چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:52   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 86875صفحه نخست » هوایی2شنبه، 27 مرداد 1397 - 13:30
شهرداری مجوز ساخت در بافت فرسوده را فراهم کند/ لزوم ارائه سند املاک توسط سازمان ثبت
ترابر نیوز: معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با بیان اینکه به املاک دارای پایان کار باید سند ارائه شود، گفت: مردم باید توسط شهرداری و بدون معطلی مجوزهای لازم برای ساخت واحدهای خود را کسب کنند.
  
ترابر نیوز:

خبرگزاری فارس: شهرداری مجوز ساخت در بافت فرسوده را فراهم کند/ لزوم ارائه سند املاک توسط سازمان ثبت

غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در ارتباط با این مشکل که در اکثر مناطق تهران ساخت و ساز در بافت فرسوده با عدم همکاری سازمان شهرداری و در کنار آن میراث فرهنگی روبرو است، گفت: مشکل ساخت و ساز در بافت‌هایی به عنوان میراث فرهنگی اکثراً در منطقه ۱۲ و دیگر مناطق مرکزی مشاهده می‌شود.

وی در ادامه افزود: هرچند بافت‌هایی که توسط اداره میراث فرهنگی اجازه ساخت و ساز پیدا نمی‌کنند در مناطق دیگر وجود دارند ولی بهتر است بافت تاریخی که به ثبت رسیده است با بافت قدیمی اشتباه گرفته نشود و مجوز ساخت برای آنها صادر شود.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران گفت: بافت‌هایی که به عنوان تاریخی به ثبت ملی رسیده‌اند اجازه ساخت و ساز در آنها وجود ندارد و سازمان میراث فرهنگی باید آنان را تعیین تکلیف کند که یا باید تملک شوند و در غیر این صورت اجازه مرمت به مردم داده شود.

آرام افزود: سازمان میراث فرهنگی نباید همه ساختمان‌های با قدمت بالا را شامل بافت تاریخی بداند و علی‌الخصوص در منطقه ۱۲ و بازار تهران باید اجازه ساخت و ساز داده شود.

وی ادامه داد: شهرداری مکلف است با مردم همکاری‌های لازم را داشته باشد و در ارائه مجوز به بافت‌های قدیمی نیازی به استعلام از میراث فرهنگی نیست؛ مردم باید توسط شهرداری بدون معطلی مجوز ساخت‌ساز را کسب کنند.

آرام در خصوص املاکی که پایان کار دارند ولی به مالک آنها سند ارائه نمی‌شود، اظهار داشت: شهرداری حتماً باید برای درخواست کنندگان مجوز ساخت صادر کند و سازمان ثبت اسناد نیز  به مردم سند ارائه دهد.

انتهای پیام/

 

تعداد بازدید: 605 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار