سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 22:11   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 86618صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلپنجشنبه، 11 مرداد 1397 - 10:57
تحقق گردشگری دریایی با نوسازی ۲۰ درصد از ناوگان/ امکان ساخت شناور در داخل کشور فراهم شده است
ترابر نیوز: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری دریایی نیازمند نوسازی ۲۰ درصد از ناوگان مسافری است.
  
ترابر نیوز:

هاشمی تختی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین هاشمی تختی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه گردشگری دریایی نسبت به سال‌های گذشته روند خوبی در پیش گرفته است، افزود: دولت و سازمان بنادر طی سال‌های گذشته اقدامات چشمگیری در توسعه گردشگری دریایی انجام داده اند. فعالیت‌های گسترده‌ای بر روی جزایر هنگام و قشم صورت گرفته است به طوری که با نصب اسکله‌های شناور ایمن و همچنین پهلو‌گیری شناورهای مسافری، میزان گردشگری در این بخش افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در نیمه دوم سال، حوضچه بازی‌های دریایی ایجاد خواهد شد تا شناورهای تفریحی و شخصی بتوانند در کنار این حوضچه پهلوگیری کنند و از بازی‌های دریایی مانند اسکی روی آب و قایقرانی لذت ببرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توجه به بخش گردشگری دریایی زمینه‌ساز جذب گردشگر داخلی و خارجی است و در این بین باید به شهرهای کوچک جزیره‌ای از جمله چابهار، بندر جاسک و سیرک توجه دو چندان شود.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان مسافری یکی از بخش‌های مهم گردشگری دریایی به شمار می‌آید گفت: هم‌اکنون ۲۰ درصد از ناوگان مسافری دریایی نیازمند نوسازی هستند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار و ارز زمینه‌ ساز ایجاد مشکلاتی در بخش دریایی می‌شود، گفت: خوشبختانه زمینه ساخت شناور در داخل کشور وجود دارد و هم‌اکنون بخشی از ساخت تجهیزات و شناورها در منطقه آزاد قشم صورت می‌گیرد.

توجه ویژه دولت به توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تخلیه و بارگیری کالا طی سال‌های گذشته به ویژه در بنادر جنوبی کشور افزایش یافته و روند صادرات طی چند ماه گذشته رشد خوبی داشته است.

هاشمی به اهمیت بندر چابهار اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه بندر چابهار نزدیک دریا و اقیانوس است، بنابراین باید زمینه توسعه و نصب تجهیزات جهت پهلوگیری کشتی‌ها در این بندر افزایش یابد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با تاکید بر اینکه بندر شهیدرجایی به عنوان هاب منطقه محسوب می‌شود، تصریح کرد: توجه به بندر شهیدبهشتی چابهار و بندر شهید رجایی بندرعباس می‌تواند در زمینه توسعه و اقتصاد کشور بسیار موثر باشد.

 

تعداد بازدید: 615 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار