند تا مسافران را سوار کند و درنهایت بعد از نزدیک به یک ساعت به مترو می‌رسیم. تازه باید شانس بیاوریم که سر وقت به ایستگاه برسیم وگرنه برای رسیدن به اتوبوس بعدی باید مدت‌ زمان زیادی معطل شویم. البته تاکسی‌ها وضع‌شان بهتر است. وقتی که برج‌ها تحویل ساکنان شد، کم‌کم تاکسی‌ها هم به اطراف دریاچه آمدند و شدند کمک حال اهالی. به‌نظرم برای رسیدن به مترو از اطراف دریاچه بهترین مسیر غیر از وسیله شخصی همین تاکسی‌های گردشی است. وی می‌گوید: در کنار سیستم ناقص حمل‌ونقل عمومی کمبود امکانات ورزشی هم در اطراف دریاچه کاملا مشهود است، اگر چه در پایین بعضی از برج‌ها پیمانکارها سالنی را برای ورزش‌هایی مثل تنیس روی میز و اتاقی را برای نرمش و ورزش‌هایی مثل یوگا و... اختصاص داده‌اند اما این مشمول همه برج‌ها نمی‌شود و سایر اهالی اطراف دریاچه از نعمت اماکن ورزشی محروم هستند و در نهایت باید از یکی دو باشگاه ورزشی که در شهرک خرازی و شهرک‌های اطراف آن وجود دارد استفاده کنیم.

 

تعداد بازدید: 444 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
  ترامپ: تنش‌های فزاینده میان ایران و اسرائیل می‌تواند به جنگ‌جهانی منجر شود/ بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  تماشا کنید: جنگ کریدورها/ هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  راه اندازی قطار تهران چابهار، یک مسیر ریلی متفاوت در راه است!
  بیش از 90 درصد از جابجایی‌های سیستم حمل و نقل عمومی در شهرهای هند با اتوبوس انجام می‌شود.
  سهم ۴ درصدی اتوبوسرانی در جابه جایی مسافران
  تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریع‌تر راه‌آهن بصره- شلمچه
  امکان ترانزیت سنگ آهن افغانستان با خط آهن خواف- هرات فراهم شد+فیلم
  اظهارات دائم اسرائیلی‌ها در مورد حمله احتمالی ایران جهت جلب همدلی امریکا و اروپاست / تهران از اینکه تل‌آویو را در آماده باش مداوم نگه دارد، سود می‌برد
  حمله تند «جوان» به روحانی / «رفراندوم» درباره سیاست خارجی و انتخابات آزاد
  ویدیو / خرید آسان اسلحه در کشور؟ کلاشنیکف ۱۸ میلیون، شاه‌کش ۵ الی ۹ میلیون!
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار