چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 08:54   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 85371صفحه نخست » اخبار رسانه هادوشنبه، 7 خرداد 1397 - 10:50
برگزاری سومین نشست کشورهای حوزه دریای خزر
ترابر نیوز: سومین نشست کشورهای حوزه دریای خزر با هدف تامین ایمنی و امنیت و حفظ محیط زیست دریای خزر امروز در تهران برگزار شد.
  
ترابر نیوز:

برگزاری سومین نشست کشورهای حوزه دریای خزربه گزارش خبرگزاری صداو سیما ، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سومین نشست پنج کشور حاشیه دریای خزر به دنبال این است که به مقرراتی دست پیدا کند که ایمنی تردد شناورها در دریای خزر را افزایش بدهد.
هادی حق شناس گفت: در این نشست پنج کشور جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان ، ترکمنستان و آذربایجان حضور دارند و اجلاس فعلی که در تهران برگزار می شود به دنبال رسیدن به تفاهم مشترک در خصوص ارتقاء ایمنی و حفاظت محیط زیست دریایی است.
وی افزود: افزایش تردد کالاهای نفتی و غیرنفتی در دریای خزر و گسترش بنادر را داریم و در حال حاضر ظرفیت ایجاد شده در بنادر دریای خزر 130 میلیون تن است .
حق شناس افزود: تعداد 300 فروند شناور در دریای خزر تردد دارد که بخشی از آنها با پرچم جمهوری اسلامی تردد می کند.
وی گفت: با توجه به افزایش اکتشافات نفت و استخراج نفت و همچنین افزایش حمل و نقل کالا منجر به افزایش فعالیت بنادر و افزایش تردد کشتی ها خواهد شد که باید به مقررات ایمنی دست پیدا کنیم.
حق شناس افزود: با توجه به اینکه دریای خزر دریایی بسته است 5 کشور حاشیه آن باید تصمیم بگیرند که چه مقرراتی با هم در دریای خزر داشته باشند.

تعداد بازدید: 225 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار