سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 16:37   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 86015صفحه نخست » هوایی2یکشنبه، 10 تیر 1397 - 11:25
تهیه گزارشی جامع از وضعیت ایستگاه‌های آتشنشانی/نبود تجهیزات کافی ماسک و لباس آتش‌نشانان
ترابر نیوز: عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی موظف شده است گزارش سطح‌بندی شده از مشکلات ایستگا‌ه‌های آتش‌نشانی کل تهران تهیه کند، گفت: برخی از ایستگاه‌ها امکانات و تجهیزات کافی ندارند و فاقد ماسک مخصوص آتش‌نشانان یا لباس‌های مخصوص عملیات هستند.
  
ترابر نیوز:

زهرا صدراعظم نوری (عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون سلامت، خدمات و محیط زیست شورای شهر) ضمن اشاره به محتوای آخرین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت شورای شهر به ایلنا گفت: پیش از این کمیته ایمنی و مدیریت بحران به سازمان آتش نشانی ماموریت داده بود تا به صورت رندوم از ایستگاه‌ها بازدید کرده و گزارشی در مورد وضعیت آنها ارائه دهد.

صدراعظم نوری با بیان اینکه در این گزارش؛ ایستگاه‌های آتش نشانی از نظر امکانات، تجهیزات، فضاهای داخلی، ساختمان، تاسیسات و ابعاد مختلف بررسی شده‌اند، گفت: این گزارش از منطقه ۳ ایستگاهی که شامل سه منطقه (۱، ۳ و ۴) می‌شود، تهیه شده و نقاط قوت و ضعف حدود ۱۱ ایستگاه را مشخص می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، خدمات و محیط زیست شورای شهر درباره برنامه‌های آینده این کمیته گفت: قرار شده گزارشی در مورد وضعیت موجود تمام ایستگاه‌های آتش نشانی تهیه شود و با هماهنگی سازمان آتش نشانی گزارش‌های قبلی به‌روز شده و سال ۹۷ نیز گزارشی از مسائل ایستگاه‌های آتش نشانی در سه بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تهیه شود.

وی با اشاره به مسائل ایستگاه‌های آتش نشانی ادامه داد: برخی از ایستگاه‌ها امکانات و تجهیزات کافی ندارند برای مثال فاقد ماسک مخصوص آتش‌نشانان و یا لباس‌های مخصوص عملیات بوده و ساختمان‌هایشان فضای مناسبی برای تمرینات و آموزش‌ و تجهیزات فنی ندارند. برخی از ایستگاه‌ها نیز از نظر جانمایی مشکل دارند.

عضو شورای شهر با بیان اینکه در گزارش سال آینده قرار است همه مسائل و مشکلات سطربندی شود و با توجه به سطوح‌شان در بازه‌های زمانی مختلف راه‌حل ارائه شود، افزود: کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهرداری به صورت جدی پیگیر این مساله است و از شهرداری و شورا می‌خواهد آن را دنبال کند.

صدراعظم نوری در انتها به نکات قوت اقدامات سازمان آتش نشانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته مصوب شد دو درصد هزینه ساخت و ساز ایمنی مستقیما به حساب سازمان آتش نشانی واریز شود این مصوبه برای سازمان گشایشی ایجاد کرده و آنها سال گذشته توانسته‌اند دو هزار لباس خاص آتش نشانی برای عملیات خریداری کنند و این رویه مورد تایید و تاکید شورای شهر است.

تعداد بازدید: 783 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار