چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 07:14   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 85654صفحه نخست » هوایی2دوشنبه، 21 خرداد 1397 - 11:59
کاربری دره فرحزاد فقط توسعه فضای سبز است
ترابر نیوز: معاون شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در طرح جامع، برای دره فرحزاد و منطقه کن کاربری فضای سبز در نظر گرفته شده است، بر لزوم حفظ زیستگاه طبیعی این منطقه تاکید کرد.
  
ترابر نیوز:

محمد سعید ایزدی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از رادیو گفت و گو، محمدسعید ایزدی که به صورت تلفنی پاسخ گوی سوالات برنامه "ماه ترین ماه" رادیو بود، در خصوص مصوبه کمیسیون ماده ۵ چنین توضیح داد: این مصوبه درباره باغات شهر تهران و لزوم حفظ زیستگاه طبیعی آن هاست.

وی در خصوص وضعیت زیست طبیعی دره فرحزاد و منطقه کن اظهار کرد: برای این نقاط در طرح جامع کاربری فضای سبز، کاربری خاص در نظر گرفته شده است و باید به عنوان تنفس گاه شهری حفاظت شوند.

ایزدی افزود: مجوز ساخت و ساز اندکی در این مناطق مطرح شده است که شامل برج- باغ و باغ- ویلا است؛ ولی خوشبختانه شورای شهر تهران اخیرا مصوبه ایجاد برج-باغ ها را لغو کرده است.

وی با بیان اینکه این سرمایه های طبیعی در شهر تهران باید مورد حفاظت قرار گیرند، افزود: این باغ ها متعلق به مردم است و باید تلاش شود میان منافع افراد و منفعت های ملی تعادل برقرار شود.

در ادامه محمدهادی حیدرزاده، مشاور معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اظهار کرد : فشار اکولوژیک بر شهر تهران با ظرفیت های زیستی این شهر تناسب نداشته که توزیع نا عادلانه ثروت و قدرت را درپی دارد.

وی افزود: آلودگی آب، خاک و هوا و تخریب باغات بدلیل عدم تناسب میان بهره برداری و ظرفیت شهر تهران است.

حیدرزاده گفت: یکی از راه کارها در حوزه زیستی، توسعه فضای سبز است؛ اما با میزان تخریب شهر تهران و نیز باغات شمال شهر تناسب ندارد.

وی با اشاره به ارزش اقتصادی باغات شمال تهران، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران موظف به اقدامات خودگردانی است تا حداقل وابستگی را به منابع دولتی داشته باشد؛ ولی متاسفانه شهر فروشی و فروش تراکم برای تامین منابع مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین اویس ترابی، کارشناس آب و محیط زیست با اشاره به حوزه سرزمینی شهر تهران گفت: تهران شامل بخش های کوهستان، دشت و ارتفاعات شمیرانات است و منطقه دشتی تهران پوشش گیاهی غنی ندارد.

وی با این توضیح، افزود: پوشش درختی ارتفاعات شمیرانات بخشی از اجزای جغرافیای سرزمینی تهران است که مانند جریان هوای محلی کوهستان یا آب های زیر زمینی باید مورد حفاظت قرار گیرد.  

ترابی گفت: رعایت توان اکولوژیک اجزای این جغرافیا در حوزه توسعه ای تهران، بایستی در روند طرح توسعه کمک کند تا امکان زیست پذیری و کیفیت زیستی تهران رعایت شود.

 

تعداد بازدید: 459 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار