پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:20   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 83870صفحه نخست » هوایی2یکشنبه، 29 بهمن 1396 - 15:29
اسنپ نان تاکسی داران قمی را آجر کرده است/ شرکت های حمل و نقل اینترنتی هیچ گونه تعهدی به مسافرانش ندارد
ترابر نیوز: فعالیت اسنپ از مهرماه در قم معیشت تاکسی داران را با مشکل مواجه کرده است به طوری که تاکنون چندین تجمع اعتراض آمیز توسط رانندگان تاکسی نسبت به این مسئله شکل گرفته است.
  
ترابر نیوز:

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛تاکسی اینترنتی یا همان اسنپ نخستین سرویس همسفر آنلاین در ایران از زمستان سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد. هم اکنون این نرم افزار در تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، قم، تبریز، اهواز، بابل، ساری، قائمشهر، رشت، اراک و ارومیه فعال است

اسنپ نان تاکسی داران قمی را آجر کرده است

برای درخواست خودرو کافی است از طریق این اپلیکیشن،مسافر پس از تعیین مسیر سفر، گزینه‌های سفر، انتخاب نوع سرویس و مشاهده هزینه سفر، تقاضای خودرو کرده و این اپلیکیشن به‌طور خودکار در کمترین زمان ممکن مسافرین را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و راننده و مسافر  می‌توانند موقعیت یک دیگر را مشاهده کنند. 

 

اسنپ  از بازیگران اصلی تجارت الکترونیک در ایران

دسترسی آسان به خودروهای عضو این سامانه، تخفیفات ویژه برای مشتریان و از همه مهم تر نرخ نازل کرایه ها هر روز بر دامنه نفوذ این مسافربران افزوده است.با این وجود اسنپ در دو سال اول فعالیت خود با میانگین رشد ماهیانهٔ ۱۰۰ درصدی توانست به یکی از بازیگران اصلی تجارت الکترونیک در ایران تبدیل شود.

در حال حاضر اسنپ با بیش از  ده‌ها هزار کاربر به‌عنوان راننده و صدها هزار کاربر به‌عنوان مسافر توانسته به یکی از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در شهرهای ایران تبدیل شود.

اسنپ نان تاکسی داران قمی را آجر کرده است

17 مهرماه در جلسه ی شورای شهر قم اولین هشدارها  نسبت به فعالیت شرکت های حمل و نقل اینترنتی مطرح شد،مباحثی همچون ثبت نشدن فعالیت این شرکت ها در کشور و شناسایی نشدن رانندگان آن ،دغدغه ای برای حمل و نقل اینترنتی بدون مجوز شد.در ادامه روند پیگیری ها شهرداری و تاکسیرانی نامه نگاری کردند و علی رغم مجاز نبودن خودرو های شخصی به جا به جایی مسافر21 مهرماه این شرکت در قم شروع به فعالیت کرد.

قم ششمین شهری بود که شرکت های حمل و نقل اینترنتی درون شهری  فعالیت خود را در آن آغاز کرد.پس از آغاز به کار این نرم‌افزار،در برخی موارد اسنپ مورد انتقاد صنف تاکسیرانی قرار گرفت و به عملیات تاکسیرانی غیرقانونی، پایین آوردن قیمت برای جذب مشتری و به دنبال آن رقابت نابرابر با قشر   تاکسی دار و خدمات ناایمن متهم شد.

شرکت های حمل و نقل اینترنتی هیچ گونه تعهدی به مسافرانش ندارد

اما جای تامل باقی است که جویندگان کار در شرکت های حمل و نقل اینترنتی  کمتر از دو ساعت با نصب نرم افزار می توانند مشغول به کار می شوند، مدارک لازم برای فعالیت در اسنپ تنها گواهینامه و کارت ماشین است، به گفته شرکت های حمل و نقل اینترنتی برای تداوم همکاری پس از دو هفته می توان گواهی سوء پیشینه را ارائه داد و این یعنی یک آشفته بازاری که هر کسی حتی با داشتن هر سابقه کیفری می تواند دو تا سه هفته آزادانه مسافران را جا به جا کنه،مسافرانی که شاید یکی از عزیزان ما باشن!

اسنپ نان تاکسی داران قمی را آجر کرده است

این شرکت برای فرار از بار مسئولیت حوادث مختلف کیفری و حقوقی با وضع قوانینی از پذیرش مسئولیت شانه خاله کرده!کاربران می پذیرند که اسنپ تنها حمل و نقل شهری نیست و تنها خدمات نرم افزاری است وشرکت ضامن صلاحیت رفتار و اعمال کاربران اعم از راننده و مسافر  در مقابل یکدیگر نبوده و هیچ مسئولیت حقوقی و کیفری در این خصوص حین سفر نخواهد داشت.


بوق ممتد تاکسی داران قم در اعتراض به فعالیت شرکت های حمل و نقل اینترنتی

در این بین تاکسی های فعال در استان قم با فعالیت این اپلیکیشین ها با مشکلاتی روبرو شده اند که مهم ترین آن ها کاهش سهم آن ها در حمل و نقل مسافر است.

علی رغم ایمن نبودن شرکت های حمل و نقل اینترنتی، این شرکت ها با دریافت نرخ پایین کرایه و  دسترسی به آن ها در کمترین زمان ممکن که به نوعی با رقابت نابرابر با تاکسی داران پرداختند و محبوبیت آن ها در خدمات رسانی روز به روز بیشتر شد تا جایی که معیشت تاکسی داران را با تهدید جدی رو برو کرد و به قول معروف نان تاکسی داران  آجر شد وکم کم  موجب اعتراض تاکسی داران قمی شد، تاکنون رانندگان تاکسی چندین تجمع اعتراض آمیز نسبت به فعالیت این شرکت ها در استانداری و شهرداری و حال میدان آل یاسین برپا کردند.رانندگان با نصب دست نوشته هایی برروی خودروهای خود، از اینکه اسنپ بدون هماهنگی و اخذ مجوز از سازمان تاکسی رانی درقم فعالیت می کند، ابراز نارضایتی کردند.

معترضین با کاغذ نوشته هایی با عنوان فعالیت شرکت های حمل و نقل اینترنتی نوعی استثمار قشر ضعیف جامعه است و با زدن بوق های ممتد آمدند تا صدای اعتراض خود را  به گوش مسئولین برسانند.

اسنپ نان تاکسی داران قمی را آجر کرده است

اسنپ نان تاکسی داران قمی را آجر کرده است

اسنپ نان تاکسی داران قمی را آجر کرده است

اسنپ نان تاکسی داران قمی را آجر کرده است

سامانه های حمل و نقل اینترنتی با وجود ده ها هزار کاربر به عنوان راننده و صدها هزار کاربر به عنوان مسافر با معایبی هم روبرو هستند.حلقه مفقوده این تاکسی ها معمایی به نام نظارت است و سوالات فراوانی درباره ی مجوز فعالیت این سامانه ها و حدود صلاحیت فعالیت آنان مطرح شده است.

به میدان آل یاسین قم رفتیم جایی که تاکسی داران به رقابت نابرابر تجمع اعتراض آمیز برپا کردندو از نزدیک پای درد و دل تاکسیرانان نشستیم.

آقایی 43 ساله گفت: این مسئولینی که جلوگیری نمی کنند از فعالیت این شبکه های اینترنتی غیر مجاز،اطلاع ندارن که در کشور 300،چهارصد هزار دستگاه تاکسی وجود داره؟ نمی توانستن این سامانه رو برای ما راه اندازی کنند؟ما منکر فناوری،منکرعلم و تکنولوژی نیستیم.

اسنپ نان تاکسی داران قمی را آجر کرده است

آقایی 56 ساله با  اعتراض به فعالیت اسنپ در قم گفت:متاسفانه با اومدن اسنپ یه شغله ها دو شغله شدن ،اون وقت اونایی که شغلشون راننده تاکسی بیکار شدن.

اسنپ نان تاکسی داران قمی را آجر کرده است

آقایی 51 ساله با بیان این که تاکسی اینترنتی کار مارا کساد کرده است،گفت:سال هاست که به مردم قم به زائران و مسافران محترم خدمات رسانی کرده ایم ولی فعالیت این تاکسی ها زندگی مارا کلا مختل کرده،ما الان چرخه زندگیمون با اوضاع اقتصادی نمی چرخه.

اسنپ نان تاکسی داران قمی را آجر کرده است

آقایی 32 ساله گفت:اگر نرخ کرایه ما بالاست ما طبق شورای شهر کرایه می گیریم،شهرداری هزینه هاشو کم کنه ما کمتر کرایه می گیریم .من اگر سالی سه میلیون هزینه ندهم، کمتر کرایه می گیرم.

اسنپ نان تاکسی داران قمی را آجر کرده است

عزتی ،مدیر عامل سازمان تاکسیرانی قم به میان معترضین آمد و  با بیان اینکه شرکت های حمل و نقل اینترنتی در حال حاضر در قم مجوز فعالیت ندارند، گفت: سازمان تاکسیرانی استان مخالف تکنولوژی نیست، اما این فعالیت بر بستر تکنولوژی و تمامی موسساتی که می خواهند در این زمینه خدمت رسانی کنند باید از نظر قانونی مجوزهای لازم را اخذ کنند.

وی با تاکید بر جدیت مسئولان برای پیگیری این موضوع گفت: تاکنون جلسات بسیاری به منظور تدوین برنامه‌ای مناسب برای تاکسیرانی استان صورت گرفته است که نتایج مطلوبی را به همراه داشته است و امیدواریم در روزهای آتی شاهد تحقق آن در استان باشیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم از تاکسی‌داران استان درخواست کرد به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازند تا مسئولان بتوانند برنامه‌ها و راهکارهای لازم را جهت پاسخگویی مناسب به مشکلات این قشر زحمت کش ارائه دهند.

اسنپ نان تاکسی داران قمی را آجر کرده است

اولتیماتوم شهرداری و تاکسیرانی قم به اسنپ

 عزتی تصریح کرد: شرکت های اینترنتی باید طبق قانون از شهرداری و سازمان تاکسیرانی مجوز حمل و نقل و جابجایی مسافر را بگیرند یا با شرکت های حمل و نقل موجود در قم انعقاد قرارداد کنند.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری قم پیگیر فعالیت شرکت های اینترنتی است و در چارچوب قانون به صورت جد موضوع را پیگیری می کند.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم با اشاره به اینکه درآمد رانندگان تاکسی با فعالیت شرکت های اینترنتی غیرقانونی کاهش یافته است گفت: رانندگان نیز می توانند همگام با تکنولوژی درچارچوب قوانین خدمات را به مردم دهند و آماده همکاری با این شرکت ها هستیم در صورتی که مجوز های مربوطه را دریافت کنند.

اسنپ نان تاکسی داران قمی را آجر کرده است

عزتی تاکید کرد: شرکت های اینترنتی با اتومبیل های شخصی کار می کنند که باید نوع بیمه ها و گواهینامه ها و شناسنامه دار کردن خودروها مورد تایید سازمان تاکسیرانی قرار گیرد چرا که حمل و نقل مسافر با خودروی شخصی مستلزم جریمه است.

وی خاطرنشان کرد: نرم افزار  خوش  ویژه حمل و نقل اینترنتی شهری با عنوان موبایل تاکسی یا تاکسی اینترنتی مجوز از تاکسیرانی قم گرفته است و درحال فعالیت در سطح شهر است از این رو آماده همکاری با شرکت های اینترنتی در حوزه حمل و نقل هستیم.

6 هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر قم فعال است که این تعداد شامل 2 هزار و 300 تاکسی خطی، 2 هزار و 400 تاکسی گردشی و یک هزار دستگاه تاکسی بیسیم و باقیمانده تاکسی‌ها بین قم و شهرهای اقماری است.

و حالا پنج ماه از فعالیت  شرکت های حمل و نقل اینترنتی در قم می گذرد آن هم بدون مجوز و هیچ نظارتی! اما تبلیغات این شرکت همچنان در شهر داغ داغ است.

 در کش و قوس کسب مجوز،نرم افزار اسنپ تنها دارای مجوز از سازمان صنعت معدن و تجارت است و از آن جایی که  قانون گذار تصریح کرده شهرداری باید مجوز حمل و نقل شرکت های اینترنتی را صادر کند و تا این لحظه از شهرداری قم مجوزی برای فعالیت این شرکت ها صادر نشده است.شهرداری قم از اسنپ شکایت کرده و پرونده در دادسرا باز است و همچنان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

تعداد بازدید: 333 ،    
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  آرزوهایی که آب با خود می‌برد/ مرگ ۱۱۵۲ نفر بر اثر غرق شدگی در یک سال
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار