پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:27   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 89501صفحه نخست » هوایی2شنبه، 25 اسفند 1397 - 13:40
تمرکز ویژه سازمان بنادر بر توسعه صنعت گردشگری دریایی با هدف اشتغال‌زایی
ترابر نیوز: عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان طی یک سال و نیم گذشته در ادامه اتفاقات قبلی در این مجموعه نگاه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های گردشگری داشته و دستاوردهای خوبی را در این خصوص شاهد هستیم.
  
ترابر نیوز:

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اله‌یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تمرکز این سازمان بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری از یک سال و نیم گذشته اظهار کرد: طی یک سال و نیم گذشته تمرکز ویژه‌ای بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری داشتیم که در ادامه تلاش‌های قبلی به دستاوردهای خوبی هم رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در این زمینه بحث استفاده از ظرفیت‌های سواحل مطرح است تا بتوانیم از این نعمت خدادادی حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم. با توجه به ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کشورمان که ۴۹۰۰ کیلومتر آن درجنوب است ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که این ظرفیت‌ها تنها در بحث تجاری و شیلاتی نیست و موضوع مهمی با عنوان گردشگری دریایی مطرح است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه در این زمینه یک بخش در سازمان با عنوان معاونت مهندسی ایجاد شد، گفت: درخصوص بهره‌وری از امتیاز گردشگری دریایی در سواحل کشورمان بخشی را در معاونت مهندسی تحت عنوان توسعه زیرساخت‌های گردشگری یا مسافری گردشگری ایجاد کردیم تا هرچه بیشتر روی این ظرفیت تمرکز داشته باشیم.

وی ادامه داد: در همین زمینه در استان هرمزگان که بیشتر بحث مسافری و دریایی را داریم، ۵۶ زیرساخت گردشگری ایجاد شد که در قالب اسکله یا پس کرانه است تا مسافران بتوانند از دریا راحت‌تر بهره ببرند. این مساله در خوزستان در کارون، در استان بوشهر و همچنین در شمال کشور اتفاق افتاده و ساخت بزرگ‌ترین بندر مسافری دریایی در چمخاله شروع شده است. البته در بندر ترکمن هم طبق دستور مقام عالی وزارت بررسی‌ها را آغاز کردیم تا بتوانیم با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دارد آن‌جا اسکله ایجاد کنیم. خیلی از بنادر ابتدای سال ۹۷ به بهرهبرداری رسیده‌اند و ۱۰ نقطه را در استان هرمزگان و سواحل آن به بهره‌برداری رساندیم.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر نقش و تاثیر ویژه توسعه صنعت گردشگری در بنادر در رونق اقتصاد مردم آن منطقه اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که از ابتدای سال ۹۷ در جزایر مختلف از حیث توسعه صنعت گردشگری و ایجاد زیرساخت‌ها داشتیم، شاهد رونق اقتصادی آن مناطق هستیم. در این خصوص حتی بخشدارهای آن مناطق و همچنین مردمی که امکانات برای آنها ایجاد شد از توسعه اقتصاد و رونق شرایط اقتصادی خودشان ابراز رضایت کرده‌اند.

وی ادامه داد: این مساله و ایجاد اسکله‌ و پس کرانه‌ها با حداقل هزینه که موجب افزایش رزق هموطنان‌مان در این بنادر و سواحل شد ما را مصمم کرد که این موضوع را توسعه بدهیم. به همین خاطر در برنامه امسال پس‌کرانه‌ها را بیشتر کردیم و در این چارچوب ۶ نطقه دریایی و ۷ نقطه پس کرانه‌ در استان هرمزگان شناسایی شدند که کار روی آن‌ها در حال انجام است تا بتوانیم هرچه زودتر آنها را برای سال جدید و با حداقل امکانات به بهره‌برداری برسانیم تا همزمان مراحل توسعه آن با بهره‌وری مردم کشورمان پیش برود.

این عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اعتقادمان این است که وقتی یک حرکت اولیه انجام شود خودبه‌خود بخش خصوصی و مجموعه سرمایه‌گذار آن را توسعه می‌دهد. کما اینکه آن ۱۰ نقطه‌ای که در استان هرمزگان به آن اشاره داشتیم، موتوری متحرک بود که باعث شد برای ۷ نقطه در خشکی و ۶ نقطه در دریا این موضوع را دنبال کنیم.

الهیار ادامه داد: همان‌طور که اشاره شد جمعا در استان هرمزگان در ۵۶ نقطه در بحث توسعه گردشگری دریایی کار انجام شده است که از این تعداد بخشی دریایی و بخش دیگری خشکی است. بخش عمده کار روی این نقاط به نتیجه رسیده و بعد از ۱۰ نقطه‌ای که در استان درسال ۹۷ به بهره‌برداری رسید، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ۷ نقطه پس کرانه‌ای در ابتدای سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد و همزمان کار در ۶ نقطه دریایی هم در حال انجام است که بخشی تا پایان امسال و مابقی تا خردادماه سال آینده تمام شود تا با ایجاد تاسیساتی مسافر بتواند استقرار پیدا کرده و سفر دریایی خودش را شروع کند.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به فعالیت‌هایی که در شمال کشور در توسعه صنعت گردشگری انجام شده است، گفت: در شمال کشور هم کار در بندر ترکمن در حال انجام است و سعی می‌کنیم تا پایان سال به اتمام برسد. در بندر چمخاله هم که یک بندر بزرگ مسافری است، کلنگ‌زنی آن تازه انجام شده و در تالاب انزلی هم ساخت یک اسکله بزرگ ۴۸ متری را در نظر داریم که اسکله آن آماده و قرار است با جانمایی آن این اسکله هم در عید به بهره‌برداری برسد.

تمرکز بر زیرساخت‌های مسافری با هدف اشتغال‌زایی

وی ادامه داد: این نگاه و این رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی به بحث توسعه صنعت گردشگری چند حسن و قابلیت دارد. یکی از این قابلیت‌ها شناخت هرچه بیشتر دریا و دیگری اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری دریایی است که اهمیتی به مراتب بیشتر از نگاه تجاری دارد. در حوزه تجاری یک واحد پول یک نفر را مشغول به کار می‌کند اما همان پول در بحث مسافرت دریایی می‌تواند شش‌نفر را به کار بگیرد.

وی افزود: بحث تجاری ضرورت دارد اما مانور روی موضوع اشتغالزایی که نیاز کشور است باعث شده تا سازمان بنادر و دریانوردی روی آن تمرکز داشته و مانور دهد. به همین خاطر بود که این معاونت بحث زیرساخت‌های مسافری را ایجاد کرد. در همین خصوص با نقطه یابی و جانمایی در استان‌های مختلف از استان هرمزگان از منظر گردشگری ۳۰ نوع فعالیت را شناسایی کردیم که در نقاط مختلف این اتفاق افتاده است.

الهیار با اشاره به اینکه در ورود سازمان بنادر و دریانوردی به حوزه مسافری هیچ منفعتی را در نظر نگرفته است، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی هیچ کجا به دلیل تاسیساتی که در بنادر ایجاد کرده یک ریال هم دریافتی نداشته است. سازمان بنادر و دریانوردی بزرگ‌ترین بندر مسافری دریایی کشور را در بندر شهید حقانی ایجاد کرده که الان بحث توسعه آن هم در حال پیگیری است و مقایسه‌ای نشان می‌دهد که هزینه‌ها به مراتب کمتر از هزینه‌ها در خشکی است.

وی ادامه داد: این موارد همان‌طور که گفته شد یک ریال هم درآمدزایی نداشته و سازمان بنادر و دریانوردی آن را جزو وظایف مسئولیت‌های اجتماعی خودش می‌داند. این نگاه از آنجا می‌‌آید که اعتقاد داریم منفعت کشور بخشی از منفعت سازمان بوده و در همین راستا به توسعه آن کمک می‌کنیم. تمامی پروژه‌ها در سازمان بنادر از منابع داخلی بوده و این یعنی علاوه بر توسعه بنادر بازرگانی در بحث مربوط به مسافری دریایی و ایمنی مسافر هم به دنبال ایجاد فضاهای مناسب در بحث زیرساخت‌ها هستیم.

 

تعداد بازدید: 610 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  آرزوهایی که آب با خود می‌برد/ مرگ ۱۱۵۲ نفر بر اثر غرق شدگی در یک سال
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار