«رسول خضری»، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری برنا در خصوص کشته شدن کولبر 43 ساله گفت: جلسات متعددی با فرمانداران، استانداران و فرماندهان هنگ مرزی برای جلوگیری از این وقایع برگزار و بیان کردیم در صورت مشکوک شدن، کولبر را دستگیر کرده و به مراجع قانونی تحویل دهند تا محاکمه شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مرزهای ما، ویترین نظام مقدس جمهوری اسلامی است و کشتن کولبر کار بسیار خطرناک و بازتاب منفی در سطح جهان دارد.

او تصریح کرد: ما باید چهره مهربان و سالمی از کشورمان به دنیا نشان دهیم. کولبرها به دلیل بسته شدن مرزها و وجود مشکلات معیشتی این کار را بالاجبار انجام می دهند. کسانی که به قیمت جانشان به دنبال نان برای خانواده خود هستند، شایسته این گونه برخوردها نیستند.

خضری با تاکید براینکه اینگونه رفتارها غیرانسانی است، اظهار کرد: از سوی مجلس، نمایندگانی را به مناطق مرزی بردیم تا راهکار درستی بیاندیشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر کولبری جرمی مرتکب شد باید به محاکم قضایی تحویل دهند نه اینکه سرباز، قاضی شود و حکم اجرا کند.