پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 12:16   
 
 
   آخرین اخبار  
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
  گزارش بهره‌ وری ریلی در همایش مدیریت حرفه‌ ای، پیشران بهره‌ وری
  انتظارات ریلی از برنامه هفتم
  سقوط سریع بهره وری و هدر دهی سرمایه گذاری ریلی در دو سال گذشته
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88842صفحه نخست » هوایی2پنجشنبه، 11 بهمن 1397 - 09:39
۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور/ از امروز به دنبال حضور مهندسان مشاور در متن فعالیت‌ها هستیم
ترابر نیوز: معاون وزیر راه گفت: تمام بخش‌ها از جمله دولت، نهاد‌های عمومی، مردم و جامعه حرفه‌ای باید در موضوع بافت‌های فرسوده به شکل حداکثری نقش داشته باشند.
  
ترابر نیوز:
1000 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور/طرح احیای بافت فرسوده شکست خورد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد پژمان در نشست هم اندیشی با جامعه حرفه‌ای شهرسازان و معماران ­گفت: از زمانی که بافت‌های فرسوده موضوعیت پیدا کرد توجه به این بافت‌ها در برنامه‌های پنجساله توسعه کشور انعکاس یافت و در قوانین بودجه و قوانین خاص به این موضوعات پرداخته شد، اما در حال حاضر با ارزیابی عملکرد خود متوجه می‌شویم توفیق زیادی به دست نیاورده ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید علت عدم توفیق در دستیابی به اهداف برنامه‌های توسعه بررسی شود، گفت: قرار بود در اجرای برنامه‌های چهارم و پنجم، سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده احیا شود و در این بازه زمانی احیا این بافت‌ها پایان یابد، اما حالا که برنامه ششم در حال اجراست می‌بینیم که اقدامات مناسب نبوده است.

پژمان افزود: چالش اساسی در درجه اول این است که موضوع را به درستی نشناخته و دقیق با آن برخورد نکرده ایم. همچنین از حضور جامعه حرفه‌ای مهندسان مشاور هم به اندازه کافی بهره نبرده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر توجه به ظرفیت‌های مردمی در خصوص برنامه بازآفرینی شهری، گفت: تجربه نشان داده که توجه به ظرفیت‌های مردم و نخبگان معجزات فراوانی در پی دارد، اما متاسفانه از این ظرفیت‌های بزرگ در کشور غفلت می‌کنیم.

وی گفت: از امروز به دنبال حضور مهندسان مشاور در متن فعالیت‌ها هستیم و تصمیم داریم با حضور مستقیم آن‌ها برنامه را پیش ببریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شهرنشینی در 70 سال اخیر افزایش یافته و در حال حاضر 75 درصد جمعیت کشور ما شهرنشین شده و پیش بینی می‌شود، افزایش پیدا کند.

پژمان با اشاره به اینکه طی دهه‌های اخیر در نظام برنامه ریزی شهری به این نتیجه رسیده ایم که شهر ظرفیت محدودی دارد، گفت: بنابراین برای کسی که با برنامه‌های ما مطابقت نداشته باشد جایگاهی قائل نیستیم. افرادی که اقدام به احداث بنای غیرمجاز می‌کنند مجازات و از خدمات زیرساختی و خدمات شهروندی محروم می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گسترش حاشیه نشینی و بافت‌های فرسوده گفت: این موضوع متوقف نشده و به شدت در حال ادامه یافتن است؛ بنابراین باید رویکرد‌های نرمی که کرامت افراد را حفظ کند برای آن در پیش بگیریم.

پژمان گفت: مناطقی را که مردم در حاشیه شهر سکونت دارند، بافت‌های حاشیه‌ای و عرصه‌هایی را که افراد بدون اجازه مستقر شده اند، سکونتگاه‌های غیررسمی و نقاطی را که منازل فرسوده وجود دارد، بافت فرسوده نام گذاری کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عرصه‌هایی از این جنس بالغ بر 140 هزار هکتار است که برای این تنوع باید تعریف مشخص و دقیقی ارائه شود. ­

پژمان افزود: در زمینه اقدامات نیز انبوهی از عناوین مانند احیا بافت، بهسازی، نوسازی، بازسازی، بازآفرینی، باززنده سازی، توانمندسازی و ... شکل گرفته اند. در این بخش هم باید مشخص شود که دقیقا کدام اقدام مد نظر ماست و چه فعالیتی باید انجام شود. ­

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون محدوده‌ها عمدتا محدوده‌هایی با مولفه‌های ریزدانگی، ناپایداری و نفوذ ناپذیری انتخاب و در کمیسیون ماده 5 شورا مصوب شده اند، گفت: بعد از این اقدام فعالیت خاصی انجام نشده و اقدامات انجام شده بسیار محدود است.

وی گفت: اگر جامعه شهرسازان و معماران کشور با کمبود کار مواجه هستند می‌توانیم این نوید را به آن‌ها بدهیم که برنامه بزرگی در دستور کار است.

پژمان­ گفت: ما دنبال نسخه واحد نیستیم و مشاوران باید در هر نقطه‌ای به اقتضای مسائل جمعیتی، اقلیمی، فرهنگی، اجتماعی و الزامات دیگر طرح را تهیه کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون مشوق‌های فراوان، تراکم رایگان، تخفیف پروانه و­ تسهیلات رایگان برای نوسازی ارائه می‌شود، اما با این فعالیت‌ها احتمالا فقط مساله ناپایداری را حل می‌کنیم و مولفه‌های دیگر نظیر کمبود سرانه‌های خدماتی، زیرساخت‌ها و رو بنا‌ها که کیفیت زندگی را تعیین می‌کند، مغفول می‌ماند در حالیکه با این اقدامات فقط تراکم ساختمانی و به تبع آن تراکم جمعیتی اضافه می‌شود و شرایط نامطلوب زندگی تشدید خواهد شد.

پژمان، با تاکید بر لزوم کاهش هزینه‌های مردم، گفت: بنا به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس، 600 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، اما با تعدیل قیمت ها، به نظر می‌رسد امروز نزدیک به هزار هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود داشته باشد که به طور میانگین حدود 50 درصد پیشرفت داشته اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: هزار هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم درگیر طرح‌های نیمه تمام است بنابراین در زمانی که با این همه تنگنا برای کشور مواجه هستیم نباید وارد طرح‌هایی شویم که با اولویت‌ها تطبیق ندارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: حدود 4 هزار میلیارد تومان از بودجه یک میلیارد دلاری در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفته است که از این میزان­ 2 هزار و 100 میلیارد تومان را به صورت منابع بانکی و تسهیلات ارزان قیمت با سود 9 درصد به مردم برای ساخت و ساز ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین مقرر شده هزار و 500 میلیارد تومان از بودجه را به اجرای طرح‌ها اختصاص دهیم، گفت: این بودجه صرف حوزه‌های زیرساختی، روبنایی، تعریض و اصلاح شبکه می‌شود تا گشایشی در زندگی مردم ایجاد شود.

وی ادامه داد: 150 میلیارد تومان ودیعه مسکن نیز به منظور جا به جایی موقت افرادی که تصمیم به نوسازی منازل خود دارند، در نظر گرفته می‌شود.

پژمان افزود: در برنامه بازآفرینی شهری، اجرایی کردن طرح‌ها را با توجه به جزئیات آن‌ها ادامه می‌دهیم و بنا نداریم مسئولیت‌ها و اختیارات کسی را محدود کنیم.
وی تاکید کرد: همچنین بنای توقف کار‌ها را نداریم و اگر برنامه‌ها به تجدیدنظر و اصلاح نیاز دارد حین ادامه کار این اصلاحات اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

تعداد بازدید: 676 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  ۱۷۷ کشته و ۶۲۰۰ مجروح در تصادفات ۵ روز اول طرح نوروزی پلیس در جاده ها
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  کمبود هواپیما و شمار زیاد ایرلاین ها!
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  طرح «ایران رود» مزایای زیادی برای ایران دارد
  تماشا کنید: ماجرای پول‌های سیاه در انتخابات آمریکا
  نهضت سربداران، واکنشی به ظلم و جور زمانه
  ساخت مترو در قم؛ دور ریختن پول با فشار نمایندگان مجلس
  دولت رئیسی در حوزه تنش زدایی با آمریکا شکست خورد، فرصت احیای برجام را هم از دست داد / پنجره عمان هم کمکی نکرد، چون سود برخی در تحریم و تنش با واشنگتن است
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار