چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 07:11   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 86830صفحه نخست » اخبار رسانه هاپنجشنبه، 25 مرداد 1397 - 18:50
چین مشتری جدید موتور موشک های فضایی ساخت روسیه
  
ترابر نیوز:

 

دانش > نجوم - ایرنا نوشت: همزمان با اعلام نیاز آمریکا برای خرید موتورهای موشک فضایی از روسیه، چین نیز پیشنهاد داد در ازای دریافت این نوع از موتورها که دارای کاربرد نظامی هم هستند،آخرین دستاوردهای الکترونیکی دانشمندان چینی را به مسکو تحویل خواهد داد.

 

چین به روسیه پیشنهاد کرده در ازای دریافت موتورهای موشک های فضایی از روسیه به این کشور فناوری های الکترونیکی پیشرفته عرضه می کند.
همچنین آزمایش بمب هدایت شونده روسیه نیز در زمره پیشنهادهای چین به روسیه است.
چین امیدوار است با استفاده از مزیت خود در بخش فناورهای پیشرفته الکترونیکی بتواند با روسیه در این باره مذاکره کند.
روسیه اصلی ترین کشور تولید کننده موتور های پرقدرت پیشرفته موشکی جهان است و آمریکا نیز نیازهای خود را از کارخانه های روسی سازنده این موتورها تامین می کند.
رابرت اوروک معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است: پنتاگون در شش سال آینده تا زمان ساخت موتور فضایی ساخت آمریکا به خرید 18 موتور موشک فضایی از نوع ار.دی-180 از روسیه برای پرتاب ماهواره های نظامی نیاز دارد.
وی با بیان این که آمریکا باید راه مطمئنی برای دسترسی به فضا داشته باشد، اظهار کرد: تا زمانی که نتوانیم موتور موشک فضایی بسازیم باید به موتورهای ار.دی-180 از روسیه تکیه کنیم.


آمریکا در چند سال اخیر از موتورهای روسی برای موشک های فضایی خود به منظور پرتاب ماهواره های نظامی استفاده کرده است.
به گزارش رسانه های روسی، آمریکا موضوع ساخت موتورهای موشکی را بررسی می کند تا آن را جایگزین موتورهای ساخت روسیه کند، اما سال 2015 نتیجه قابل توجهی در این زمینه به دست نیاورده است.
روسیه آخرین بار یازدهم دی ماه 1391 قراردادی را برای فروش 30 دستگاه موتور موشک های فضایی به آمریکا امضا کرد.
روسیه همچنین از برنامه ساخت موتور اتمی با حدود 220 میلیون دلار اعتبار برای موشک ویژه سفر به کره مریخ خبر داده است.
سرگئی کرینکو رییس شرکت روس اتم در این باره گفته است: موتور اتمی به موشک فضاپیما امکان می دهد در طول 45 روز به مریخ سفر کند و در همین حال در فضا حرکت های لازم انجام دهد در حالیکه موتورهای فضایی کنونی ما را در مسیر یک طرفه و در عرض 18 ماه به کره مریخ می رسانند و پس از آن امکان بازگشت و مانور وجود ندارد و به عبارتی این موتورها یک بار روشن شده و قابل بازگشت نیستند.
رسانه های روسی پیش تر اعلام کرده بودند که قرار است تا سال 2018 میلادی نمونه آزمایشی این موتور اتمی برای انجام سفرهای دوردست فضایی ساخته شود.
براساس گزارش های انتشار یافته، شرکت روس اتم از سال 2010 میلادی اجرای این پروژه را شروع کرده که هدف از اجرای آن ساخت سامانه حمل و نقل فضایی به کمک انرژی هسته ای است.

تعداد بازدید: 408 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار