پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:30   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88479صفحه نخست » هوایی2دوشنبه، 17 دی 1397 - 17:20
تلاش بورس تهران برای ارتقاء جایگاه تامین مالی
ترابر نیوز: هیئت­­ مدیره بورس تهران،­ سیاست های کلان بورس را ترسیم می کنند و تلاش می کنیم با اجرای آنها وزن بازار سرمایه را در تامین مالی بنگاه های اقتصادی ارتقاء دهیم.
  
ترابر نیوز:

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ­از ­بورس تهران؛ ­­­­امروز 17 دی ماه،­ سی و دومین جلسه­ کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران تحت عنوان "راهکارهای توسعه بازار سرمایه"­ با حضور ­علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل این کانون‌ و عضو شورای عالی بورس برگزار شد.

در این مراسم علی صحرایی،­ ضمن بیان اینکه همه فعالان بازار سرمایه با این کانون در ارتباط هستند، گفت: سعی کردیم همواره از نظرات کانون نهادها و کانون کارگزاران­ بهره برداری کنیم.
وی­ با بیان اینکه ارزش بازار رشد قابل توجهی داشته است، افزود: ارزش بازار بورس تهران از ابتدای سال تا کنون از 382 هزار میلیارد تومان به 612 هزار میلیارد تومان رسیده و بالغ بر­ ۶0 درصد رشد داشته است.

صحرایی­ بازار سرمایه را از نظر بازدهی و شاخص در جایگاه قابل قبول دانست و گفت: شاخص بورس تهران نسبت به ابتدای سال با 67 درصد افزایش همراه شده است و جایگاه­ بورس تهران از نظر رشد شاخص بورس های منطقه رتبه نخست­­را در اختیار دارد.

مدیرعامل شرکت بورس تهران­ رشد ارزش معاملات بورس تهران را که یکی از محورهای نقدشوندگی است 170 درصد عنوان کرد و ادامه داد: در سال جاری ارزش معاملات 4 بورس کشور رشد کرده است. ارزش معاملات بورس تهران ­نیز­ با 123 هزار میلیارد تومان رشد قابل توجهی داشته است. سهم بورس تهران در ارزش کل معاملات بازار سرمایه­ 35 درصد، بورس کالا 42 درصد، فرابورس20 درصد و بورس انرژی 3 درصد است.

وی راه اندازی ابزار آتی سبد سهام را یکی از اقدامات مهم­ سال جاری دانست و گفت: برای راه اندازی این ابزار تلاش بسیاری شد و اکنون تنها با گذشت 16 روز کاری ­از شروع فعالیت آن ارزش معاملات در این روش داد و ستد به ۱۷ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با راه اندازی­ آتی تک سهم که در یک سال مالی نزدیک به عدد مذکور می باشد، آمار بسیار خوبی است. انتظار داریم همه مجموعه ها و فعالین بازار سرمایه به سمت استفاده از این ابزار حرکت کنند.

وی اظهار داشت: در این روش علاوه بر هزینه مالیاتی کمتر، پوشش ریسک بیشتری رقم می خورد ­و اکنون ابزارهای کلاسیک در بازار سرمایه ما تقریبا کامل شده و اگر فروش استقراضی نیز وارد شود، همه ابزار های کلاسیک در دسترس فعالین بازار سرمایه کشور است. از سوی دیگر در بازار بدهی هم ابزار های اسلامی راه اندازی شده و ما در این زمینه پیشرو هستیم مانند انواع صکوک که قابل عرضه در دنیا است.

مدیرعامل بورس تهران آماری از وضعیت ارزش معاملات بازار را ارایه داد و گفت:­ جمع ارزش بازار بورس و فرابورس حدود 830 هزار میلیارد تومان است که برابر با ۴۰ درصد GDP­کشور است. حجم­ داد و ستد فعالین حقیقی بازار به ۵۱ درصد خرید و ۴۹ درصد فروش رسیده و 3800 میلیارد تومان خرید داشته اند و این ارقام نمایانگر اهمیت افراد حقیقی و توجه مردم به بازار ­است.

وی فرهنگ سازی سرمایه گذاری را با اهمیت دانست و افزود: بررسی وضعیت صندوق های سرمایه گذاری و حضور سهامداران حقیقی در این صندوق ها نشان دهنده آن است که عمده تلاش ما باید به فرهنگ سازی بازار سرمایه مربوط باشد ­و از تکنولوژی های روز در این زمینه بیشتر استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در بورس تهران ۳۲۳ شرکت فعال هستند که از این تعداد ۱۸۶ شرکت در بازار اول و ۱۳۷ شرکت در بازار دوم فعالیت می کنند. ­پی بر ای کل بورس تهران 9 / 6 است و نسبت P/E 30 شرکت برتر بورس ، 7 / 4 مرتبه است و این نشان از ظرفیت رشد بورس نسبت به سایر بازارها دارد و انتظار می رود­ بخشی از نقدینگی موجود در کشور که بالغ بر 1600هزار هزار میلیارد تومان است را به سمت بورس سوق دهیم.
صحرائی با تاکید بر اینکه ما برای توسعه بازار به فرهنگ سازی و ارتقای سواد مالی نیاز داریم ­گفت: ما انتظار داریم افرادی که دانش لازم را دارند با افراد عادی عملکرد متفاوتی داشته باشند البته اکنون از فضاهای هیجانی عبور کرده ایم و این نشانه ای از بلوغ بازار است.

سکاندار بورس تهران به تسهیل دسترسی مردم، سرمایه گذاران و ناشران به بازار اشاره کرد و افزود: دسترسی به بازار برای همه مردم تسهیل شده و ورود شرکت ها به بازار نیز باید آسان شود. در این حوزه تلاش های زیادی انجام شده،­ در مقررات پذیرش تغییرات مکرری داشتیم و مطالعه در این زمینه ادامه دارد. از سال 82 تعداد شرکت های پذیرفته بالغ بر 520 شرکت بوده که ­این رشد، سهولت پذیرش را نشان می دهد.

صحرائی تصریح کرد: معافیت های مالیاتی کافی نیست و باید تلاش کنیم معافیت مالیاتی برای ناشران بورسی بیشتر شود . افزایش این معافیت ها در جذب و انگیزه حضور شرکت ها تاثیر به سزایی دارد. ­

وی به سایر اقدامات توسعه محور در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: ­ گسترش ضریب نفوذ بورس تهران در کشور با­ تقویت و راه اندازی 22 تالار منطقه ای انجام شده­­و­ ۱۰۸­ کارگزار با حدود ۱۷3۰ ایستگاه­ دسترسی سراسری به بازار سرمایه ایجاد کرده و به مردم خدمات ارایه می کنند. دسترسی برخط نیز­ فراهم شده و 35 درصد معاملات بورس تهران از طریق معاملات بر خط انجام می شود.

مدیرعامل بورس تهران عمده تامین مالی کشور را بانک محور دانست وسهم کمتری از­ آن را از طریق­ بازار سرمایه عنوان کرد و ادامه داد: بازار سرمایه با دو دسته چالش بیرونی و درونی مواجه است، بخش چالش های بیرونی شامل ساختار اقتصادی، ثبات سیاست های اقتصادی، اقتصاد بانک محور، فرهنگ عمومی سرمایه گذاری، روابط بین المللی و سرمایه گذاری خارجی است. در بخش چالش های درونی نیز بازار سرمایه با مسائلی همچون دسترسی به بازار، اندازه بازار، نقدشوندگی، شفافیت اطلاعاتی، زیرساخت های معاملاتی، دانش مالی فعالان بازار و واگذاری مدیریت شرکت های خصوصی شده روبرو است.

صحرائی در پایان تصریح کرد: نقدشوندگی از چالش های مهم بازار سرمایه است که نیازمند آن است که مقررات آن تغییر کند و سامانه معاملاتی ما هم توان کافی برای انجام عملیات بازرگردانی ندارد که باید بهبود و توسعه یابد. توسعه دانش مالی فعالان بازار نیز بسیار ضروری است. ­همچنین به طور پایه ای باید فرهنگ سازی را از سطح مدارس شروع کرد.

تعداد بازدید: 694 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  آرزوهایی که آب با خود می‌برد/ مرگ ۱۱۵۲ نفر بر اثر غرق شدگی در یک سال
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار