پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 01:47   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88373صفحه نخست » هوایی2دوشنبه، 10 دی 1397 - 12:55
ثبات قیمت مسکن در ماه‌های آتی/ تقاضای سرمایه‌ای در بازار مسکن اُفت کرد
ترابر نیوز: رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در سال جاری معاملات بخش مسکن به همین روند ادامه می‌یابد و تا پایان سال اتفاق خاصی در بخش معاملات مسکن رخ نمی‌دهد تا به تدریج شاهد ثبات قیمت‌ها باشیم.
  
ترابر نیوز:

ثبات قیمت مسکن در ماه‌های آتی/ تقاضای سرمایه‌ای در بازار مسکن اُفت کردمصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در خصوص معاملات آذر ماه بیان کرد: در آذرماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۴۶ هزار و ۲۰۰ قرارداد خرید و فروش ملک در کل کشور منعقد شده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین در آذرماه ۳۸ هزار و ۸۸۲ اجاره نامه در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: در شهر تهران نیز طی ۳۰ روز آذرماه ۱۳۹۷ تعداد قرارداد‌های خرید و فروش مسکن ۸۰۴۰ مورد بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۴ درصد کمتر شده است. همچنین در همین مدت در تهران ۱۱ هزار و ۲۹۱ اجاره نامه در تهران داشتیم که نسبت به آذرماه سال گذشته ۲۰ درصد افت کرده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه ۱۷۴ شغل به صورت مستقیم با بخش مسکن در ارتباط هستند، افزود: زمانی که این بازار وارد رکود و یا کسادی می‌شود بیش از ۱۰۰ شغل دچار مشکل و نابسامانی‌ می‌شوند به همین دلیل باید سعی کنیم مانع ایجاد مشکل و یا رکود در این بازار شویم.

قلی خسروی با اشاره به کسادی معاملات مسکن اظهار کرد: یکی از عوامل پایین آمدن معاملات به نوسانات فصلی مربوط می‌شود که در پاییز همواره شاهد کاهش خرید و فروش ملک هستیم و دلیل دیگر آن است که تقاضای سرمایه‌ای در بازار املاک که بعد از افزایش نرخ ارز ایجاد شده بود فروکش کرده است.

وی یادآور شد: به دنبال جهش قیمت دلار، مردم پول‌های خود را شتابزده از بانک بیرون کشیدند و به خرید مسکن اختصاص دادند که منجر به رشد قیمت‌ها و پایین آمدن توان متقاضیان شد و همین موضوع در ادامه، پایین آمدن تعداد معاملات را در پی داشت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در توضیح روند آینده بازار مسکن خاطر نشان کرد: مشابه وضعیت فعلی را در سال ۱۳۹۱ به دنبال نوسانات نرخ ارز داشتیم که پس از یک دوره جهشی، اوضاع به روال عادی برگشت و امسال نیز همین روند اتفاق می‌افتدو تا پایان سال اتفاق خاصی در بخش معاملات مسکن رخ نمی‌دهد و به تدریج شاهد ثبات قیمت‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

تعداد بازدید: 676 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار