پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 22:08   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 89920صفحه نخست » بازار سرمایه و اقتصادشنبه، 21 اردیبهشت 1398 - 12:07
خسارت ناشی از آلودگی‌های فرودگاه، سالانه حدود ۵۰ میلیارد تومان است/ شدت فرونشست زمین در خیابان‌های دامپزشکی و دستغیب
ترابر نیوز: شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه در سنوات گذشته معلولان، سالمندان و کودکان در طراحی شهری نادیده گرفته می‌شدند، گفت: از سوی شهرداری مرکز در مجموع ۲۰ میلیارد تومان برای مناسب‌سازی معابر در نظر گرفته شده است و به هر منطقه‌ای با توجه به وسعت منطقه در حد ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار پرداخت می‌شود.
  
ترابر نیوز:

سید علی مفاخریان (شهردار منطقه ۹) در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به مصوبه شورای شهر در خصوص استفاده از اعتبارات شهرداری‌های مناطق برای نوسازی مدارس منطقه ۹ چه اقداماتی را در این خصوص در نظر گرفته است گفت: در اعتبارات ما همیشه یک ردیف اعتباری برای نوسازی و بهسازی مدارس پیش‌بینی می‌شود. با کمک آموزش و پرورش منطقه بنا به میزان اهمیت و تعداد مدارسی که در منطقه وجود دارد نیازها احصا می‌شود و تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری مناطق و آموزش و پرورش مناطق امضا می‌کنیم و در حوزه‌های عمرانی و کارهای فرهنگی این اعتبارات هزینه و تقسیم‌بندی می‌شود.

اختصاص حدود یک میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی مدارس

وی ادامه داد: برخی از این اعتبارات برای کمک به تجهیز مدارس یا هوشمندسازی مدارس هزینه می‌شود. همچنین بخشی از اعتبارات برای کارهای عمرانی مدارس بکار گرفته می‌شود و همانطور که گفتم این هزینه‌ها بنا به اولویتی است که آموزش و پرورش تشخیص می‌دهد. ما نیز سعی می‌کنیم جهت خدمات‌مان را به آن سمت حرکت دهیم.

شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه در سنوات گذشته در حدود یک میلیارد تومان در سال اعتبار برای نوسازی و بهسازی مدارس تخصیص داده شده است، خاطرنشان کرد:‌ این اقدامات در ایامی که مدارس تعطیل هستند انجام می‌شود. البته غیر از اعتبارات متمرکزی که در این زمینه تخصیص داده می‌شود، از اعتبارات ترافیکی برای تسهیل عبور و مرور مردم در اطراف مدارس و بحث ایمن‌سازی نیز هزینه می‌شود.

مفاخریان با بیان اینکه ارتباط بسیار خوبی بین شهرداری منطقه ۹ و آموزش و پرورش در این منطقه وجود دارد، گفت: در حوزه‌های دیگر مانند کارهای عمرانی برای آسفالت محوطه‌ها و انجام یک سری فعالیت‌های اجتماعی با محوریت حوزه‌های خدمات شهری نیز اقداماتی در مدارس انجام می‌هیم به طور مثال کاشت نهال در داخل مدارس از دیگر برنامه‌هایی است که ما در مدارس دنبال می‌کنیم. همچنین امسال توانستیم اقدامات خوبی را در مدارس دنبال کنیم. دو مدرسه استثنایی در منطقه ۹ نیز وجود دارند که به کودکان ناشنوا خدمات ارائه می‌کنند ما از دستاوردهایی که این مجموعه‌ها تولید می‌کنند و باعث اشتغال می‌شوند در نمایشگاه‌های کارآفرینی استفاده می‌کنیم و آنها در معرض فروش قرار می‌دهیم. برخی از دستاوردهای این افراد مانند نقاشی‌هایشان بسیار مورد علاقه خریداران قرار گرفته است.

3O6A9871

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به فرونشست زمین در منطقه ۹ تصریح کرد: فرونشست یک بحث ریشه‌ای در کل تهران است و منحصر به منطقه ۹ نمی‌شود. در تهران سالانه ۳۵ میلیمتر فرونشست را تجربه می‌کنیم یعنی ۳۵ سانتی‌متر امسال فرونشست نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و این روند نیز رو به افزایش است. فرونشست یک بار منفی را به ساختمان‌های تهران وارد می‌کند و در برخی مواقع باعث تخریب ساختمان‌های فرسوده می‌شود حتی ساختمان‌های نوساز هم تحت تاثیر فرونشست قرار می‌گیرند.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به بافت ساختمانی در این منطقه گفت: در منطقه ۹ به دلیل اینکه بافت ریزدانه متراکم داریم و در زیر اغلب این بافت حفاری‌هایی برای عبور فاضلاب و چاه‌های جذبی در سنوات گذشته صورت گرفته است در هنگام بارندگی‌ها و زمانی که چاه‌ها پر می‌شوند ارتباط‌شان باهم برقرار شده و باعث فرونشست در این زمین‌ها می‌شود. همچنین برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی باعث می‌شود که فشار متراکم در داخل زمین کم شده و باعث فرونشست زمین شود.

مفاخریان با بیان اینکه این پدیده غیر از منطقه ۹ در دیگر مناطق تهران هم وجود دارد، تصریح کرد: در برخی محلات منطقه ۹ مانند خیابان دامپزشکی، دستغیب و ... شدت فرونشست نسبت به بقیه محلات در منطقه ۹ بیشتر است، چراکه ساختمان‌های ریزدانه در این محلات از زیر به دلیل حفاری چاه‌های جذبی به هم متصل شده‌اند و به نوعی این ساختمان‌ها بر روی یک فضای متخلل قرار گرفته‌اند و این فضاها یا در اثر برداشت آب‌ها و یا فرونشستی که در کل تهران وجود دارد دچار فرونشست می‌شود و طبیعتا به ساختمان‌هایی که دارای فرسودگی هستند بیشتر آسیب وارد می‌کند. ما در منطقه‌مان مواردی داشتیم که حتی ساختمان‌ هم نوساز بوده اما به دلیل همین فرونشستی که در زیر ساختمان اتفاق افتاده، ترک‌های عمیق و طولی در ساختمان ایجاد شده که نهایتا با کمک مهندسان مشاوری که در این زمینه فعال هستند یا مهندسان ناظر سعی شده به صورت موقتی مشکل را رفع کنند چراکه باید مسئله تهران به صورت ریشه‌ای برطرف شود.

3O6A9881

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای مناسب‌سازی معابر شهری از سوی شهرداری

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای مناسب‌سازی معابر در منطقه ۹ برای حضور معلولان درجامعه صورت گرفته است، تصریح کرد: مناسب‌سازی معابر عمومی برای معلولان در دستور کار همه مناطق شهرداری تهران است، اما ما یک بخشی از معابرمان میراث دار فعالیت‌های عمرانی در گذشته است یعنی محل‌ها و اماکنی است که قبلا ساخته شده و در این ساختمان‌ها مسیر عبور و مرور معلولان تعبیه نشده است، لذا طبیعتا بخشی از اعتبارات ما صرف اصلاح این موضوع می‌شود.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به اعتباراتی که امسال در مناطق شهرداری تهران برای این منظور اختصاص پیدا کرده است، گفت: امسال در مجموع ۲۰ میلیارد تومان برای مناسب‌سازی معابر در نظر گرفته شده است و به هر منطقه‌ای با توجه به وسعت منطقه در حد ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار پرداخت می‌شود. تعداد تقاطع‌هایی که با این میزان اعتبار می‌توان اصلاح کرد بسیار کم است. این مسئله باید ریشه‌ای‌تر و با اختصاص بیشتر اعتبارات برطرف شود البته از این به بعد برای ساختمان‌های در حال افتتاح مصوبه‌ای در شهرداری تهران ابلاغ شده است که هیچ ساختمان و پارکی مورد بهره‌برداری قرار نگیرد و افتتاح نشود، مگر اینکه مناسب‌سازی ساختمان و معبر برای عبور و مرور معلولان صورت گرفته باشد.

در سنوات گذشته معلولان، سالمندان و کودکان در طراحی شهری نادیده گرفته می‌شدند

مفاخریان خاطرنشان کرد: در منطقه ۹ نیز یک کمیته کار تشکیل دادیم و  افراد ناتوان در این بخش را دعوت کردیم تا با مشارکت در اصلاح نقاطی که برای عبور و مرور معلولان اولویت‌بندی کرده‌ایم از نظرات آنها نیز استفاده کنیم. در حال حاضر بخش‌هایی از مسیر اتوبوس بی‌آر‌تی برای نابینایان مناسب‌سازی شده اما برای معلولان هنوز مناسب‌سازی لازم صورت نگرفته است، در حالی که عبور با ویلچر برای معلولان سخت است. همچنین استفاده از همه خطوط مترو برای معلولان امکان‌پذیر نیست و آسانسور در همه ایستگاه‌های مترو وجود ندارد. به هر شکل برای اینکه بتوانیم یک شهر مناسب را برای زندگی همه افراد آماده کنیم باید برای گروه سالمند و معلولان و کودکان برنامه‌ریزی کنیم تا همه افراد بتوانند با توجه به شرایط طبیعی که از آن برخوردار هستند از فضای شهری بهره‌مند شوند گروه سالمندان، معلولان و کودکان در سنوات گذشته در فضای شهری به صورت کمرنگ بودند و در طراحی شهری فراموش شده بودند و به تازگی به این گروه‌ها نیز پرداخته می‌شود و امیدواریم در فضاهای جدیدالحداث بتوانیم این دسته از شهروندان را نیز بهره‌مند کنیم.

 مبارزه بیولوژیکی با حیوانات موذی

وی همچنین درباره اثربخش نبودن طرح‌های عملیات کنترل و مبارزه با جانوران موذی تصریح کرد: طرح‌های مختلفی برای مبارزه با جانوران موذی از جمله عقیم‌سازی یا ورود سموم به داخل محیط‌های زندگی این جانوران به کار برده شده است اما به دلیل عدم رعایت برخی شهروندان برای تغذیه این حیوانات این طرح‌ها ناکام باقی مانده است. موش‌ها در واقع موجوداتی هستند که از هوش بالایی برخوردارند اگر از سمومی استفاده شود که گروهی از آن موش‌ها از آن سموم آسیب دیده باشند موش‌های دیگر از آن سموم استفاده نمی‌کنند از همین‌رو دائما باید سم‌ها را تغییر دهیم همچنین حتی اگر سم هم مصرف کنند و بعد از آن از غذا استفاده کنند اثر سم از بین می‌رود. البته سم‌های قوی‌تری نیز وجود دارد مانند سیانور که می‌تواند موش‌ها را از بین ببرد اما به دلایل محیط‌زیستی و آلودگی‌هایی که ایجاد می‌کند از این سموم استفاده نمی‌شود.

شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه معتقدم باید یک مبارزه بیولوژیکی برای مقابله با حیوانات موذی انجام دهیم، تصریح کرد: مهمترین کار این است که فرهنگ‌سازی کنیم و به شهروندان آموزش دهیم که محیط را آلوده نکنند تا حداقل مواد غذایی در اختیار موش‌ها قرار نگیرد تا مبارزه سالمی اتفاق بیفتد.

مفاخریان همچنین درباره مشکلات ساکنان مناطق مجاور فرودگاه مهرآباد خاطرنشان کرد: در خصوص مشکلات فرودگاه مهرآباد دو پارادایم وجود دارد اول اینکه فرودگاه از ابتدا در این منطقه وجود داشته و بعدها مردم در آنجا ساکن شده‌اند بنابراین توضیحاتی که از ناحیه مسئولان فرودگاه ارائه می‌شود از این جهت که فرودگاه مکانی بوده است که قبل از توسعه شهری جانمایی شده قابل قبول است بنابراین سکونت مردم در این محل بعد از شکل‌گیری فرودگاه در این منطقه بوده است.

وی ادامه داد: باتوجه به آلودگی صوتی که پروازها ایجاد می‌کنند شهروندان این موضوع را به مجموعه مدیریت شهری منتقل کرده و ما نیز به مجموعه مسئولان فرودگاه مهرآباد اطلاع دادیم و اعضای شورای شهر در سنوات گذشته نیز این موضوع را پیگیری کردند و این پیگیری‌ها منتج به این شد که هیچ پروازی از ساعت ۱۲ شب به بعد انجام نمی‌شود مگر اینکه پروازهای ورودی تاخیر داشته باشد و کلیه پروازها تا ساعت ۱۲ شب برنامه‌ریزی شده‌اند. این اقدام تا حدودی در آرامش ساکنان منطقه کریدور پروازی تاثیرگذار بوده است اما چنانچه بخواهیم مسئله آلودگی صوتی را به طور کامل از بین ببریم باید فرودگاه را از این منطقه جابجا کنیم.

خسارت ناشی از آلودگی‌های فرودگاه سالانه حدود ۵۰ میلیارد تومان است

شهردار منطقه ۹ با اشاره به اینکه مطالعاتی که در سال‌های گذشته انجام شده مشخص می‌کند که ایجاد فرودگاه در مجموعه شهری خسارت‌هایی مانند آلودگی صوتی آلودگی‌های هوا و... ایجاد می‌کند، ادامه داد: خسارت ناشی از این آلودگی‌ها در حدود ۵۰ میلیارد تومان در سال برای شهری مانند تهران در حوزه مدیریت شهری ایجاد می‌کند اما با توجه به شرایطی که امروز برای حمل و نقل هوایی در نظر گرفته شده است و جایگزینی برای آن وجود ندارد، ناچار هستیم که این موضوع را تحمل کنیم البته طرحی برای انتقال فرودگاه داخلی به نزدیکی فرودگاه امام وجود دارد تا این دو فرودگاه بتوانند در کنار هم کارکرد مناسب داشته باشند. ما طرحی را برای مترو به عنوان فرودگاه تا فرودگاه پیشنهاد دادیم. براساس این طرح چند منطقه شهری از آن بهره‌مند می‌شوند.

مفاخریان تصریح کرد: در حال حاضر ما بین فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی هیچ وسیله حمل و نقل عمومی وجود ندارد در عین حال شهروندان در مناطقی مانند مناطق ۱۶،۱۷، ۱۸، ۱۹ که در مسیر فرودگاه مهرآباد تا فرودگاه امام خمینی قرار دارند از اتصال این خطر مترو می‌توانند بهره‌مند شوند. ما این پیشنهاد را مطرح کردیم چنانچه این طرح اجرا شود برای بحث حمل و نقل مسافران بین دو فرودگاه می‌تواند تاثیرگذار باشد. ما در حوزه حمل و نقل بار بین فرودگاهی از مکانیزم جابجایی استفاده می‌کنیم اما برای جابجایی مسافران این مکانیزم وجود ندارد و باید مسافران از داخل شهر یک مسیر ۴ الی ۵ ساعته را تردد کنند و این مسئله می‌تواند برای همه مسافران به ویژه مسافران خارجی اهمیت داشته باشد.

3O6A9874

سرانه مسکونی در منطقه ۹ پایین‌تر از میزان استاندارد است

وی همچنین با اشاره به بافت فرسوده در منطقه ۹ خاطرنشان کرد: یک سری عوامل تشویقی برای نوسازی و بازسازی بافت فرسوده توسط دولت مشخص شده است اما همانطور که می‌دانید از ۲۲ هزار پلاک شهری در منطقه ۹، ۱۱ هزار پلاک فرسوده است و در عین حال این بلوک‌ها اغلب ریزدانه هستند همچنین ما از نظر سرانه مسکونی نیز در منطقه پایین‌تر از حد استاندارد هستیم و برای اینکه بتوانیم این سرانه را به حد استاندارد برسانیم تصمیم منطقه در حوزه شهرسازی و ساخت و ساز شهری این بود که بلوک‌هایی که امکان تجمیع داشته باشند پروانه ساخت به صورت مجزا صادر نمی‌کنیم تا بتوانند تجمیع کنند این کار نیز از طریق دفاتر تسهیل‌گری که در محلات وجود دارد دنبال می‌شود و طرح موفقی بوده است.

شهردار منطقه ۹ تاکید کرد: از ۲ پلاک تجمیع تا ۱۱۰ پلاک تجمیعی را توانستیم در منطقه پیگیری کنیم و در سال گذشته برای بیش از ۵۰۰ پلاک تجمیعی پروانه صادر کرده‌ایم در حال حاضر نیز نهضت تجمیع قطعات در منطقه ادامه دارد. البته این مداخله دولت درحوزه ساخت و ساز نیست بلکه مداخله مردم در حوزه ساخت و ساز است اثر این اقدام هم از نظر روانی موثرتر است و هم از نظر سرعت در ساخت و ساز، چراکه منابع دولتی در آن بکار برده نمی‌شود و منابعی است که سازنده استفاده می‌کند و باعث می‌شود سرعت عمل در نوسازی بافت فرسوده بیشتر شود. از مجموع بافت فرسوده‌ای که در منطقه ۹ داشتیم تاکنون ۵۰ درصد آن بازسازی و نوسازی شده‌اند.

تعداد بازدید: 644 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار