پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 15:15   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 85075صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلیکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 - 11:30
کامیون‌داران تا ۲ هفته در پایانه‌ها منتظر دریافت بار می‌مانند
ترابر نیوز: یک مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با توجه به اینکه مدت زمان اخذ مجوز بارگیری متغیر است، رانندگان پس از اخذ نوبت بین ۴ الی ۱۵ روز در پایانه بار منتظر می‌مانند.
  
ترابر نیوز:

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین دغاغله اظهار داشت: بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای با دارا بودن آمار سالانه جابجایی حدود ۶۰۰ میلیون تن کالا، ۹۰۰ میلیون نفر مسافر، ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالا، بیش از ۹۰ درصد جابجایی کالا و مسافر را به تنهایی انجام می‌دهد.

وی افزود: این نکته حائز اهمیت است که بخش دولتی هیچ دخالتی در امور تصدی‌گرایانه این عرصه نداشته و نقش آن محدود به سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارتهای کلان است.

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات این سازمان در سال ۹۶ گفت: ابلاغ «ضوابط تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی» با همکاری کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل داخلی و اجرای طرح نوبت مجازی در پایانه بار بنادر امام خمینی (ره) و شهید رجایی و رفع مشکلات اجرایی مهم‌ترین پایانه‌های کشور همیشه مورد توجه رانندگان بوده و سیستمی بودن کلیه فرآیندها باعث شد تا رانندگان به صحت انجام فرآیندها تا حدود بسیار زیادی اطمینان داشته باشند.

دغاغله یادآور شد: با توجه به اینکه مدت‌زمان اخذ مجوز بارگیری متغیر است، این امر سبب می‌گردد رانندگان پس از اخذ نوبت بین ۴ الی ۱۵ روز (بستگی به وجود بار) در پایانه بار منتظر باشند که با توجه به موقعیت جغرافیایی استان‌های جنوبی تردد در مسیرهای دیگر در زمان انتظار مقرون‌به‌صرفه نبوده و همچنین هزینه‌های ناشی از توقف همچون معیشت، سوخت، استهلاک، اقساط بانکی و دوری از خانواده نیز ایجاد نارضایتی برای رانندگان را در پیش خواهد داشت.

وی با اشاره به نتایج حاصل از اقدامات فوق گفت: این اقدامات موجب جلوگیری از تردد اضافه ناوگان در محورهای مواصلاتی کشور  البته در برخی از محورها به‌صورت رفت‌وبرگشت، کاهش مصرف سوخت، جلوگیری از آلودگی هوا، کاهش هزینه سفر، کاهش هزینه استهلاک، افزایش ایمنی در جاده‌ها، حضور بیشتر رانندگان در کانون گرم خانواده و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم حضور و تأمین معیشت در مسیرهای نزدیک محل سکونت در مدت‌زمان ایجاد شده، گردید.

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل کالا در ادامه به  اجرای طرح پایانه مجازی در بوشهر و ابلاغ ضوابط فعالیت بازارگاه‌های الکترونیکی بار با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت و ضابطه‌مند شدن بخش خصوصی در حوزه فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی در حمل‌ونقل کالا و تفکیک صحیح مسئولیت‌ها و رعایت حقوق ذی‌نفعان در امور جابه‌جایی کالا ضوابط فعالیت بازارگاه های الکترونیکی با هدف افزایش بهره‌وری، شفافیت امور جابجایی کالا، دسترسی سریع‌تر به ظرفیت حمل، استفاده از اینترنت برای گسترش فعالیت در بازار کشورهای همسایه و کارآمدتر شدن امور مرتبط توسط ریاست محترم سازمان ابلاغ گردید.

وی با اشاره به مزیت استفاده از بازارگاه‌های الکترونیکی گفت: حمل‌ و نقل هوشمند بار، زمان‌بندی بهتر اتصال بار به کامیون، بهبود کیفیت ارائه خدمات در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، صرفه‌جویی‌های اقتصادی در صنعت لجستیک، افزایش درآمد رانندگان، کاهش تردد خالی و انتظار برای یافتن بار ازجمله مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی بازارگاه های الکترونیکی محسوب می‌شود.

به گفته این مقام مسئول شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، رانندگان حرفه‌ای و صاحبان کالا می‌توانند در بازارگاه الکترونیکی بار عضو و از مزایای آن بهره‌مند گردند.

دغاغله در زمینه اجرای طرح تخصیص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش به ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بیان داشت: این اقدام طبق اسناد بالادستی همچون مصوبه هیئت‌وزیران و بند چ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرای اجرا شده است و موجب  کاهش تخصیص سهمیه سوخت یارانه‌ای به ناوگان غیرفعال در حمل‌ونقل جاده‌ای، صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی، افزایش بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، جلوگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه سهمیه سوخت اختصاصی به ناوگان، ترغیب رانندگان به استفاده از ناوگان نو با توجه به سوخت تخصیص‌یافته بر اساس سن فرسودگی مصوب هیئت‌وزیران، جلوگیری از تردد اضافی وسایل نقلیه و کاهش آلودگی هوا و محیط‌زیست و اصلاح و شفاف‌سازی بانک اطلاعاتی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اعم از راننده، ناوگان و سایر موارد می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: با اجرای این طرح میانگین مصرف روزانه گازوئیل نسبت به سال ۹۳، به‌طور متوسط ۸ میلیون لیتر کاهش‌یافته است.

غیر فعال شدن کارت هوشمند ۴۳ هزار دستگاه ناوگان باری فاقد عملکرد

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه از غیر فعال شدن کارت هوشمند ۴۳هزار ناوگان باری فاقد عملکرد طی شش‌ماهه متوالی در سال گذشته خبر داد و گفت: مبنای غیر فعال شدن کارت‌های هوشمند، محاسبه میزان عملکرد بر اساس تعداد بارنامه‌های صادر شده برای کامیون‌ها بوده و کارت هوشمند ناوگانی که هیچ بارنامه‌ای دریافت نکرده بودند، غیرفعال شد.

وی در ادامه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مراکز و مجریان طب کار و ارتقای سطح سلامت شغلی رانندگان حمل‌ونقل عمومی و  برقراری ارتباط از طریق وب‌سرویس با سازمان تأمین اجتماعی و صندوق عشایر و روستایی در رابطه با استعلام بیمه رانندگان در هنگام تمدید اعتبار کارت هوشمند را دو اقدام مهم این سازمان در سال گذشته عنوان کرد و در خصوص نوسازی ناوگان باری گفت: نوسازی ناوگان باری فرسوده با استفاده از تسهیلات پیش‌بینی‌شده در ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در دستور کار قرار گرفت. همچنین  پیش‌نویس آئین‌نامه اجرایی بند  «ث»   ماده ۳۰قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در خصوص واردات کامیون‌های زیر ۳ سال تهیه شد.

دغاغله با اشاره به همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با سایر دستگاه‌ها و تشکل‌ها نیز بیان داشت: ارتباط میان سامانه صدور بارنامه با سامانه‌های سایر دستگاه‌ها از جمله دامپزشکی، نفت، گمرک و سامانه جامع انبارها با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شد، نشست‌های مستمر در ستاد و استان‌ها برای رفع مشکلات تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل،   واگذاری امور تصدی گرایانه از قبیل صدور حواله بارنامه، کارت هوشمند رانندگان و ناوگان و... به انجمن‌های صنفی نیز انجام و برخی از آن‌ها در دست بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل کالا خاطرنشان کرد: کنترل و نظارت بر بانک‌های اطلاعاتی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در بخش حمل‌ونقل کالا به‌روزرسانی شد و تصمیمات مهمی در خصوص استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند برای نظارت بر ناوگان باری کشور اتخاذشده که در سال ۹۷ با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اشاره به ارتباطات درون‌سازمانی دفتر حمل‌ونقل کالا با سایر دفاتر و سازمان‌ها و شرکت‌ها یادآور شد: این دفتر با دفاتر ستادی حمل‌ونقل مسافر، ایمنی و ترافیک و ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در معاونت حمل‌ونقل، دفتر امور سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری در معاونت برنامه‌ریزی و همچنین دفتر حقوقی و دفتر فناوری و ارتباطات اطلاعات و دفتر برنامه‌وبودجه در معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان در ارتباط مستقیم کاری بوده و با بقیه دفاتر نیز همکاری مستمر دارد.

 مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل در پایان با اشاره به ارتباطات برون‌سازمانی با سازمان‌ها و شرکت‌ها گفت: سازمان دامپزشکی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و تجارت، دفتر مقررات توسعه صادرات و واردات، وزارت جهاد کشاورزی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه عشایر و روستاییان، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بانک‌ها و شرکت لیزینگ طرف قرارداد و شرکت‌های تولیدکننده خودرو ارتباط مستقیم دارد.

تعداد بازدید: 694 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  آرزوهایی که آب با خود می‌برد/ مرگ ۱۱۵۲ نفر بر اثر غرق شدگی در یک سال
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار