چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 12:36   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88112صفحه نخست » هوایی2چهارشنبه، 7 آذر 1397 - 11:30
مجلس از عملکرد ایدرو تحقیق و تفحص می‌کند
ترابر نیوز: نمایندگان مردم با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) موافقت کردند.
  
ترابر نیوز:

آغاز جلسه علنی مجلس با دستور تحقیق و تفحص از گمرک و ایدروبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ 

 آغاز جلسه علنی مجلس با دستور تحقیق و تفحص از گمرک و ایدرو

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.
نمایندگان در جلسه امروز درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بعد داخلی و خارجی از سال ۸۴ تا ۹۶ و همچنین درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد گمرک درباره واردات، صادرات، مبارزه با قاچاق کالا، تخلفات مالی و رعایت نکردن قانون و ضوابط را در دستور کار دارند.
بررسی طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان و همچنین طرح یک فوریتی اصلاح بودجه سال ۹۷ هم در دستور کار امروزمجلس است.

 اصلاح ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز با اصلاح ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موافقت کردند که­ هزینه‌های ناشی از تغییر عنوان این دستگاه از محل صرفه جویی بر هزینه‌های جاری تامین شود.
نمایندگان، ایرادات شورای نگهبان به طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی­ را اصلاح کردند.
براساس ماده واحده این طرح؛ از تاریخ تصویب این قانون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با کلیه اختیارات و وظایفی که به موجب قوانین و مقررات با رعایت بند د ماده ۲۹ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب تاریخ ۸-۷-۱۳۸۶­ با اصلاحات و الحاقات­ بعدی و بند الف. ماده ۲۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب تاریخ ۱۴-۱۲-۱۳۹۵­و بدون توسعه تشکیلات و افزایش نیروی انسانی­ به وزارت گردشگری و صنایع دستی­ تبدیل می‌گردد.
هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه جویی در هزینه‌های جاری وزارت گردشگری و صنایع دستی­ تامین می‌شود.
در تبصره الحاقی این ماده واحده آمده نیز است: در تشکیل این وزارتخانه رعایت موازین شرعی ضروری است.

 مجلس از عملکرد ایدرو تحقیق و تفحص می‌کند
نمایندگان مردم در نشست علنی امروز با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) موافقت کردند.
وکلای مردم با گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بعد داخلی و خارجی از سال ۸۴ تا ۹۶ موافقت کردند.
این تحقیق و تفحص در اجرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی انجام می‌گیرد.

موافقت با یک فوریت طرح قانونی تعیین تکلیف قانون حاکم بر امور استخدامی دانشگاه های غیردولتی و آزاد
نمایندگان با یک فوریت طرح قانونی تعیین تکلیف قانون حاکم بر امور استخدامی دانشگاه های غیردولتی و آزاد اسلامی موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز با یک فوریت طرح قانونی تعیین تکلیف قانون حاکم بر امور استخدامی دانشگاه های غیردولتی و آزاد اسلامی با 128 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
محمودزاده:روابط و قانون کار شامل پرسنل و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد نمی شود
جلال محمودزاده به عنوان نماینده طراحان، گفت: متاسفانه در حال حاضر تعداد زیادی از پرسنل دانشگاه آزاد علیرغم اینکه تحت پوشش قانون تامین اجتماعی قرار دارند روابط و قانون کار شامل آن ها نمی شود.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه سالانه شاهد اخراج بدون دلیل صدها نفر نیروی هیات علمی دانشگاه آزاد هستیم، افزود: نیروها پس از 25 سال خدمت صادقانه به دلایل غیرمنطقی از دانشگاه اخراج می شوند و نمی توانند برای پیگیری امور خود به دیوان عدالت اداری و شورای حل اختلاف شکایت کنند زیرا به صورت هیات امنایی در مورد آن ها تصمیم گیری می شود.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد باید مطابق قانون دانشگاه عمل کند؛ نباید به نام دانشگاه اعضای هیات علمی و کارکنان مورد ظلم قرار گیرند در حالی که قانون باید همه گیر باشد و می طلبد قانون کار باید در مورد هیات علمی لحاظ شود.
تعداد بازدید: 710 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار