پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 07:36   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88671صفحه نخست » هوایی2یکشنبه، 30 دی 1397 - 13:45
ایران با پرداخت 45 میلیارد دلار یارانه انرژی از چین جلو زد
ترابر نیوز: مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: ایران با 80 میلیون نفر جمعیت، سالیانه 45 میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می کند در حالی که چین با 1.5 میلیارد نفر جمعیت، 38 میلیارد یارانه انرژی دارد.
  

ترابر نیوز:

به گزارش ایرنا، «محسن دلاویز» امروز(شنبه) در نشست خبری افزود: از نظر مصرف سوخت در وضعیت مطلوبی نیستیم و با میانگین و استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان اینکه مقابله با مصرف بی رویه انرژی در کشور نیاز به عزم ملی دارد، اضافه کرد: بهینه سازی مصرف سوخت مربوط به یک سازمان یا نهادی خاص نیست و همه بخش ها باید کمک کنند.
دلاویز یادآورشد: بودجه کشور توان پاسخگویی به این میزان از یارانه انرژی را ندارد.
وی ادامه داد: 15 درصد یارانه انرژی که در دنیا پرداخت می‌شود مربوط به ایران است که برای پرداخت آن سالانه 10 درصد تولید ناخالص ملی کشور مصرف می شود.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تصریح کرد که پرداخت یارانه سنگین مانع توسعه است و باید در آن تجدید نظر کرد.«پرداخت یارانه انرژی با هدف دستیابی به عدالت اجتماعی انجام می‌شود اما باید بررسی کرد که این موضوع تا چه حد توانسته به تحقق عدالت اجتماعی کمک کند.»

** دولت و مجلس برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت ندارد
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در ادامه با بیان اینکه دولت و مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت در سال آتی ندارند، افزود: اکنون 50 درصد یارانه انرژی به سه دهک ثروتمند جامعه می‌رسد که بهای سوخت آنها سه درصد از هزینه هایشان را تشکیل می دهد.
دلاویز به ابزارهای مختلف برای مدیریت مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: ابزار قیمتی از مهمترین شیوه ها برای کنترل مصرف به شمار می رود.
وی با بیان اینکه بنزین در ایران ارزان است، افزود: البته باید توجه داشت که سرانه درآمد مردم ایران پایین بوده باید در جای خود به آن پرداخته شود.
وی اضافه کرد: اخذ جریمه، ابزار دیگر مدیریت مصرف سوخت است که تجربه نشان داده که کارساز نیست.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، از فرهنگ‌سازی و آموزش به عنوان ابزار دیگر مدیریت مصرف سوخت نام برد و گفت: باید برای گروه هایی مانند دانش آموزان و بانوان فرهنگ سازی کرد.

** تلفات انرژی در ایران معادل 445 میلیون بشکه نفت خام در سال
دلاویز افزود: براساس ترازنامه سال 1395، انرژی کشور سالیانه معادل 396 میلیون بشکه نفت خام انرژی در بخش خانگی مصرف می شود.
وی افزود: میزان مصرف انرژی در بخش صنعت معادل 331 میلیون بشکه و در بخش حمل و نقل معادل 319 میلیون بشکه نفت خام است.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سوخت در خودروهای فاقد استاندارد و فرسوده هدر می رود، گفت: مصرف بالای سوخت در کشور در حالیست که سرانه مالکیت خودرو در ایران پایین است.
وی ادامه داد: در ایران برای به ازای هر 100 کیلومتر به طور متوسط 7.8 لیتر بنزین مصرف می شود در حالی که میانگین آن در اروپا 5.5 لیتر است که برای کاهش آن به 4 لیتر برنامه ریزی کردند.
دلاویز گفت: سالیانه معادل 445 میلیون بشکه نفت خام تلفات انرژی در کشور داریم که باید فکری به حال آن کرد.

** برگزاری جشنواره فرهنگ سازی برای دانش آموزان
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: قرار است جشنواره بزرگ دانش آموزی با نام «بهسو» برای دانش آموزان مقطع متوسطه با هدف فرهنگ‌سازی برگزار شود.
وی افزود: حدود 6 میلیون دانش‌آموز در این مقطع تحصیلی مشغولند که با احتساب خانواده‌های آنها حدود 15 میلیون نفر را درگیر خواهد کرد.
دلاویز اضافه کرد: این جشنواره از اول بهمن ماه تا ۲۲ بهمن ماه برگزار می‌شود که در مراسم اختتامیه از نفرات برتر تقدیر خواهد شد.

** مصرف گاز 3 فاز پارس جنوبی توسط بخاری های سنتی
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به مصرف بالای بخاری های سنتی اشاره کرد و گفت: هر بخاری سنتی روزانه 11.5 متر مکعب گاز مصرف می‌کند که بالاتر از استاندارد جهانی است.
دلاویز افزود: بخاری های سنتی به علت فناوری پایین، در 110 روز سرد سال در مجموع معادل تولید سه فاز پارس جنوبی، گاز مصرف می کنند.
وی اضافه کرد: برای توسعه سه فاز پارس جنوبی باید 18 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد، در حالی که برای تبدیل بخاری های هوشمند با بخاری های سنتی تنها به سه میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.

** آمادگی برای تعویض 150 هزار بخاری ناایمن مدارس
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به حادثه آتش سوزی مدرسه ای در زاهدان در هفته های اخیر اشاره کرد و گفت: حدود 150 هزار بخاری و وسیله گرمایشی غیر استاندارد در مدارس کشور وجود دارد که در صورت همراهی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس می توان آنها را در مدت دو سال با بخاری های جدید و ایمن جایگزین کرد.
دلاویز افزود: ظرفیت ساخت سالانه 300 هزار بخاری هوشمند وجود دارد که از طریق آن می توان در مدت 2 سال بخاری های مدارس را تعویض کنیم.
وی با بیان اینکه دولت برای هر بخاری جدید 250 دلار یارانه می‌دهد، اضافه کرد: آمادگی داریم تا از طریق کمیته امداد و سایر نهادهای ذیربط برای تامین بخاری های افراد کم برخوردار اقدام کنیم.

** ضرورت ایجاد سازمان متولی انرژی در کشور
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با انتقاد از وضعیت جزیره ای در مدیریت بخش انرژی کشور گفت: اگر ما بتوانیم یک سازمان واحد متولی انرژی در کشور ایجاد کنیم می توانیم وضعیت مدیریت مصرف سوخت را سامان بدهیم.
دلاویز با بیان اینکه بخش عمده ای از تلفات انرژی کشور در نیروگاه ها و برای تبدیل گاز به برق است، ادامه داد: بهره وری نیروگاه‌های حرارتی کشور 38 درصد است که فاصله زیادی با استاندارد جهانی دارد.
وی افزود: قرار است 110 هزار چاه کشاورزی تا سه سال آینده برقی شود که این اقدام را از طریق سازمان توانیر انجام خواهیم داد.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اضافه کرد: جایگزینی 140 هزار تاکسی گازسوز با تاکسی فرسوده، نوسازی 65 هزار کامیون و کشنده سنگین، توسعه حمل و نقل ریلی و مترو از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرا برای مدیریت کلان مصرف سوخت در کشور است.
دلاویز ادامه داد: حدود 19.5 میلیارد دلار پروژه مصوب برای بهینه سازی مصرف سوخت در کشور وجود دارد که برخی از آنها به خوبی در حال اجراست اما در اجرای شماری از این طرح ها مشکلاتی رخ داده است.
وی یادآور شد: بخشی از چالش هایی که در روند اجرای این طرح ها رخ داده مربوط به انتقال این پروژه‌ها به وزارت صنعت است که از جمله آنها می توان به طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل و تاکسی ها اشاره کرد.

** دولت و مجلس برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت ندارند
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره بهینه سازی مدیریت مصرف بنزین نیز گفت: طرح های مختلفی برای مدیریت مصرف بنزین در دست اجراست که از جمله می‌توان به توزیع بنزین به همه افراد به جای خودرو اشاره کرد که در راستای عدالت اجتماعی مطرح شده است.
دلاویز اضافه کرد: یارانه بنزین با هدف تحقق عدالت اجتماعی پرداخت می شود، این در حالی است که بخش عمده ای از افراد نیازمند جامعه اصلا خودرو ندارد و این یارانه عاید افراد دارای خودرو می شود.
وی ادامه داد: البته طرح اعطای یارانه سوخت به همه افراد نیز دارای ایراداتی است، از جمله اینکه آیا افزایش توزیع یارانه، کار درستی است یا خیر؟
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان اینکه باید بررسی کرد که آیا عدالت اجتماعی از طریق قیمت پایین سوخت تحقق می یابد یا راه های دیگری نیز وجود دارد، افزود: آیا عدالت اجتماعی در کشوری مانند نروژ که دارای قیمت بالای سوخت است تحقق یافته یا در کشورهایی مانند ونزوئلا، سودان و ایران که یارانه سنگینی برای سوخت پرداخت می کنند.
دلاویز یادآور شد: در دنیا آنچه که بیشتر مورد توجه قرار گرفته، مالیات بر مصرف سوخت است به این معنا که هر کس که سوخت بیشتری مصرف می کند باید پول بیشتری نیز بپردازد.
وی با بیان اینکه دولت و مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت ندارند، گفت: باید فکری به حال مصرف سوخت کرد زیرا به شدت در حال افزایش است.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: تولید سوخت و بنزین از سال 92 رو به افزایش گذاشت اما همزمان با آن میزان مصرف سوخت نیز به شدت بالا رفته است.
وی ادامه داد: به دلیل قیمت پایین سوخت هم اکنون حجم بالایی از قاچاق سوخت وجود دارد که آمارها از 10 تا 20 میلیون لیتر قاچاق حکایت دارد.
دلاویز ادامه داد: برای مدیریت مصرف سوخت نیاز به گفتمان مشترک بین نخبگان داریم باید نخبگان به دور از بحث های سیاسی و جناحی به تبادل نظر در این موضوع بپردازند.
 

انتهای پیام /*

تعداد بازدید: 671 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
  ترامپ: تنش‌های فزاینده میان ایران و اسرائیل می‌تواند به جنگ‌جهانی منجر شود/ بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  تماشا کنید: جنگ کریدورها/ هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  راه اندازی قطار تهران چابهار، یک مسیر ریلی متفاوت در راه است!
  بیش از 90 درصد از جابجایی‌های سیستم حمل و نقل عمومی در شهرهای هند با اتوبوس انجام می‌شود.
  سهم ۴ درصدی اتوبوسرانی در جابه جایی مسافران
  تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریع‌تر راه‌آهن بصره- شلمچه
  امکان ترانزیت سنگ آهن افغانستان با خط آهن خواف- هرات فراهم شد+فیلم
  اظهارات دائم اسرائیلی‌ها در مورد حمله احتمالی ایران جهت جلب همدلی امریکا و اروپاست / تهران از اینکه تل‌آویو را در آماده باش مداوم نگه دارد، سود می‌برد
  حمله تند «جوان» به روحانی / «رفراندوم» درباره سیاست خارجی و انتخابات آزاد
  ویدیو / خرید آسان اسلحه در کشور؟ کلاشنیکف ۱۸ میلیون، شاه‌کش ۵ الی ۹ میلیون!
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  انقلاب در ناوگان حمل و نقل شهری هند با تزریق 10 هزار اتوبوس برقی
  چین با سرمایه گذاری در توسعه کانال ولگا، کریدور شمال جنوب را متحول می کند
  ظرفیت ۳۵۰۰ مگاواتی با راندمان کمتر از ۲۵ درصد/عمر بیش از ۳۰ سال ۱۰ هزار مگاوات از نیروگاه‌های بخاری
  شکست رکورد جدید در ظرفیت انرژی های تجدید‌پذیر در سال ۲۰۲۳ /با پایان تجارت نفت، به کم ارزش شدن ده هزار میلیارد دلار منابع نفتی نزدیک می شویم
  استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان‌های جدید تاجیکستان اجباری شد
  چین صنعت پنل های خورشیدی را در جهان ورشکسته می‌کند؟
  ضرورت توسعه نیروگاه‌های تلمبه ذخیره‌ای در کشور
  لیست و تصویر کشورهای مسلمان همسایه اسرائیل
  نگاهی به حمل و نقل آینده در چین/ فیلم
  حرکت اولین اتوبوس هیدروژن سبز جهان در هند
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  ورود کمیسیون انجمن های علمی ایران به موضوع توسعه دریا محور
  مجهزترین و شیک ترین اتوبوس کاروان دارای پارکینگ(هتل 5 ستاره متحرک)/فیلم
  محاسبه هزینه های تحریم و تعیین مجازات کاسبان تحریم
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار