چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:27   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 85818صفحه نخست » هوایی2چهارشنبه، 30 خرداد 1397 - 11:19
ضرورت ورود تکنولوژی‌های جدید به ساخت و ساز / استفاده از فناوری‌های دهه 60 در تولید تجهیزات تاسیسات ساختمانی در ایران
ترابر نیوز: عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: در حالی که در دنیا از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود در ایران هنوز برخی از تجهیزات تاسیسات ساختمان با فناوری دهه 60 تولید می‌شوند.
  
ترابر نیوز:

به گزارش ایلنا، رامین کرمی در نشست خبری با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس بین المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری اظهار داشت: در حال حاضر موضوع مهم در ساخت و سازها بحث استفاده از تجهیزات، تاسیسات ساختمان با آخرین تکنولوژی روز است اما در ایران همچنان از تجهیزات و تاسیسات با تکنولوژی قدیمی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تعداد مهندسین شاغل در این زمینه گفت: در حال حاضر 10 هزار مهندس مکانیک تاسیسات شهری در تهران وجود دارد که از این رقم 2500 نفر در بخش گاز و 2000 مهندس در تاسیسات ساختمانی نظارت می‌کنند بنابراین موضوع مهندسی مکانیک در بخش ساخت و ساز بسیار اهمیت دارد.

این عضو نظام مهندسی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر برخی از سازندگان داخلی تجهیزات دهه 60 را هنوز تولید می‌کنند گفت: یکی از اهداف ما از برگزاری این کنفرانس آموزش فناوری‌های روز دنیا به مهندسان برای ارتقای کیفیت تاسیسات و تجهیزات ساختمان است.

کرمی افزود: در یکی از پروژه‌های ساختمانی از فناوری‌های نوین یک شرکت فرانسوی استفاده شده که مخازنی را برای ذخیره سازی انرژی سرمایی طراحی کردند که شب‌ها سرما را تولید، ذخیره و در زمان پیک مصرف از آن استفاده می‌شود.

این عضو سازمان نظام مهندسی ادامه داد: می‌توان از این فناوری‌ها در پروژه‌های انبوه استفاده کرد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود و هزینه کمتری برای انرژی بپردازیم.

وی درباره زمان برگزاری این کنفرانس گفت: کنفرانس بین المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری پنجم و ششم تیرماه در تهران برگزار می‌شود.

تعداد بازدید: 1089 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار