چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 05:00   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 89382صفحه نخست » اخبار رسانه هادوشنبه، 20 اسفند 1397 - 19:38
ایجاد24هزار شغل در صنعت CNG
  
ترابر نیوز:

 

 
ایجاد24هزار شغل در صنعت CNG

رئیس انجمن جایگاه داران سی ان جی کشور اعلام کرد

پرشین خودرو: رئیس انجمن جایگاه داران سی ان جی کشور گفت: با ۶۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنعت سی ان جی کشور در حال حاضر ۲۴ هزار نفر در این بخش مشغول کار شده اند.

به گزارش «پرشین خودرو»، اردشیر دادرس رئیس انجمن جایگاه داران سی ان جی کشور در حاشیه جشن خودکفایی تولید مخزن سی ان جی از ورق تولید داخل در شرکت آسیانامای قزوین گفت: با توجه به مصرف هفت میلیارد مترمکعب گاز در خودروها حدود ۵۵ سنت برای هر جابجایی بنزین صرفه جویی می شود و هر مخزن که به شبکه حمل و نقل اضافه شود، شاهد کاهش ۵۵ سنتی مصرف بنزین خواهیم بود.

دادرس بیان کرد: با بررسی نیاز داخلی و جهانی، خوشبختانه با بهره گیری از توان مهندسان داخلی و بین المللی در چارچوب طرح توسعه، در کشور سه واحد مهم تولید مخزن سی ان جی داریم که آسیاناما به عنوان بزرگترین واحد خاورمیانه با داشتن بالاترین تکنولوژِی به مرحله ای رسیده که به مواد اولیه خارجی دیگر نیازی ندارد و به خودکفایی رسیده است.


وی افزود: رسیدن به مرحله خودکفایی نوید بخش آینده خوبی در این صنعت است که می تواند زمینه کاهش ارزبری این کالا و تقویت تولید داخلی را فراهم کند.

دادرس تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین ناوگان CNG کشور با سه میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو وجود دارد که در گذشته ۵۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج می شد تا نیازها تامین شود. حال با تولید داخلی از ورق های خارجی بی نیاز شدیم که بسیار ارزشمند است.

۹۵ درصد تاکسی های کشور دوگانه سوز شده اند

رئیس انجمن جایگاه داران سی انی جی کشور یادآورشد: در حال حاضر ۹۵ درصد تاکسی ها و ۶۵ درصد خودروهای عمومی کشور دوگانه سوز شده اند و ۱۴ درصد سبد گاز کشور را صنعت سی ان جی تشکیل می دهد.

وی بیان کرد: دو هزار و ۲۸۰ جایگاه سی ان جی در کشور ایجاد شده و ۲۵ درصد درآمد شرکت گاز از این بخش است و روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب گاز در خودروهای کشور مصرف می شود که معادل ۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی بنزین را موجب شده است.

دادرس گفت: در شرایط کنونی ضریب نفوذ گاز شهری ۹۲ درصد و روستایی ۷۲ درصد است که در مجموع ۸۶ درصد جمعیت کشور از این تسهیلات برخوردارند و تاکنون بیش از شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعت سی ان جی توسط بخش خصوصی و دولتی سرمایه گذاری شده است.



۲۴ هزار نفر اشتغال در صنعت سی ان جی

وی بیان کرد: در حال حاضر در صنعت سی ان جی بیش از ۲۴ هزار اشتغال ایجاد شده و سالانه ۲۵۰۰ میلیارد تومان درآمد عاید شرکت گاز شده که معادل اعتبار ساخت یک فاز پارس جنوبی است.

دادرس بیان کرد: سالانه هفت میلیارد مترمکعب گاز سی ان جی تولید و عرضه می شود که این کار زمینه ۳.۵ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی را فراهم کرده است.

وی گفت: بر اساس آخرین گزارش های بین الملی انجمن آسیا اقیانوسیه ایران در تولید مخازن سی ان جی به خودکفایی رسیده است که این کار ارزشمند زمینه صرفه جویی ارزی را نیز موجب شده است.

وی تصریح کرد: مخازن سی ان جی مزایای ویژه ای دارد که از جمله به دلیل داشتن وزن کمتر از مشابه خارجی باعث بهینه سازی مصرف سوخت می شود.


دادرس یادآورشد: افزایش ظرفیت مخازن تولیدی در ایران و تنوع محصول و استاندارد بالا از دیگر ویژگی های مخازن سی ان جی تولیدی در کشور است.

وی گفت: در کشور سه واحد تولیدی فعال در زمینه ساخت مخازن سی ان جی فعالیت می کند که در شرکت آسیاناما به عنوان بزرگترین واحد تولیدی مخزن در خاورمیانه سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه و در دو واحد دیگر ۱۰۰ هزار عدد تولید و نیاز داخلی را تامین می کند.

 

منبع: مهر

تعداد بازدید: 755 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار