چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 15:12   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 89272صفحه نخست » هوایی2شنبه، 11 اسفند 1397 - 10:04
برای تحقق عدالت به برنامه‌ریزی منطقی و واقع بینانه نیاز داریم
ترابر نیوز: یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تحقق عدالت به برنامه‌ریزی منطقی و واقع‌بینانه نیاز داریم، گفت: غیر واقعی بودن برنامه‌های توسعه کشور، ضعف مدیریت‌ها، فرصت طلبی برخی مدیران، سهم خواهی‌ها و جناح بازی‌ها زمینه تبعیض و بی‌عدالتی را ایجاد کرده است.
  
ترابر نیوز:
جواد آرین منش

محمدجواد آرین منش با اشاره به بیانیه رهبری خطاب به جوانان در بخش عدالت و مبارزه با فساد،‌ اظهار کرد: عدالت طلبی هدف غایی رسالت پیامبران ذکر شده است. خداوند در قرآن می‌فرماید ما پیامبران را با کتاب و ادله فرستادیم تا در جامعه عدالت و قسط برقرار کنند؛ بنابراین هدف غایی جامعه اسلامی هم برقراری عدالت است. در قانون اساسی ما نیز بر عدالت تاکید شده و عدالت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به عنوان یک هدف متعالی مد نظر است، اما متأسفانه ما هنوز به این هدف دست پیدا نکرده‌ایم و شاهدیم که شکاف طبقاتی و فاصله فقر و غنا افزایش پیدا کرده است. همچنین آسیب‌های اجتماعی نیز رو به افزایش است.

وی بیان کرد: عدم تحقق عدالت به دلایل مختلفی رخ داده است. غیر واقعی بودن برنامه‌های توسعه کشور، ضعف مدیریت‌ها، فرصت طلبی برخی مدیران، سهم خواهی‌ها و جناح بازی‌ها زمینه تبعیض را در کشور به‌وجود آورده است؛ همچنین توجه به مسائل آنی و زودگذر به جای توجه به برنامه‌های بلندمدت و توجه به منافع محلی و منطقه‌ای به جای منافع ملی در شکل گیری وضعیت موجود نقش داشته است، البته عوامل خارجی مثل تحریم‌ها نیز آثار منفی بر اقتصاد کشور و توزیع منابع داشته است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه همانطور که رهبری اشاره کرده‌اند باید مردم و جوانان به میدان بیایند، تاکید کرد: مسئولان هم باید از حرکت جوانان، خودکفایی کشور و تولید داخلی حمایت کرده و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهند. باید در بخشی از سیاست خارجی نیز تجدیدنظر کنیم و از اقداماتی که منافع ملی را به خطر می‌اندازد، اجتناب کنیم.

وی افزود: ما برای تحقق عدالت در کشور نیازمند یک برنامه‌ریزی منطقی و واقع بینانه هستیم؛ زیرا واقع‌نگری همواره در برنامه‌های توسعه کشور مغفول مانده است، به همین دلیل این برنامه‌ها به صورت کامل محقق نشده است. در بهترین حالت فقط ۲۰ درصد از برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه محقق شده است. بر اساس این برنامه‌ها باید امروز رشد اقتصادی کشور ۸ درصد و نرخ بیکاری تک رقمی بود. در حالی که این آمار به دست نیامده است. میزان آسیب‌های اجتماعی در کشور نیز بیانگر همین واقعیت است که برنامه‌های توسعه با واقع نگری تدوین نشده و همین برنامه هم کامل اجرا نشده است.

آرین منش در پایان گفت: در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دست به دست هم دادند و اگر یک اقدام اساسی و جراحی جدی در عرضه اقتصادی کشور انجام نشود با مشکلات بیشتری در آینده روبرو خواهیم بود.

انتهای پیام

 

تعداد بازدید: 429 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار