پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 11:08   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88721صفحه نخست » هوایی2چهارشنبه، 3 بهمن 1397 - 09:41
اعلام دریافتی مدیران موجب ایجاد آرامش می‌شود/ این حجم از فربه‌گی دولت مشکلات زیادی را در بودجه‌نویسی ایجاد می‌کند
ترابر نیوز: لاریجانی: ضرورت دارد بودجه این بخش تعدیل شود مثلا اعتبار برخی فرهنگستان‌ها خیلی کاهش یافته که درست نیست برخی از اینها کارهای عمیقی انجام می‌دهند و نباید این طور باشد که از نظر بودجه ستمی شود.
  
ترابر نیوز:
نشست خبری علی لاریجانی رئیس مجلس

رییس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون تلفیق خواست تا برای اعلام دریافتی مدیران روی سایت در سال آینده تمهیدی بیندیشند چون به گفته وی این موضوع هم جلوی سوء‌استفاده را می‌گیرد و هم آرامش ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی با حضور در نشست صبح امروز چهارشنبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ بر ضرورت اعلام دریافتی مدیران روی سایت تاکید کرد و گفت: این موضوع در قانون برنامه پیش‌بینی شده و دولت هم اقداماتی را شروع کرده، اما کامل نیست لذا باید برای تکمیل این اقدام تلاش‌هایی صورت گیرد، زیرا این امر باعث ایجاد آرامش می‌شود و جلوی سوء‌استفاده را خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های کمیسیون تلفیق با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، دولت و مرکز پژوهش‌ها برای بررسی کارشناسانه بودجه سال آینده یادآور شد: ما قدری از نظر بودجه شرایط سختی داریم که این امر کار زیادی را می‌طلبد. باید با دقت نظر شرایط کشور را لحاظ کنیم. از اعضای کمیسیون تلفیق آقای تاج‌گردون و آقای مفتح هم صمیمانه تشکر می‌کنم که پیام‌های آرامش‌بخشی را از مصوبات منعکس کردند. شرایط کشور هم همین امر را اقتضاء می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه پیش‌بینی سقف ۱.۵ میلیون بشکه‌ای برای صادرات نفت را عاقلانه توصیف کرد و گفت: ممکن است برخی اطلاعاتی بدهند و مطالبی منتقل کنند که دشمنان می‌خواهند. اما اینها با واقعیت انطباق ندارد. آمریکایی‌ها می‌خواستند میزان صادرات نفت ما را صفر کنند، اما موفق به این کار نشدند. ما نفت‌مان را می‌فروشیم و با همسایگان هم ارتباطات اقتصادی داریم. در گذشته هم گاهی قیمت نفت دچار نوسان می‌شد. شما به خاطر دارید در برهه‌هایی کل بودجه حاصل از فروش نفت هفت میلیارد دلار بود و کشور با سختی اداره می‌شد. همه مسائل ما مربوط به تحریم نیست و نباید به دست خود شرایط را جور دیگری ترسیم کنیم.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبری درباره‌ بودجه سال جاری، یادآور شد: ایشان نکاتی را در شورای هماهنگی سران قوا گفتند که بودجه متناسب با شرایط تحریمی باشد. سازمان برنامه و بودجه هم تا حدی بودجه را تعدیل کرد و سقف بودجه را کاهش داد، اما اصلاح ساختاری بودجه، عدم وابستگی بودجه به نفت، افزایش اشتغال و رشد اقتصادی مدنظر ایشان بود. شما می‌تواند در ضمن بودجه برخی مسائل را در حوزه ساختاری اصلاح کنید که هم متناسب با نیازهای کشور باشد و هم نظر ایشان تامین شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی مصوبه‌ای در بودجه سال ۱۳۹۸ مبنی بر ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات، خاطرنشان کرد: در این باره تنبیهی را در نظر گرفتید اما خوب است زمینه‌هایی برای تشویق صادرات را در نظر بگیرید. سال گذشته هم در بودجه اقداماتی شد اما متاسفانه در مسیر اجرا درست پیش نرفت.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای توجه به مساله‌ی اشتغال خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند با سرعت بیشتری به مساله اشتغال کمک کند موضوع مسکن است که اگر حرکت درستی انجام شود صنایع زیادی رونق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن قبلا طرح‌هایی آماده کرده بود که در برخی موارد اجرا شد. من هم از نزدیک برخی از این طرح‌ها را دیدم که خوب عمل شده، کار دیگری که می‌توان انجام داد به شهرداری‌ها تسهیلات بدهیم یا دست‌شان را برای اوراق باز کنیم که مناطق بافت فرسوده را خریداری و تعمیر کنند. این کار در برخی شهرها انجام شده و موفق  بوده لذا خوب است که از ظرفیت شهرداری‌ها در این زمینه استفاده شود.

لاریجانی با بیان این‌که حوزه گردشگری و صنایع دستی می‌تواند به ایجاد اشتغال سرعت ببخشد، اضافه کرد: می‌توان تسهیلات ارزان‌قیمتی را در اختیار این صنایع قرار داد همچنان که نمونه‌های خوبی در کشور داشتیم. این سرمایه‌ گذاری خرد افراد را سرپا نگه می‌دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تعیین سهم صنعت از تسهیلات یادآور شد: مثلا بانک توسعه صنعت سرمایه کمی دارد یکی از بحث‌هایی که در شورای هماهنگی سران قوا مطرح است در مورد اصلاح بانک‌هاست که یک بحث آن افزایش سرمایه است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت جهت‌دهی به بودجه تصریح کرد: خوب است که بودجه جهت داشته باشد و معلوم باشد که چه بخشی در آن مورد توجه بیشتر قرار گرفته است.

لاریجانی همچنین گفت: مرکز پژوهش‌ها چندی پیش گزارش داد که میزان وابستگی زنجیره‌های مختلف تولید به خارج را مشخص کرده بود. وقتی دقیق می‌شویم می‌بینیم برخی از اینها حلقه‌های مفقوده‌ای دارند که اگر روی آن سرمایه‌ گذاری کنیم اینقدر وابستگی نخواهیم داشت. مثلا در مورد خودروسازی اگر روی چند قطعه تمرکز شود، بخش زیادی از وابستگی خودروهای پرتیراژ حل می‌شود.

وی با انتقاد از کاهش بودجه معاونت فناوری ادامه داد: دانشگاه‌ها در همه دنیا بر مبنای پژوهش کار می‌کنند و هزینه‌هایشان را از این محل تامین می‌کنند. ما باید کاری کنیم اگر شرکت‌های تولیدی نیازهایی برای تحقیق و توسعه دارند به دانشگاه‌ها رجوع کنند. می‌توانیم این را جزو مالیات‌شان حساب کنیم و از طرفی تسهیلاتی قائل شویم که دانشگاه‌ها به سمت نیاز کشور بروند. این زمینه‌ای می‌شود که دانشگاه‌ها از نظر اقتصادی مستقل شوند و به سمت نیاز تولید کشور بروند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت صندوق‌های بازنشستگی، خاطرنشان کرد: مرحوم نوربخش سال گذشته پکیجی در این باره آماده کرد در این‌که دولت به سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌ها بدهکار است و اصل بدهی رقم درشتی است اختلافی نیست، اما در مورد میزان بدهی اختلاف نظر وجود دارد. لازم است به این موضوع اهتمام داشته باشید، زیرا اگر در شرایط فعلی این کار را نکنید در سال‌های بعد سخت‌تر می‌شود. دولت امسال در این زمینه درست عمل نکرد. می‌توانست بخشی از بدهی صندوق‌ها را بدهد، لذا تبصره‌ای بگذارید و امکانی فراهم کنید که بدهی‌ها به صندوق بازنشستگی داده شود.

لاریجانی در ادامه بر ضرورت تکمیل راه‌آهن شرق به غرب و شمال به جنوب برای عبور سرمایه از ترانزیت تاکید کرد و گفت: سال گذشته از صندوق توسعه برداشتی داشتیم که امسال تلاش می‌کنیم آن را سامان بدهیم. وزیر راه و شهرسازی را مکلف کنید که بخشی از این کار را انجام دهد و بقیه را از صندوق بردارید این کار به شرایط فعلی هم کمک می‌کند.

وی بر ضرورت کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت نیز تاکید کرد و گفت: این موضوع در برنامه و سیاست‌های کلی هم پیش‌بینی شده، شاید لازم باشد اختیاراتی همراه با الزامات به شورای عالی اداری و شورای هماهنگی سران قوا بدهیم که بخش‌های موازی را ادغام و دولت را کوچک کنند، زیرا این حجم از فربه‌گی دولت مشکلات زیادی را در بودجه‌نویسی ایجاد می‌کند.

لاریجانی با اشاره به ضرورت توجه دولت الکترونیک، اظهار کرد: من از وزارت ارتباطات بازدیدی داشتم زیرساخت‌ها در این زمینه آماده است و ۷۰ درصد آن انجام شده پس دولت را الزام کنید که سال گذشته این کار انجام شود زیرا گشایشی ایجاد خواهد کرد. مبارزه با فساد هم همین است. اگر وضعیت شفاف شود مشکلات حل خواهد شد. در مورد شبکه ملی اطلاعات هم در شورای عالی مجازی مفصل بحث شده و مقداری از کار انجام شده است. اگر امکانی را فراهم کنیم می‌توانند این شبکه را به وجود آورند و نگرانی‌ها حل خواهد شد.

وی ورود کمیسیون تلفیق به بررسی بودجه شرکت‌های دولتی را نیز موجب ایجاد آرامش عنوان کرد و با تاکید بر انجام اصلاحاتی در بخش فرهنگی، گفت: ضرورت دارد بودجه این بخش تعدیل شود مثلا اعتبار برخی فرهنگستان‌ها خیلی کاهش یافته که درست نیست برخی از اینها کارهای عمیقی انجام می‌دهند و نباید این طور باشد که از نظر بودجه ستمی شود.

به گزارش ایسنا، پیش از اظهارات رییس مجلس شورای اسلامی غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۸ با اشاره به تقدیم گزارشی به این کمیسیون در مورد شرکت‌های دولتی، بدهی‌ها و مطالبات دولت اظهار کرد: در این گزارش که از سوی وزارت اقتصاد ارائه شد، اطلاعات دقیقی درباره‌ اوضاع و احوال دولت، بدهی‌ها و مطالبات آن وجود داشت. درباره بودجه شرکت‌های دولتی هم بحث‌هایی هم مطرح شد و گزارش خوبی ارائه شد.

وی اضافه کرد: ورود کمیسیون تلفیق به موضوع شرکت‌های دولتی بحث جدیدی است که امیدواریم به خوبی پیش برود.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۸ در پایان اضافه کرد: تنظیم بودجه با محدودیت‌هایی که امسال داریم کار سختی است که امیدواریم تا هفته آینده تصمیمات ما در کمیسیون تلفیق نهایی و گزارش بودجه تقدیم صحن شود.

انتهای پیام

 

تعداد بازدید: 352 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
  ترامپ: تنش‌های فزاینده میان ایران و اسرائیل می‌تواند به جنگ‌جهانی منجر شود/ بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  تماشا کنید: جنگ کریدورها/ هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  راه اندازی قطار تهران چابهار، یک مسیر ریلی متفاوت در راه است!
  بیش از 90 درصد از جابجایی‌های سیستم حمل و نقل عمومی در شهرهای هند با اتوبوس انجام می‌شود.
  سهم ۴ درصدی اتوبوسرانی در جابه جایی مسافران
  تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریع‌تر راه‌آهن بصره- شلمچه
  امکان ترانزیت سنگ آهن افغانستان با خط آهن خواف- هرات فراهم شد+فیلم
  اظهارات دائم اسرائیلی‌ها در مورد حمله احتمالی ایران جهت جلب همدلی امریکا و اروپاست / تهران از اینکه تل‌آویو را در آماده باش مداوم نگه دارد، سود می‌برد
  حمله تند «جوان» به روحانی / «رفراندوم» درباره سیاست خارجی و انتخابات آزاد
  ویدیو / خرید آسان اسلحه در کشور؟ کلاشنیکف ۱۸ میلیون، شاه‌کش ۵ الی ۹ میلیون!
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  انقلاب در ناوگان حمل و نقل شهری هند با تزریق 10 هزار اتوبوس برقی
  چین با سرمایه گذاری در توسعه کانال ولگا، کریدور شمال جنوب را متحول می کند
  ظرفیت ۳۵۰۰ مگاواتی با راندمان کمتر از ۲۵ درصد/عمر بیش از ۳۰ سال ۱۰ هزار مگاوات از نیروگاه‌های بخاری
  شکست رکورد جدید در ظرفیت انرژی های تجدید‌پذیر در سال ۲۰۲۳ /با پایان تجارت نفت، به کم ارزش شدن ده هزار میلیارد دلار منابع نفتی نزدیک می شویم
  استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان‌های جدید تاجیکستان اجباری شد
  چین صنعت پنل های خورشیدی را در جهان ورشکسته می‌کند؟
  ضرورت توسعه نیروگاه‌های تلمبه ذخیره‌ای در کشور
  لیست و تصویر کشورهای مسلمان همسایه اسرائیل
  نگاهی به حمل و نقل آینده در چین/ فیلم
  حرکت اولین اتوبوس هیدروژن سبز جهان در هند
  ورود کمیسیون انجمن های علمی ایران به موضوع توسعه دریا محور
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار