پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 21:37   
 
 
   آخرین اخبار  
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88711صفحه نخست » هوایی2سه شنبه، 2 بهمن 1397 - 12:35
هاب شدن ۳ بندر ایرانی در منطقه بزرگ‌ترین دستاورد بندری ایران/ باید از ظرفیت‌های دریایی و اقتصاد دریا محور بهره ببریم
ترابر نیوز: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۲۳۰ میلیون تن کالا گفت: ساخت فاز ۳ بندر شهید رجایی با استفاده از پیمانکاران داخلی انجام شد.
  
ترابر نیوز:

هاب شدن ۳ بندر ایرانی در منطقه بزرگ‌ترین دستاورد بندری ایران/ تخلیه و بارگیری بیش از ۲۳۰ میلیون تن کالاهادی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، در خصوص دستاورد‌های مهم چهل ساله انقلاب در حوزه دریا و بندر بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از منظر‌های مختلف دستاورد‌های متفاوتی را در بخش دریایی کشور به دست آورده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مربوط به حقوق دریا می‌شود.

وی در ادامه افزود: پیش از انقلاب بنادر ایران تنها به ۳ کنوانسیون ملحق بودند، ولی امروز در حوزه کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های دریایی توانسته‌ایم موفقیت‌های بسیاری کسب کنیم و به ۳۳ کنوانسیون دریایی ملحق شویم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: پیش از انقلاب هیچ دانشجویی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای گذراندن دوره‌های دریایی و دانشگاهی به خارج از کشور اعزام نشده بود، اما در چهل سال انقلاب بیش از ۱۰۰ دانشجو سالانه به خارج از کشور برای گذراندن دوره دریایی اعزام می‌شوند.

حق شناس اظهار کرد: پیش از انقلاب ممکن بود برخی از اشخاص به صورت انفرادی و خصوصی جهت گذراندن دوره‌های دریایی اعزام شوند، اما از سوی سازمان بنادر هیچ اقدامی در این بخش انجام نشده بود.

وی تأکید کرد: پیش از انقلاب ایران عضو شورای IMO نبود، اما هم‌اکنون ایران توانسته است بالاترین مقام را در سطح مجامع دریایی کسب کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ساخت بندر تصریح کرد: قبل از انقلاب بهترین بندر موجود در ایران خرم‌شهر بود که کشتی‌ها با ظرفیت زیر ۲۰ هزار تن پذیرش می‌شدند و آبخور این کشتی‌ها زیر ۱۰ متر بود، اما بعد از گذشت چهل سال از انقلاب ایران توانسته با کمک متخصصان داخلی بندر شهید رجایی و بندر چابهار را بسازد و ما هم‌اکنون در این بنادر کشتی‌های غول‌پیکر را پذیرش می‌کنیم.

حق شناس توضیح داد: به لحاظ ساخت و ساز در حوزه بندری قبل از انقلاب پیمانکاران خارجی تمام اقدامات این بخش را انجام می‌دادند و تا سال ۶۴ در بندر شهید رجایی پیمانکاران خارجی فعالیت می‌کردند، اما هم‌اکنون هزار و ۴۰۰ متر اسکلت در فاز ۳ بندر شهید رجایی توسط پیمانکاران ایرانی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه پیمانکار بندر چابهار ایرانی است، افزود: ما توانسته‌ایم تمام زیرساخت‌های بنادر ایران از جمله موج‌شکن‌ها را با استفاده از نیرو‌های متخصص داخلی بسازیم و این اقدامات قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حوزه ناوبری و لایروبی توانسته‌ایم به توانمندی‌های بزرگی دست یابیم، اظهار کرد: در طی چهل سال گذشته توانسته‌ایم شناور‌های بزرگ و کوچکی در این بخش بسازیم که این خود یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های حوزه بندری به شمار می‌رود.

حق شناس بیان کرد: اگر کشور‌هایی مانند فرانسه و آمریکا هواپیما می‌سازند در ساخت این هواپیما و تأمین قطعات آن از تمام کشور‌های دنیا استفاده می‌شود، بنابراین ساخت یک هواپیما صرفاً توسط یک کشور انجام نمی‌شود این امر در ساخت شناور‌ها و کشتی‌های ایرانی وجود دارد و ما در صنعت دریایی ایران و تأمین قطعات از تمام کشور‌های این حوزه استفاده می‌کنیم.

وی عنوان کرد: ایران در بخش سکو‌های دریایی و حوزه‌های کشتی‌سازی توانسته با استفاده از نیرو‌های توانمند داخلی رتبه‌های بسیار خوبی کسب کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به دستاورد‌های حوزه تخلیه و بارگیری اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از ۲۳۰ میلیون تن کالا در بنادر ایران تخلیه و بارگیری می‌شود که این میزان در مقایسه با پیش از انقلاب یک پیشرفت چشمگیر و جهشی به شمار می‌رود.

حق شناس گفت: قبل از انقلاب تنها ۱۰ درصد از این ظرفیت تخلیه و بارگیری می‌شد و در آن دوره بندر شهید رجایی، چابهار و اسکله‌های جدیدی از جمله بندر امام خمینی (ره)، بندر امیرآباد، بندر آستارا، بندر فریدون‌کنار، بندر انزلی و نوشهر وجود نداشت.

وی ادامه داد: در بنادر شمالی پیش از انقلاب یک میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری می‌شد، اما هم‌اکنون در بنادر شمالی میزان تخلیه و بارگیری کالا به ۳۰ میلیون تن افزایش یافته است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه این میزان دستاورد با توجه به گذشت چهل سال طبیعی است، بیان کرد: ظرفیت بنادر ایران در این دوره یک جهش اساسی کرده است، اما ما به اندازه کافی نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در حوزه ترانزیت و ترانشیپ ایران هنوز در مقایسه با سایر کشور‌ها بسیار عقب مانده است.

حق شناس اظهار کرد: بندر شهید رجایی، بندر چابهار و بندر امام خمینی (ره) هر سه ظرفیت هاب شدن منطقه را دارند و باید تلاش کنیم که این رتبه را در جهان کسب کنیم و با توجه به ظرفیت‌هایی که در بنادر شمالی و جنوبی کشور وجود دارد باید سعی کنیم این ظرفیت‌های بالقوه را به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل کنیم.

وی تأکید کرد: در دوران پیش از انقلاب حداکثر استفاده‌ای که از بنادر شمالی می‌شد تنها مسائل مربوط به شنا بود، اما در سال گذشته ۳۰ میلیون نفر در بنادر شمالی و جنوبی کشور از ظرفیت‌های گردشگری دریایی استفاده کردند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: با توجه به آنکه ایران یک کشور اقیانوسی است باید سعی کنیم از ظرفیت‌های دریایی و اقتصاد دریا محور که طی سال‌های گذشته از آن استفاده نکرده‌ایم، بهره ببریم و ظرفیت‌های این بخش را تا افق ۱۴۰۴ به چندین برابر افزایش دهیم.

حق شناس بیان کرد: امروزه اگر اقتصاد ایران را بر مبنای دریامحور طر‌ح‌ریزی کنیم، می‌توانیم همانند ۲۰ کشور توسعه یافته جهان به کشور صنعتی تبدیل شویم.

وی با اشاره به اینکه شهر‌های بزرگ در تمام کشور‌های دنیا در کنار دریا شکل می‌گیرند، افزود: در ایران تمام شهر‌های بزرگ و کلانشهر‌ها مانند تهران، اصفهان، شیراز در کنار دریا قرار ندارند و تمامی شهر‌های ساحلی ایران جزء شهر‌های کوچک و توسعه نیافته به شمار می‌روند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: زمانی اقتصاد ایران به توسعه یافتگی کامل می‌رسد که شهر‌های پر جمعیت در کنار دریا‌ها افزایش یابند و ما باید بتوانیم گام بزرگی برای ایران دریامحور و اقیانوسی در سال‌های باقی مانده تا افق ۱۴۰۴ برداریم.

انتهای پیام/

 

تعداد بازدید: 925 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
  ترامپ: تنش‌های فزاینده میان ایران و اسرائیل می‌تواند به جنگ‌جهانی منجر شود/ بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  تماشا کنید: جنگ کریدورها/ هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  راه اندازی قطار تهران چابهار، یک مسیر ریلی متفاوت در راه است!
  بیش از 90 درصد از جابجایی‌های سیستم حمل و نقل عمومی در شهرهای هند با اتوبوس انجام می‌شود.
  سهم ۴ درصدی اتوبوسرانی در جابه جایی مسافران
  تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریع‌تر راه‌آهن بصره- شلمچه
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار