پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 13:13   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 82940صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلدوشنبه، 18 دی 1396 - 13:29
ثبت رکوردی جدید در تاریخ راه‌آهن و تحولی بنیادین در زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور
ترابر نیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با اتمام ۵۱۶ کیلومتر ریل‌گذاری از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری، ۹۱۹ کیلومتر از خطوط جدید ریلی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت گفت: پس از بهره‌برداری این پروژه‌‌ها تا پایان سال جاری اتصال مراکز استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، لرستان، کردستان و چهارمحال و بختیاری برای سال ۹۷ در دستور کار قرار می‌گیرد.
  
ترابر نیوز:

خیرالله خادمی

خیرالله خادمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت هفت پروژه اقتصاد مقاومتی ریلی در سال ۹۶ پرداخت و گفت: با توجه به مزایای ترانزیت ریلی و نقش اساسی آن در رشد اقتصادی کشور یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید توسعه و گسترش شبکه راه‌آهن است و در همین راستا هفت طرح مهم ریلی در اولویت اجرایی قرار گرفت که با اتمام این طرح‌ها علاوه بر ارتباط ریلی میان ایران و افغانستان ۵ استان کشور شامل همدان، کرمانشاه، گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به شبکه ریلی متصل خواهند شد.

 وی افزود: شایان‌ذکر است شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون ۱۳ هزار ۳۵۰ کیلومتر خطوط در دست بهره‌برداری، ۳۴۱۰ کیلومتر خطوط در دست احداث و ۴۹۳۰ کیلومتر در حال مطالعه است که با اتمام ۵۱۶ کیلومتر ریل‌گذاری از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری، ۹۱۹ کیلومتر از خطوط جدید ریلی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با تحقق این مهم ضمن ثبت رکوردی جدید در تاریخ راه‌آهن کشور شاهد تحولی بنیادین در زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور خواهیم بود.

راه‌آهن قزوین-رشت

همچنین مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در خصوص راه‌آهن قزوین-رشت اظهار داشت: عملیات اجرایی راه‌آهن قزوین-رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر باهدف اتصال این استان به شبکه ریلی و سپس تا کشور آذربایجان از سال ۱۳۸۳ آغاز شد. این پروژه که از شهرهای کوهین، لوشان، منجیل، رستم آباد و امام‌زاده هاشم عبور می‌کند و تاکنون با صرف هزینه‌های بالغ‌بر ۱۳ هزار ۸۸۰ میلیارد ریال از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود امسال به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه افزود: عملیات اجرایی صورت گرفته در این پروژه شامل ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی، ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۱ میلیون و ۶۰ هزار مترمکعب پی‌کنی و ۶۰۰ هزار مترمکعب بالاست بوده و حدود ۱۶۰ کیلومتر ریل‌گذاری شده است.

خادمی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: تعداد ۶ ایستگاه با مساحت ۳۵ هزار و ۶۲۵ مترمربع زیربنا و ۱ میلیون ۱۸۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است که تاکنون بیش از ۲۰ هزار مترمربع از ساختمان و ۷۳۰ هزار مترمربع از محوطه آن ساخته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز این پروژه را  ۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: راه‌آهن قزوین-رشت یک ابر پروژه عمرانی با ۲۵.۴ کیلومتر تونل و گالری و حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ که زیباترین و طولانی‌ترین پل ریلی کشور به طول ۱۴۳۰ متر جزو همین پروژه است.

راه‌آهن فیروزان-کرمانشاه

همچنین مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به عملیات اجرایی راه‌آهن فیروزان-کرمانشاه گفت: این پروژه به طول ۱۱۰ کیلومتر باهدف اتصال این استان به شبکه ریلی از سال ۱۳۸۰ آغاز شد و از شهرهای زاگرس و بیستون عبور می‌کند.  تاکنون با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ۳ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد برخوردار است.

وی افزود: عملیات اجرایی صورت گرفته در این پروژه شامل ۵ میلیون و ۱۴۵ کیلومترمربع خاک‌ریزی و ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۶۴ هزار مترمکعب پی‌کنی و ۴۲۰ هزار مترمکعب بالاست بوده و خط اصلی پروژه به طول کامل ریل‌گذاری شده است. همچنین میزان وزن ریل بالغ‌بر ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن و تعداد تراورس به کار رفته شده ۱۹۰ هزار عدد است.

خادمی خاطرنشان کرد: در این طرح ۴ ایستگاه با مساحت ۴۷ هزار و ۲۵۹ مترمربع زیربنا و ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است که تاکنون ۳۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع از ساختمان و ۷۲۲ هزار مترمربع از محوطه آن ساخته شده است.

وی با بیان اینکه «علاوه بر این ۱۱۰۰ متر پل و ۳ هزار متر تونل در این پروژه ساخته شده است» گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه ۲۵۰۰ میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

راه‌آهن همدان

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به عملیات اجرایی راه‌آهن همدان اشاره کرد و گفت:عملیات اجرایی راه‌آهن همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر باهدف اتصال استان به شبکه ریلی از سال ۱۳۸۴ آغاز شد در این پروژه که از شهرهای رباط کریم-نوبران و فامنین عبور می‌کند تاکنون بالغ‌بر ۵ هزار و ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است.

همچنین وی افزود: عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری این پروژه تا همدان به اتمام رسیده و ساختمان ایستگاه آن در حال احداث است. در این طرح ۴ ایستگاه به مساحت ۴۰ هزار و ۱۲۴ مترمربع زیربنا و ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است که تاکنون ۱۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع از ساختمان و ۵۹۰ هزار مترمربع از محوطه آن ساخته شده و همچنین برای احداث این خط ریلی ۱۶۵۰ متر پل نیز اجرا شده است.

راه‌آهن مهاباد-ارومیه

خادمی در ادامه به تشریح وضعیت پروژه ریلی مهاباد-ارومیه پرداخت و در این رابطه گفت: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن مهاباد-ارومیه به طول ۹۷ کیلومتر باهدف اتصال استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی از سال ۱۳۸۰ آغاز شد. این پروژه از مبدأ مهاباد آغاز می‌شود و پس از عبور از شهر نقده به ارومیه منتهی می‌شود و تاکنون با هزینه‌ای بالغ‌بر ۴ هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد برخوردار است.

وی در ادامه به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی صورت گرفته در این پروژه شامل ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۲۵۳ هزار مترمکعب پی‌کنی و ۲۵۰ هزار مترمکعب بالاست است و کل محور از مهاباد تا ارومیه ریل‌گذاری شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: میزان وزن ریل بالغ‌بر ۱۲ هزار تن و تعداد تراورس به کار رفته شده ۱۶۷ هزار عدد است. در این طرح دو ایستگاه با مساحت ۲۷ هزار و ۴۱۶ مترمربع زیربنا و ۸۵۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است؛ که تاکنون ۲۰ هزار مترمربع از ساختمان و ۶۱۴ هزار مترمربع از محوطه آن ساخته شده است. همچنین در این پروژه ۱۱۰۰ متر پل ۱۹۰۰ متر تونل احداث شده است.

همچنین خادمی یادآور شد: اعتبار مورد نیاز این پروژه ۲۷۵۰ میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

راه‌آهن میانه –بستان‌آباد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به میزان پشرفت فیزیکی راه‌آهن میانه-بستان‌آباد نیز ابراز داشت: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن میانه بستان‌آباد به طول ۱۳۳ کیلومتر باهدف کاهش مسیر فعلی تهران-تبریز از سال ۱۳۸۰ آغاز شد. این پروژه که از شهرهای ترکمانچای و تیکمه‌داش عبور می‌کند تاکنون با هزینه‌ای بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد برخوردار است.

وی در ادامه  افزود: عملیات اجرایی صورت گرفته شامل ۱۴ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی، ۲۳ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و ۴۵ هزار مترمکعب بالاست و ۷۴ کیلومتر ریل‌گذاری است. میزان وزن ریل بالغ‌بر ۹۵۰۰ تن و تعداد تراورس به کار رفته شده نیز ۱۴۰ هزار عدد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  گفت: در این طرح ۳ ایستگاه با مساحت ۱۲ هزار و ۶۲۸ مترمربع زیربنا و ۳۱۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است که تاکنون ۹۵۶ مترمربع از ساختمان و ۲۰ هزار مترمربع از محوطه آن ساخته شده است

خادمی افزود: علاوه بر این ۵ هزار متر پل و ۱۸ هزار متر تونل در این پروژه اجرا شده است. همچنین اعتبار مورد نیاز این پروژه ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

راه‌آهن یزد-مهریز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌وقنل عملیات اجرایی راه‌آهن یزد-مهریز به طول ۳۰ کیلومتر باهدف ارتباط ریلی فلات مرکزی با استان‌های فارس و بوشهر از سال ۱۳۹۱ آغازشده است. این پروژه در مسیر یزد-بافق از ایستگاه رخش منشعب و به سمت اقلید ادامه می‌یابد و تاکنون با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال از پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد برخوردار است عملیات اجرایی صورت گرفته در این پروژه شامل ۵۰۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی، ۲۳ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۱۲ هزار مترمکعب پی‌کنی، ۶۰ هزار مترمکعب بالاست بوده و ۳۰ کیلومتر ریل‌گذاری شده است.

خادمی با بیان اینکه «میزان وزن ریل بالغ‌بر ۳ هزار و ۶۰۰ تن و تعداد تراورس ۵۰ هزار عدد است» افزود: در این طرح دو ایستگاه به مساحت ۲ هزار مترمربع زیربنا و ۱۶ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است که تاکنون ۱ هزار مترمربع از ساختمان و ۱۰ هزار و ۴۰۰ مترمربع از محوطه آن ساخته شده است.

وی یادآور شد: اعتبار مورد نیاز این پروژه ۱۲۰۰ میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

راه‌آهن خواف-هرات

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌آهن خواف-هرات نیز گفت: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن خواف-هرات به طول ۱۳۹ کیلومتر باهدف ایجاد کریدور ریلی بین و ایران و افغانستان و سپس اتصال آن به کشور چین از سال ۱۳۸۶ آغاز شد. این پروژه تاکنون با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصد برخوردار است.

وی افزود: عملیات اجرایی صورت گرفته در این پروژه شامل ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار مترمکعب خاک‌ریزی، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۱۴۰ مترمکعب پی‌کنی و ۲۵۵ هزار مترمکعب بالاست بوده و ۷۶ کیلومتر پروژه ریل‌گذاری شده است. همچنین میزان وزن ریل بالغ‌بر ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن و تعداد تراورس به کار رفته شده نیز ۱۳۵ هزار عدد است.

خادمی ادامه داد: در این طرح یک ایستگاه مسافری با مساحت ۴ هزار ۷۴۷ مترمربع زیربنا و ۶۰۰ هزار مترمربع محوطه طراحی شده است که تاکنون ۴۲۷ مترمربع از ساختمان و ۵۴ هزار مترمربع از محوطه آن ساخته شده است، ۲۰۰ متر پل نیز در این راه‌آهن آهن ساخته شده است. اعتبار مورد نیاز این پروژه ۹۲۰ میلیارد ریال است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان یادآور شد: بر اساس بررسی‌ها پس از بهره‌برداری از ۷ پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی تا پایان سال جاری اتصال مراکز استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، لرستان، کردستان و چهارمحال و بختیاری در سال ۹۷ در دستور کار قرار می‌گیرد تا در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد اتصال ۱۰ استان کشور به شبکه راه‌آهن باشیم.

 

تعداد بازدید: 479 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار