پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 06:07   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 90703صفحه نخست » هوایی2چهارشنبه، 23 مرداد 1398 - 11:50
پرونده مقصران سیل گلستان در دادگستری باز است/ اعلام دیر هنگام جرایم از طرف دستگاه های متولی، عامل اصلی تعدد ساخت و سازهای غیرمجاز/ تغییر کاربری بزرگترین تخلف در طبیعت استان گلستان است
ترابر نیوز: رییس دادگستری کل گلستان گفت که رسیدگی به قصور و تقصیر مدیران ذیربط در موضوع سیل استان بدون چشم پوشی و تا رسیدن به نتیجه و رای نهایی ادامه خواهد داشت و پرونده مربوطه در دادسرای گرگان همچنان باز است.
  
ترابر نیوز:

پرونده مقصران سیل گلستان در دادگستری باز است

هادی هاشمیان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سیل گلستان گستردگی زیادی داشت که رسیدگی و احراز همه تخلفات انجام شده در آن به کار کارشناسی طولانی مدت احتیاج دارد.

وی بیان کرد: پرونده رسیدگی به تخلفات مرتبط با سیل گلستان تشکیل شده و برخی مدیران هم برای ارایه توضیح احضار شدند و هنوز تحقیقات به پایان نرسیده است.

رییس دادگستری گلستان بیان کرد: سازمان بازرسی کل کشور که از طرف رییس قوه قضاییه مسوول پیگیری موضوع  سیل گلستان است، نتایج تحقیقات خود را اواخر تیرماه گذشته اعلام کرد اما هنوز این پرونده برای رسیدگی به شعبه مربوطه استانی ارجاع نشده است.

هاشمیان ادامه داد: با هر شخص و مقامی که در بروز سیل گلستان و گسترش خسارت ناشی از آن مقصر بوده یا حتی قصور داشته است فارغ از جایگاه و مسوولیت اداری؛ مطابق قانون رسیدگی و عنداللزوم برخورد قانونی خواهد شد.

پرونده مقصران سیل گلستان در دادگستری باز است/  اعلام دیر هنگام جرایم از طرف دستگاه های متولی، عامل اصلی تعدد ساخت و سازهای غیرمجاز/ تغییر کاربری بزرگترین تخلف در طبیعت استان گلستان است

وی گفت: دادسرای گرگان برخی مدیران گلستان را در روزهای ابتدایی سیل برای ارایه توضیح احضار کرد اما برای آن که تمرکز بر امداد رسانی به آسیب دیدگان منحرف یا کند نشود، ادامه تحقیقات به پایان فروکش کردن سیلاب موکول شد. 

رییس دادگستری گلستان همچنین به حادثه فوت رییس فقید سازمان تامین اجتماعی در گرگان اشاره کرد و گفت: مطابق رای قاضی پرونده؛ راننده استانداری گلستان مقصر اصلی این حادثه تشخیص داده و محکوم شد.

هاشمیان اظهار داشت: ممکن است در بروز این حادثه عوامل دیگری مانند قصور برخی مدیران مخصوصا مدیران حوزه راهداری و فرمانده یا عوامل پلیس راه دخیل بوده باشند اما برای قاضی در روند رسیدگی به پرونده و صدور رای، علت اصلی و تامه مهم است که در این پرونده کوتاهی راننده عامل بروز تصادف و مرگ تشخیص داده شد.

رییس دادگستری گلستان گفت: گزارش کارشناسی پلیس راه از صحنه سانحه چندبار توسط هیات های سه و پنج نفره مورد بررسی قرار گرفت و در آخرین مورد گروه کارشناسی پنج نفره هم راننده خودرو سواری تویوتا متعلق به استانداری را مقصر اصلی حادثه منجر به فوت رییس و معاون سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند و سایر دستگاه ها در این خصوص مقصر شناخته نشدند.

هاشمیان تصریح کرد: هیات کارشناسی حتی قصور احتمالی عوامل پلیس راه در تامین مسیر حرکت وزیر کار و همراهان وی از جمله رییس تامین اجتماعی را هم بررسی کرد اما رای به بی گناهی داد و قاضی هم به تشخیص کارشناسان استناد و انشای حکم کرد. 

به گزارش ایرنا، در جریان سفر ۲۴ آبان ۹۷ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گلستان خودرو حامل جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه در دوربرگردان جاده شصت کلای گرگان با یک دستگاه تریلی برخورد کرد که بر اثر آن تقی نوربخش و عبدالرحمن تاج الدین رییس و معاون فقید سازمان تامین اجتماعی دچار صدمه شدید شده و پس از ساعتی جان باختند.

رییس کل دادگستری گلستان در ادامه گفتگوی خود با ایرنا به روند تخریب و تغییر کاربری مناطق ییلاقی استان اشاره کرد و گفت: مدیران برخی دستگاه های اجرایی متولی حراست از منابع طبیعی در اتاق های خود نشسته و به بروز تخلف در حوزه های تحت مسوولیت خود بی اعتنا هستند.

پرونده مقصران سیل گلستان در دادگستری باز است/  اعلام دیر هنگام جرایم از طرف دستگاه های متولی، عامل اصلی تعدد ساخت و سازهای غیرمجاز/ تغییر کاربری بزرگترین تخلف در طبیعت استان گلستان است

هاشیمان گفت: مطابق قانون، امور اراضی بدون حکم قضایی هم می تواند بناهای احداث شده غیرقانونی در اراضی ممنوعه را تخریب کند اما آن ها بی توجه به این اختیار قانونی، نه تنها نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در همان ابتدای کار اقدام نمی کنند بلکه گزارش آن را نیز دیرهنگام به دستگاه قضایی ارسال می کنند که با گذشت زمان طولانی امکان تخریب آن ها وجود ندارد.

رییس دادگستری گلستان افزود: اعلام دیر هنگام جرایم از طرف دستگاه های متولی، عامل اصلی تعدد ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق خوش آب و هوایی گلستان مانند روستای زیارت است.

هاشمیان بیان کرد: در گذشته دست اندازی به جنگل بخش عمده تخریب و تخلف محیط زیستی را تشکیل می داد اما در سال های اخیر، تغییر کاربری بزرگترین تخلف در طبیعت استان گلستان است.

رییس کل دادگستری گلستان ادامه داد: به عنوان نمونه فقط در مرداد ماه جاری ۴۲ پرونده تغییر کاربری در اراضی روستاهای گرگان وارد دستگاه قضایی شد که در حال رسیدگی است.

هاشیمان گفت: دهیار و بخشدار این روستاها و مدیران امور اراضی یا سایر مسوولان ذیربط که به اینگونه تخلفات بی تفاوت بوده و در کنار سهل انگاری در برخورد با متخلفین موارد را در زمان مناسب به دستگاه قضایی اعلام نکرده اند؛ باید پاسخگو باشند.

وی همچنین روند رسیدگی به پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام آزادشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این پرونده ۳۳ هزار صفحه ای و ۲۶۰ جلدی بیش از سه هزار شاکی زیان دیده دارد که در حال رسیدگی است.

رییس دادگستری گلستان بیان کرد: اعتماد بی جای مردم در پرداخت پول بدون دریافت سند و رسید، از عوامل کندی در رسیدگی به پرونده و اثبات تخلف مدیران این شرکت است به عبارت دیگر همچون اغلب پرونده های مشابه ضعف حقوقی و اطلاعات مردم باعث اینگونه موارد شده است که در این ارتباط رسانه ها و خبرنگاران می توانند با آگاهی بخشی خلاء موجود را پرکنند.

هاشیمان افزود: به دلیل نداشتن مدرک کافی توسط مردم زیان دیده، اعتراض ۶۰ شاکی رد شد و برای مدیران شرکت مربوطه در مورد این تعداد پرونده قرار منع تعقیب صادر گردید.

وی به پرونده کشف تخلف بزرگ فساد گندم در گلستان اشاره کرد و گفت: در این پرونده که با تلاش جمعی شورای تامین استان به نتیجه رسید ۸۲ میلیارد ریال تخلف گندم کشف شد.

رییس دادگستری گلستان بیان کرد: متخلفان به جای انبارداری گندم های خرید تضمینی شده، محصول بی کیفیت خارجی را جایگزین گندم مرغوب تولیدی استان کرده و از این طریق مبالغ هنگفتی به جیب زدند.

همچنین دادستان گرگان در گفتگو با ایرنا ضمن اشاره به اهتمام جدی دستگاه قضایی برای شناسایی عوامل بروز سیل گلستان و برخورد قانونی با متخلفان گفت:  نیازمند بررسی دقیق تر علل و چرایی موضوع هستیم و برای قضاوت در رابطه با میزان قصور یا تقصیر مسوولان مرتبط با سیل نباید شتاب زده عمل کرد.

حجت الاسلام سیدرضا سید حسینی دادستان گرگان

حجت الاسلام سیدرضا سید حسینی اظهار داشت: تاکنون تعدادی از مدیران استان گلستان برای ادای توضیح چرایی وقوع سیل و نقش آن ها در کنترل حادثه احضار و توضیحات لازم را ارایه کردند.

وی به پرونده کشف تخلف گندم در گلستان نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری استاندار، ارکان مختلف قوه قضاییه و دستگاه امنیتی از تخلف گسترده برخی شرکت های انبارداری بخش خصوصی گندم در شهرهای مختلف استان جلوگیری شد.

 دادستان گرگان افزود: ۱۰ درصد کسری در انبارهای گندم به دلیل رطوبت عادی است و بیشتر از آن هم مورد توجه قرار گرفت که ناشی از سوء استفاده عوامل مختلف و نیازمند برخورد قضایی است.

سیدحسینی ادامه داد: علاوه بر آن برخی شرکت ها در زمان خرید اعداد ناصحیح و غیرواقعی را اعلام می کردند تا پول بیشتری از دولت برای خرید تضمینی گندم دریافت کنند که در این ارتباط نیز چند پرونده برای متخلفین تشکیل شد.

وی گفت: در زمان حاضر ۳ پرونده در گرگان و چند پرونده در ارتباط با خیانت در امانت و اخلال در نظام اقتصادی ویژه گندم تشکیل شده که مربوط به سازمان غله و چند شرکت خصوصی است.

گفتنی است استان گلستان از لحاظ کیفیت به دلیل گلوتن مناسب (پروتئین) بهترین محصول کشور را تولید می کند و از نظر کمیت نیز مقام دوم تولید استانها را در اختیار دارد.

تعداد بازدید: 518 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار