چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 08:26   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 89925صفحه نخست » بازار سرمایه و اقتصادیکشنبه، 22 اردیبهشت 1398 - 10:57
وسوسه اختلاف قیمت عامل عدم بازگشت ۳۰ میلیارد دلار ارز صادراتی / با صادرکنندگان متخلف برخورد می‌شود
ترابر نیوز: سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه صادرکنندگان مدعی هستند قیمتی که دولت در سامانه نیما ارز را از آن‌ها خریداری می‌کند با قیمت بازار آزاد تفاوت زیادی دارد، گفت: وسوسه اختلاف قیمت موجب عدم بازگشت ارز به کشور شده است.
  
ترابر نیوز:

وسوسه اختلاف قیمت عامل عدم بازگشت ۳۰ میلیارد دلار ارز صادراتی / با صادرکنندگان متخلف برخورد می‌شودمحمدرضا مودودی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره دلایل عدم بازگشت ۳۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات در سال ۹۷ اظهار کرد: سیاست ارزی سال گذشته مورد قبول بخش خصوصی نبود و موجب ایجاد چالش شد و به همین دلیل بخش اعظمی از ارز به به کشور بر نگشت.

سرپرست سازمان توسعه تجارت افزود: صادرکنندگان معتقدند  قیمتی که دولت در سامانه نیما ارز را از آن‌ها خریداری می‌کند با قیمت بازار آزاد تفاوت زیادی دارد و بر چه اساسی باید به گروهی دیگر با قیمت پایین بفروشیم که آن‌ها در نهایت کالای خود را صادر می‌کنند و ارز را به کشور بر نمی‌گردانند.

وی ادامه داد: همچنین برخی دیگر هم مدعی هستند که کالا‌های خود را به صورت ریالی صادر و به فروش می‌رسانند بنابراین ارزی برای بازگشت ندارند.

مودودی تصریح کرد: وسوسه اختلاف قیمت موجب عدم همکاری شده و ارز به کشور برنگشته است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه بیشتر ارز صادراتی از طرف شرکت‌ها و صادرکنندگان قدیمی به کشور برنگشته است، گفت: سهم صادرکنندگان جدید الورود از کل صادرات ۴۴ میلیارد دلاری سال گذشته ۵.۴ میلیارد دلار بود در حالی که  ۳۸.۶ میلیارد دلار سهم صادرکنندگان قدیمی بوده است.

وی با بیان اینکه تنبیهاتی از قبیل حذف مشوق‌های صادراتی و معافیت‌های مالیاتی برای بازنگرداندن ارز صادراتی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: به دنبال راه حلی هستیم که صادرکنندگان با علاقمندی ارز را به چرخه اقتصاد کشور برگردانند و از ابزار‌های تنبیهی کمتر استفاده کنیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت درباره بازگشت ارز در سال جاری نیز گفت: در سال جاری سیاست‌های ارزی کمک کرده ارز به کشور برگردد و در حال حاضر حدود ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار ارز به کشور برگشته است.

مودودی تاکید کرد: با سیاست‌های فعلی که مدنظر بانک مرکزی است که واردات در قبال صادرات انجام شود شرایط بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

تعداد بازدید: 682 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار