چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:08   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88528صفحه نخست » هوایی2پنجشنبه، 20 دی 1397 - 11:55
واگذاری 23 هزار واحد در مناطق زلزله زده
ترابر نیوز: معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: 23 هزار واحد روستایی به زلزله زدگان واگذار شده است.
  
ترابر نیوز:

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عزیزالله مهدیان در برنامه پیگیری شبکه خبر با موضوع عملکردها و مشکلات در مناطق زلزله‌زده گفت: کار بازسازی در مناطق زلزله زده روستایی 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی افزود: در مناطق روستایی کار پایانی بازسازی را می گذرانیم.
مهدیان گفت: سرجمع تا پایان سال 26 هزار مسکن روستایی به مردم واگذار می شود.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: هر خانواده ای که در زلزله آسیب دیده بودند تسهیلات دریافت کرده و همه خانه های تخریب شده و آسیب دیده بازسازی شده اند.
مهدیان افزود: 14 یا 15 ستاد در همه مناطق حضور دارند و کسی در نوبت دریافت تسهیلات نیست؛ اگر مواردی هم هست، اینها متقاضی تسهیلات نبوده اند یا در این منطقه زندگی نمی کنند.
وی افزود: در زلزله اخیر خانه های بازسازی شده هیچ آسیبی ندیده اند.
مهدیان گفت: در شهرها کار بازسازی 70 درصد پیشرفت دارد و تا پایان سه ماهه اول سال 98 پایان می یابد. و در برخی موارد هم احتمالاً شهریور ماه، پایان کار بازسازی باشد.
وی با اشاره به برخی مشکلات گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی یکی از این مشکلات است که موجب اختلافات میان مالک و پیمانکار شده است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ارتباط تصویری با برنامه پیگیری گفت: در تلاش هستیم تا اختلافات میان مالک و پیمانکار بر طرف شود.
مهرداد سالاری با اشاره به افزایش حجم طبقات در مناطق شهری گفت: افزایش حجم طبقات، کار بازسازی را در مناطق شهری به عقب انداخته است و احتمالاً کار بازسازی تا پایان شهریور طول بکشد.
سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: بیش از 6 هزار پس لرزه داشته ایم که هنوز مردم نگران هستند اما زلزله گیلان غرب که اتفاق افتاد اعتماد مردم نسبت به ساخت و سازها بیشتر شده است.
وی درباره جمع آوری کانکس ها نیز گفت: مستاجرینی که در کانکس ها مستقر هستند باید کم کم کانکس ها را تحویل دهند.
سالاری گفت: با ساخت و سازها اعتمادها نیز بیشتر شده است بنابراین مردم نیز باید با دولت همکاری کنند تا هرچه زودتر کانکس ها جمع آوری شود.

تعداد بازدید: 486 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار