سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 22:34   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 86441صفحه نخست » اخبار رسانه هاپنجشنبه، 4 مرداد 1397 - 12:15
رقابت پذیری بندر چابهار با اتصال به شبکه سراسری راه‌آهن / دو تقاضای بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی
ترابر نیوز: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی دو تقاضای افزایش زیرساخت در بخش جاده‌ و اتصال بندر شهید بهشتی به راه‌آهن سراسری را دارند، گفت: تا زمانی که بندر شهید بهشتی چابهار به ریل متصل نباشد امکان رقابت با بنادر منطقه را ندارد.
  

ترابر نیوز:

به گزارش ایلنا، بهروز آقایی صبح امروز در مراسم امضای چهار قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار گفت: این قراردادها به ارزش 180 میلیارد تومان گامی در جهت توسعه پسکرانه بندر شهید بهشتی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با این سرمایه‌گذاری‌ها بندر شهید بهشتی به سمت تبدیل به بنادر هوشمند و نسل سوم حرکت می‌کند، گفت: ظرفیت بندر شهید بهشتی از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن ارتقا یافته و پیش بینی می‌شود سالانه 800 هزار تردد کامیون و روزانه 2 هزار تردد کامیون در جاده‌های استان با توسعه تخلیه و بارگیری در این بندر محقق شود.

آقایی ادامه داد: اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به شبکه ریلی بسیار ضرورت دارد و باید در اولویت پروژه‌ها قرار بگیرد و تا زمانی که بندر چابهار به ریل متصل نباشد امکان رقابت با بنادر منطقه را ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای رقابت‌پذیری و جذب ترانزیت مواد معدنی افغانستان باید به راه‌آهن متصل شویم، گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای جذب سرمایه‌گذاری در بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری راه آهن است.

آقایی همچنین درباره چهار قراردادی که صبح امروز با بخش خصوصی به امضا رسید اظهار داشت: این قراردادها با روش BOT و در مدت زمان 20 سال بین بخش خصوصی و سازمان بنادر به امضا رسیده است.

تعداد بازدید: 623 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار