پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:09   
 
 
   آخرین اخبار  
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 87839صفحه نخست » هوایی2یکشنبه، 22 مهر 1397 - 10:53
پاسخ وزارت راه و شهرسازی به پخش اطلاعات غلط در برنامه پایش صدا و سیما
ترابر نیوز: روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در واکنش به پخش اطلاعات نادرست درباره راه‌اندازی سامانه اسکان و املاک و پیگیری مشکلات کامیون داران در وزارت راه و شهرسازی در برنامه پایش، با انتشار یک جوابیه به ارائه توضیحاتی درباره این سامانه پرداخت.
  
ترابر نیوز:

ساختمان وزارت راه و شهرسازی

روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی به انتشار اطلاعات نادرست در برنامه پایش درباره راه‌اندازی سامانه اسکان و املاک و پیگیری مشکلات کامیون داران در وزارت راه و شهرسازی جوابیه‌ای صادر و توضیحاتی در این خصوص منتشر کرد. در متن این جوابیه آمده است:

جناب آقای مسعود بانصیری

تهیه کننده محترم برنامه پایش

با سلام و احترام

پیرو پخش محتوایی در برنامه پایش روز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ شبکه یک سیما، با طرح موضوع راه‌اندازی سامانه اسکان و املاک و پیگیری مشکلات کامیون داران در وزارت راه و شهرسازی و محاسبه نرخ حمل بار بر اساس تن-کیلومتر بر اساس ماده۳۰  اساسنامه سازمان صدا وسیما مبنی بر لزوم پخش پاسخ «به صورت عادلانه و حداقل دو برابر زمان اصل مطلب در همان برنامه و ساعت و در همان شبکه به صورت رایگان» توضیحات زیر به صورت مکتوب ارائه می‌شود.

یادآوری می‌شود تبصره ۱ ماده ۳۰ اساسنامه‌ سازمان صدا و سیما اذعان دارد « اگر سازمان علاوه بر پخش پاسخ مذکور، مطالب یا توضیحات مجددی را که متضمن توهین، افتراء یا تحریف باشد، پخش نماید، ذینفع حق پاسخگویی مجدد دارد. پخش قسمتی از پاسخ یا افزودن مطالبی به آن در حکم عدم پخش است.»

همچنین در تبصره ۲ همین ماده آمده است: «مصوبه مذکور مانع از پیگیری مستقیم شاکی نسبت به سایر جمات کیفیت از طریق دادگاه نخواهد بود.»

برنامه پایش روز یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ شبکه یک سیما، موضوعاتی در خصوص راه‌اندازی سامانه اسکان و املاک و پیگیری مشکلات کامیون داران در وزارت راه و شهرسازی و محاسبه نرخ حمل بار بر اساس تن-کیلومتر را طرح کرده است که توضیحات این وزارتخانه نشان می دهد که برخی موارد طرح شده خلاف واقع بوده که ناشی از عدم اطلاع صحیح از موضوع بوده است که در زیر چکیده  و مختصری از موضوعات طرح شده برای شفافیت اطلاع رسانی در زیر آمده است.

اطلاعات سامانه اسکان و املاک نیازمند همکاری فرابخشی است

وزارت راه و شهرسازی اقدامات خود را برای طراحی سامانه ملی املاک و اسکان کشور از سال ۹۴ آغاز کرده است و با وجود تلاش فراوان، مکاتبات و مذاکرات و پیگیری‌های مستمر انجام شده تاکنون، متاسفانه به دلیل عدم همکاری سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با موضوع که بعضا دلیل آن را وجود قانون خاص در زمینه ممنوعیت ارائه اطلاعات اعلام می نمایند، نهایی شده سامانه سامانه اسکان و املاک با بارگذاری اطلاعات محقق نشده است. از سوی دیگر بسیاری از اطلاعات مورد نیاز برای تولید سامانه در اختیار این وزارتخانه و یا حتی دولت نیست. از جمله این موارد می‌توان به اطلاعات مربوط به نقل و انتقالات املاک، اطلاعات مربوط به املاک با کاربری غیرمسکونی و حتی بخش عمده‌ای از اطلاعات املاک مسکونی، اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت اسکان افراد در واحدهای مسکونی، تجاری و ...، اشاره کرد که برخی از این اقلام اطلاعاتی پایه و مهم در اختیار سازمان‌های خارج از دولت از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌باشد و در همین راستا در حال هماهنگی و تعامل با سازمان یادشده می‌باشیم.

به عبارت دیگر راه‌اندازی سامانه اسکان و املاک که کار طراحی آن در مراحل نهایی قرار داد برای تکمیل شدن نیاز به اطلاعات فرابخشی دارد و اطلاعات مورد نیاز در اختیار یک بخش دولتی و حتی کل دولت نیست و نیاز هست چندین نهاد و سازمان خارج از وزارت راه وشهرسازی و حتی خارج از قوه مجریه اطلاعات لازم در خصوص هر پلاک ساختمانی در کشور را ارائه کنند. تاکنون بیش از ۷۰ جلسه برای هماهنگی بخش های مختلف به منظور ارائه و بارگذاری اطلاعات در این سامانه برگزار شده است اما تاکنون موفق به بهره‌برداری از این سامانه نشده‌ایم.

همچنین در  سازمان ملی زمین و مسکن کمیته‌ای برای پیگیری این موضوع تشکیل شده است که آنها نیز به دنبال رفع مشکلات است، همچنین در ادامه پیگیری های این وزارتخانه در پیشنهاد ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی به دولت، تصمیم داریم با توجه به در دسترس بودن اطلاعات تمام واحدهای مسکونی این اقدام را به شهرداری بسپاریم که در صورت تصویب، آن را اجرایی خواهیم کرد.

اقدامات ضربتی دولت برای رفع مشکلات رانندگان

وزارت راه و شهرسازی برخلاف آنچه در برنامه پایش به آن پرداخته شده نه تنها به مشکل کامیون‌داران بی تفاوت نبوده، بلکه شخص وزیر تاکنون چندین جلسه اختصاصی با نماینده انجمن‌های حمل و نقلی داشته است و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای روزانه پیگیر حل مشکلات این عزیزان است. ذکر این نکته ضروری است که بخشی از مشکلات کامیون داران مربوط به دیگر وزارتخانه ها است که باید توسط آنها حل و فصل شود.

با توجه به نوسان‌های اقتصادی در هفته های گذشته، حوزه حمل‌‌ونقل باری برون شهری شاهد نارضایتی رانندگان کامیون‌ها و کشنده ها بود که نکته اصلی اعتراض آنها مربوط به افزایش قیمت لاستیک و قطعات مصرفی کامیون‌ها با توجه به نواسانات نرخ ارز بود. البته با توجه به این‌که ماهانه حدود ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک موردنیاز رانندگان است، طی ۲ ماهه گذشته تعداد ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک توزیع شد که در حال حاضر ۱۰۰ هزار حلقه کمبود لاستیک وجود دارد که طی جلسات برگزار شده و مکاتبه با معاون اول رئیس‌جمهور، مقرر شد ارز لاستیک با اولویت ویژه تخصیص پیدا کند و از طریق تولید داخلی و همچنین واردات لاستیک‌های موردنیاز، این مشکل برطرف شود.

همچنین طبق دستور معاون اول رئیس‌جمهوری مقرر شد لاستیک‌های موجود در انبار گمرکات و سازمان اموال تملیکی هر چه زودتر میان رانندگان توزیع شود. به علاوه طبق مصوبه هیئت‌وزیران برای تعیین تعرفه واردات این گروه، مقرر شد چهار ردیف از تعرفه واردات تایر مربوط به تایرهای رادیال باری-اتوبوسی از ۲۶ درصد به ۵ درصد کاهش یابد. به علاوه ، چهار اندازه از تایرهای باری-اتوبوسی سیمی مشمول کاهش ۲۱درصدی تعرفه واردات است. همچنین مقرر شد  تا زمان کاهش التهاب بازار لاستیک‌های باری- اتوبوسی با تعرفه ۵‌ درصدی و ارز دولتی به کشور وارد شوند.

پس از اقدامات ضربتی دولت برای رفع مشکلات رانندگان دلسوز که دغدغه خدمت رسانی به مردم را دارند و همچنین ورود به موقع دستگاه قضا برای جلوگیری و خنثی کردن دسیسه‌های اشرار و اخلال گران در سیر فعالیت رانندگان خدوم ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از روز ششم مهرماه شاهد توزیع لاستیک با نرخ دولتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بین کامیونداران و رانندگانی که اقدام به بارگیری کرده اند، بودیم.

در پایان باید یادآور شد که باردیگر رانندگان این مرز و بوم با هوشیاری کامل نشان دادند رانندگان گردانندگان اقتصاد کشور هستند و هرگز به هیچ بیگانه‌ای اجازه ورود به حوزه کاری حمل‌ونقل جاده‌ای را نخواهند داد.

شهراه، سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی

احترام به حقوق شهروندان و توجه به خواسته آنان و تلاش برای پیگیری مطالبات جزو وظایف اصلی ما در مجموعه راه و شهرسازی می‌باشد.

در راستای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت راه و شهرسازی و سازمان های زیرمجموعه آن خود را مکلف می دانند تا تمامی اطلاعات (غیر از اطلاعات محرمانه) را در اختیار شهروندان قرار دهندبرای اجرایی کردن این ماموریت،  پروژه های شامل  "شهراه" و "مخاطب محور و کنشگر شدن پرتال وزارت راه و شهرسازی"  را در سال‌های گذشته تعریف و اجرا کرده است.

در صفحه نخست پرتال وزارت راه وشهرسازی (mrud.ir) بخش با عنوان "خدمات شهروندی" در نظر گرفته شده است که در این بخش خدمات بسیار متنوع از جمله دسترسی آزاد به اطلاعات در نظر گرفته شده است، در این بخش علاوه بر امکان درخواست اطلاعات، مواردی همچون اطلاعات بازار املاک ایران، بانک اطلاعات ساختمان و مسکن، بانک اطلاعات ژئوتکنیک کشور، بانک اطلاعات شتابنگاری کشور، بانک اطلاعات پژوهشی حوزه راه ، مسکن و شهرسازی، بانک اطلاعات کارخانه های قیر و آسفالت کشور وجود دارد.

وزارت راه و شهرسازی در ۱۲ بخش بیش از ۵۶۰ نوع خدمت به مردم در شقوق مختلف حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی، زمینی و سایر بخش‌های مرتبط به هموطنان عزیز ارائه می‌کند که در بخش خدمات شهروندی به این فرایندها و پاسخگویی به موارد طرح شده پرداخته است.

برای تحقق شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی در وزارت راه وشهرسازی، شهروندان می توانند در خصوص امور مربوط به حوزه راه و شهرسازی، در طول سال، ۲۴ ساعت شبانه روز و در طول سال به سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی (http://shahrah.mrud.ir) مراجعه کنند.

سامانه شهراه، سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی است که هدف اصلی آن ایجاد پنجره واحد برای ارائه تمامی خدمات شهروندی وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های زیر مجموعه آن به صورت الکترونیکی و ارتباط دوسویه با شهروندان است.

علاوه بر این سامانه، تلفن های واحد ارتباطات مردمی ستاد وزارتخانه به شماره ۸۲۲۴۴۰۹۰-۰۲۱ در طول شبانه روز آماده دریافت پیام های و پیشنهادهای مردمی است.

نکته قابل توجه اینکه تا کنون هزاران نفر در طی دو سال اخیر توانسته اند با مراجعه به سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی (http://shahrah.mrud.ir) نظرو پیشنهاد‌ و شکایت‌های خود را مطرح و پاسخ دریافت کنند. یادآوری می‌شود ایجاد سامانه شهراه که به صورت یکپارچه در سراسر کشور عمل می کند اقدامی ابتکاری از سوی وزارت راه و شهرسازی بوده است و ارتباط با شهروندان به صورت تمام وقت وآنی با دریافت کد پیگیری و رهگیری پاسخ صورت می گیرد. همچنین شهروندان می‌توانند بدون حضور در ادارات کل استانی، خدماتی که در حوزه راه و شهرسازی به آن نیازمندند، از طریق سامانه شهراه با هدف تسریع در ارائه خدمات به مردم ، اقدام و پیگیری کنند.

تاکید می‌شود در سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی (شهراه)، شهروندان می‌توانند برای دسترسی به اطلاعات، نوع اطلاعات درخواستی خود به همراه سازمان مربوطه (در صورت اطلاع) وارد و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

درخواست کامیون داران برای محاسبه نرخ حمل بر اساس تن – کیلومتر

بیش از ۴۷۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا و  ۵۰۰ کانون و تشکل صنفی حمل ونقل در سطح کشور فعالیت دارند که سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به صورت مستمر مطالبات و درخواستهای صنفی و رفاهی رانندگان را پیگیری کرده و تاکنون نیز با همکاری سازنده دولت بخش اعظم مشکلات رانندگان حل شده است.

در ماه‌های ابتدایی امسال و در قالب اعتراضاتی که از سوی راننده‌های کامیون درباره شرایطشان صورت گرفت، یکی از اصلی‌ترین مشکلات آنها بحث چگونگی محاسبه نرخ حمل بار بود. آنها در کنار درخواست فوری برای افزایش نرخ‌ها، این مسئله را نیز مطرح کردند که چارچوب محاسبه نرخ بر اساس تن – کیلومتر تعیین شود.

آنچه در وزارت راه وشهرسازی توسط انجمن‌های صنفی ناوگان حمل و نقل باری درخواست و پیگیری شده است تغییر نحوه محاسبه نرخ حمل بار بر اساس تن-کیلومتر بوده است که بر این اساس لازم است از منظر حقوقی این پیشنهاد و درخواست با طی مراحل کارشناسی باید به تصویب و ابلاغ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور که به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با شرکت اعضایی از سایر وزارتخانه‌ها و نهادها تشکیل می‌شود، برسد.

بر این اساس موضوع طرح شده تغییر مبنای محاسبه نرخ حمل ونقل برون شهری در حوزه بار مد نظر بوده است و اینکه قیمت کف تعیین شود موضوعی خارج از موارد طرح شده می باشد. در حال حاضر کلیات این طرح نهایی و برای بخش‌های مختلف ارسال شده است تا در استان‌های کشور به مرحله اجرا برسد.

اینکه در برنامه پایش گفته شد که وزارت راه به دنبال تعیین کف قیمت حمل بار است، کذب و به نوعی اشتباه در فهم موضوع بوده است، موضوع درخواست شده و پیگیری شده تغییر در نحوه محاسبه نرخ بار بوده و بر اساس روال قانونی در شورای هماهنگی ترابری کشور باید مصوب و ابلاغ شود.

در طول ماه‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین هدف‌گذاری‌های سازمان به وجود آوردن شرایط مناسب برای ادامه فعالیت رانندگان کامیون بوده و خوشبختانه در این ماه ها طرح و سیاست‌های مثبتی به منظور بهبود شرایط رانندگان به تصویب و اجرا رسیده و سازمان همواره تلاش کرده خدمات قابل توجه رانندگان را در نظر داشته و تمام توان خود را برای به وجود آوردن شرایطی مناسب برای این قشر زحمت کش جامعه بسیج کند.

پس از اعتراضات رانندگان در خرداد ماه امسال سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی تلاش کردند با اجرایی کردن برخی سیاست‌ های حمایتی شرایط اقتصادی رانندگان را بهبود دهند.

افزایش نرخ کرایه، بهبود شرایط بیمه و کاهش قیمت تمام شده لوازم یدکی، بخشی از این سیاست‌ها را تشکیل می‌دهد که در این راستا طی روزهای گذشته و پس از افزایش قابل توجه نرخ لاستیک، سازمان راهداری با کمک وزارت صمت برنامه‌هایی را برای عرضه لاستیک با قیمت پایین به رانندگان در دستور کار قرار داد.

در پایان اطلاعات دقیق تری در خصوص وضعیت حمل بار در کشور ارائه می‌شود تا بلکه با شناخت دقیق تر در خصوص مشکلات کامیون داران نظر بدهیم.

طی ۱۰ سال گذشته در برابر افزایش ۴۰ درصدی حجم بار در کشور، تعداد ناوگان ۱۱۰ درصد رشد داشته که حاکی از کاهش تن-‌کیلومتر جابه‌جا شده از سوی ناوگان است. به‌طور مثال اگر یک کامیون به‌طور متوسط سه مرتبه قابلیت جذب بار و جابجایی آن را داشت اما به دلیل افزایش تعداد ناوگان به ۱.۵ سفر کاهش‌یافته است که نشان‌دهنده اقتصادی نبودن بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور است.

در سطح منطقه، اگر به‌طور متوسط ناوگان کشورهای ترکیه و پاکستان حدود ۱۲۰ هزار کیلومتر و ناوگان کشورهای اروپایی ۱۵۰ هزار کیلومتر پیمایش داشته باشند در خوش‌بینانه‌ترین حالت متوسط پیمایش ناوگان در ایران  ۶۵ هزار کیلومتر است.

اگر مبنای قانون نوسازی ناوگان، هوای پاک باشد، طبق آن قانون سن ناوگان عمومی جاده‌ای بار، باید ۲۵ سال باشد و بر اساس آن حدود ۱۴۰ هزار دستگاه در ناوگان جاده‌ای کشور فرسوده محسوب می‌شود.

در صورت تصویب قانون نوسازی ناوگان مبنی بر خروج دو دستگاه کامیون فرسوده در ازای ورود یک کامیون نو به ناوگان، می‌توان شاهد تعادل بین بخش بار با عرضه ناوگان، افزایش بهره‌وری در پیمایش بر مبنای تن-‌کیلومتر و همچنین اقتصادی شدن بخش حمل‌ونقل بود.

 

تعداد بازدید: 454 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
  ترامپ: تنش‌های فزاینده میان ایران و اسرائیل می‌تواند به جنگ‌جهانی منجر شود/ بایدن نمی‌داند چه غلطی می‌کند
  تماشا کنید: جنگ کریدورها/ هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار