پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 15:02   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 82396صفحه نخست » هوایی2سه شنبه، 14 آذر 1396 - 15:10
افشای جنایات اقتصادی TFI آمریکا/ امضای قرارداد نفتی ۴.۲ میلیارد دلاری بحرین با فرانسه-آمریکا/ بزرگترین آفت اقتصاد ایران
ترابر نیوز: چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.
  
ترابر نیوز:

افشای جنایات اقتصادی  TFI آمریکا

از سال ۲۰۰۴ در آمریکا یک سازمان اطلاعاتی بر محور جنگ اقتصادی شکل گرفت که این سازمان اطلاعاتی نه در دستگاه ها و نهادهای امنیتی مانند CIA و FBI بلکه در وزارت اقتصاد آمریکا ایجاد شد. این اولین پدیده در کشورهای دارای اقتصاد آزاد است که یک سازمان اطلاعاتی را در وزارت اقتصاد مستقر کردند.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در تاریخ بشر سه نوع جنگ اقتصادی داریم، یک محاصره دریایی مانند محاصره کوبا یا محاصره دریایی انگلیس توسط آلمان که چندان موفقیت آمیز نبود. این مدل در حال حاضر منسوخ شده است. نوع دیگر تحریم های اقتصادی هستند که مدل دوم همچنان پابرجا است. ولی سومی و مدرن ترین جنگ اقتصادی از سال ۲۰۰۴ به بعد آغاز شد که در آمریکا شکل گرفت و طراحی شد. ایجاد سازمان اطلاعاتی در وزارت اقتصاد و آمریکا از مدل سوم است.وی خاطرنشان کرد: ایده جنگ اقتصادی این است که از آنجایی که بانک ها ذاتاً محافظه کار هستند و سرمایه همواره ریسک پذیر بوده و با کوچکترین احساس خطری فرار خواهد کرد، در نتیجه طراحان جنگ اقتصادی از این دکترین استفاده کردند و اعلام کردند که CIA و FBI چون نظامی هستند و بخش های اقتصادی ممکن است در اثر فشار آنها شکایت کنند، به همین دلیل یک سازمان اطلاعاتی در وزارت اقتصاد ایجاد کرد.

 

امضای قرارداد نفتی ۴.۲ میلیارد دلاری بحرین با فرانسه-آمریکا

کنسرسیوم فرانسوی-آمریکایی گروه «تکنیپ اف ام سی» که ارائه دهنده خدمات نفتی است، قرار دادی را به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بمنظور توسعه ظرفیت پالایشگاه «سیترا» بحرین با این کشور منعقد کرد.به موجب این قرار داد، شرکت نفت بحرین ظرفیت تولید خود را در پالایشگاه جزیره «سیترا» از رقم فعلی ۲۶۷ هزار بشکه در روز به ۳۶۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.  در حال حاضر پالایشگاه سیترا در حدود ۹۵ درصد از تولید خود را صادر می کند که عمده مشتریان آن هندوستان و کشورهای خاور دور هستند.

 

شکست حراجی بزرگ سکه و صعود قیمت سکه

امروز و در بازار آزاد نرخ قطعه سکه تمام بهار آزادی با 15 هزار  تومان افزایش نسبت به روز گذشته یک میلیون و 403  هزار تومان معامله می‌شد. بر اساس آمار، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با 7 هزار تومان افزایش یک میلیون و 348 هزار تومان داد و ستد شد. همچنین در بازار آزاد قیمت هر قطعه سکه نیم بهار آزادی با 14 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته 698 هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز با 11 هزار تومان رشد 399 هزار تومان ارزش‌گذاری شده بود.گفتنی است بعد از حبابی شدن قیمت سکه که تا ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده و این کالا طی چند هفته اخیر رکوردهای قابل توجهی به ثبت رساند بانک مرکزی از 4 آذر تصمیم به حراجی سکه گرفت تا بتواند با عرضه از این روش قیمت های تعدیل و حباب‌ را از بین ببرد. بر این اساس بانک کارگشایی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بانک ملی طی نسبت به حراج سکه اقدام کرد. در حراج قیمت سکه تمام بهار آزادی 1 میلیون و 180 هزار تومان و با احتساب 9 درصد مالیات ارزش افزوده 1 میلیون و 288 هزار تومان تعیین شد. همچنین قیمت نیم سکه 591 هزار تومان و با احتساب 9 درصد مالیات ارزش افزوده 680 هزار تومان تعیین گردید.

 

مصرف انرژی در ساختمان های ایران 3 برابر کشورهای همسایه

«محمد شکرچی زاده» در جمع خبرنگاران توضیح داد: سالیانه 450 کیلووات ساعت بر مترمربع انرژی در ساختمان های ایران به هدر می رود؛ در حالی که این رقم در کشورهای اروپایی معادل 50 کیلووات است و اگر بتوانیم با اجرای این آیین نامه این رقم را در کشور به 100 برسانیم کاری بزرگی انجام شده است.شکرچی زاده افزود: سالیانه تا 600 هزار ساختمان در ایران ساخته می شود و کاهش مصرف انرژی در آنها از هدررفت منابع موجود بسیار جلوگیری می کند.بررسی ها و ارزیابی های میدانی نشان می دهد فقط در 20 درصد ساختمان های در حال ساخت کشور مبحث 19 مقررات ملی ساختمان مبنی بر کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف آن را در ساختمان ها رعایت می شود.

 

امضای 2 سند همکاری در زمینه سرمایه گذاری و کشاورزی میان ایران و مجارستان

قرارداد مشارکت و سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی و کشت و صنعت بین گروه اقتصادی «نیکا بصیر پیام» و هولدینگ «ال.آ.سی» مجارستان امضا شد.دیروز نیز با حضور کرباسیان و «میهایلی وارگا»* وزیر اقتصاد ملی مجارستان، یک سند همکاری بین شرکت ایکاروس مجارستان و هولدینگ صنعتی بانک شهر به امضا رسید.همچنین نمایندگان بخش خصوصی 2 کشور ، چهار قرارداد همکاری اقتصادی امضا کردند.مجارستان کشوری در اروپای مرکزی به پایتختی بوداپست است. این کشور حدود 9 میلیون و 880 هزار نفر جمعیت دارد. جمهوری اسلامی ایران در پنج ماهه امسال به میزان یک میلیون و 319 هزار و 261 دلار به مجارستان صادرات داشت و در همین مدت از این کشور هشت میلیون و 657 هزار و 934 دلار کالا وارد کرد.

 

تعیین سهم استان تهران از صادرات کشور

«محمدرضا مس فروش» با بیان اینکه در سطح کشور 160 هزار میلیارد ریال برای رونق تولید در نظر گرفته شده است، افزود: با وجود برخی مشکلات در تامین منابع مالی، بیش از 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان تهران به طرح های رونق تولید پرداخت شد.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه قرار است 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات به اصناف پرداخت.وی گفت: صادرات کالا از استان تهران به بیش از 130 کشور جهان انجام می شود که محصولات پتروشیمی 14.5 درصد از کل صادرات استان تهران و فرش 2.5 درصد و در محصولات کشاورزی پنج درصد و صنایع غذایی 6 درصد صادرات استان تهران را تشکل می دهد.مس فروش ارزش صادرات هشت ماهه استان تهران را 9 میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: در تلاش هستیم تا میزان صادرات این استان را تا پایان سال جاری به 16. میلیارد دلار برسانیم. بر اساس آمار گمرک و سازمان توسعه تجارت، سهم صادرات استان تهران از کل صادرات کشور 24.86 درصد است.

 

میزان صادرات نفت خام عراق سر به فلک کشید

بر اساس اعلام شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) میزان صادرات نفت خام عراق از مرز 3.5 میلیون بشکه در روز گذشت. شرکت بازاریابی نفت عراق، این کشور در طول ماه گذشته میلادی روزانه به طور متوسط روزانه سه میلیون و 502 هزار بشکه نفت صادر کرده است.بر این اساس، درآمد عراق از محل صادرات نفت در این مدت به 6.83 میلیارد دلار رسیده و متوسط قیمت هر بشکه نفت صادراتی این کشور در همین مدت نیز 57.194 دلار بوده است.عراق که چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان را دارا است، بر اثر کاهش قیمت جهانی نفت متحمل خسارت های شدیدی در پیکره اقتصاد نفت محور خود شده است.صادرات و فروش نفت حدود 95 درصد از بودجه عراق را تشکیل می دهد و بودجه سال 2016 این کشور با نفت 45 دلاری بسته شده است.

 

کمپین مسلمانان نیوزلند برای سرو غذای حلال در رستوران‌ها

مسلمانان سرتاسر نیوزلند با تشکیل کمپینی خواستار ارائه غذای حلال در رستوران‌های زنجیره‌ای کی‌اف‌سی، «مرغ کنتاکی» شدند.صفحه فیس بوک این کمپین در کمتر از یک ماه بیش از 1 هزار و 700 طرفدار داشته است. بسیاری از حامیان نیوزلندی نیز این صفحه را به اشتراک گذاشته، نظرگذاری کرده یا حتی ویدئوهایی در یوتیوب حمایت از این ایده ساخته‌اند.این بانوی نیوزلندی می‌گوید که از همین حالا با موج اسلام‌هراسی روبرو شده است. سیده می‌گوید: انتقادهایی بوده، اما حقیقت این است که گواهینامه حلال هیچ تاثیری روی غیرمسلمانان نداشته و فقط باعث می‌شود مردم بیشتری قادر باشند از این غذا استفاده کنند و به نفع همه است.طبق آخرین آمارگیری در سال 2013 هم اکنون 46 هزار مسلمان در نیوزلند زندگی می‌کنند که این رقم نسبت به سال 2006، افزایش 28 درصدی نشان می‌دهد.تجارت غذای حلال در سطح بین المللی درحال حاضر  ارزش سالانه 600 میلیارد دلاری دارد.

 

واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به اتهام تجارت شکر

دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای، نسبت به اتهام استنباطی یکی از نمایندگان مجلس به این مرجع تقلید واکنش نشان داد.در متن بیانیه دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مدتی است خبری سرتاپا دروغ به وسیله بدخواهان مرجعیت شیعه در بعضی از فضاهای مجازی منتشر شده است که آقایی به نام مدلل داماد حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی است و او تاجر شکر و بدهکار مهم بانکی است، در حالی که معظم له نه چنین دامادی دارد و نه حتی این شخص را دیده است.

اخیراً یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌نام آقای محمود صادقی با عبارت "خوب است جناب ایشان درباره بدهی‌های کلان معوق جناب مدلل به بانک سرمایه هم توضیح بدهند" به این شایعه دامن زده و به نوعی این دروغ را در توئیت خود نسبت به معظم‌له تکرار کرده است.بدین وسیله اعلام می‌دارد چنانچه جناب آقای صادقی این موضوع را تکذیب و عذرخواهی نماید، مشکلی نیست، و الا از طرق قضایی قابل تعقیب است.خداوند به همگان توفیق عمل به وظایف الهی خود را بدهد.»

 

توقف عرضه خودروهای وارداتی برای فشار بر دولت

برخی واردکنندگان خودرو با هدف تحت فشار قرار دادن دولت برای بازگشایی ثبت سفارش واردات خودرو، عرضه این محصولات به بازار را متوقف کرده‌اند. این موضوع رشد جهشی قیمت این محصولات را به دنبال داشته است.در نتیجه وزارت صنعت، معدن و تجارت از تیر ماه امسال ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو را متوقف کرد و همزمان دستورالعمل جدید ساماندهی واردات خودرو در هیات دولت پیگیری شد تا تصویب و ابلاغ شود.با این حال انجمن واردکنندگان خودرو از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت شکایت کرده و مدعی دریافت ضرر و زیان چند ۱۰ میلیارد تومانی از این سازمان شده‌اند.در این زمینه مجتبی خسروتاج - رییس سازمان توسعه تجارت، نیز در نشست خبری اخیر خود تاکید کرد:" در هشت ماهه امسال ۵۴ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۶ درصد یعنی ۹۰۰۰ دستگاه افزایش داشته است".در این شرایط و در حالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت با وجود اقدامات دنباله‌دار واردکنندگان خودرو همچنان از اجرای طرح ساماندهی واردات خودرو کوتاه نیامده است از بازار خودرو خبر می‌رسد که برخی واردکنندگان با هدف تحت فشار قرار دادن دولت عرضه خودروهای وارداتی به بازار را متوقف کرده‌اند. این در حالی است که در هشت ماهه نخست امسال واردات خودرو رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است و مشخص نیست واردکنندگان چرا از عرضه این محصولات به بازار خودداری می‌کنند.

 

کاهش چند درصدی صادرات در کشور

حسن حسینی اظهار کرد: بیش از 80 درصد اقتصاد کشور، دولتی است و توانمندی اقتصاد بخش خصوصی باید حمایت شود تا تقویت یابد، اما در حال حاضر بخش خصوصی در کشور به توانمندی خود نرسیده است.وی با اشاره به اینکه 120 میلیارد تومان به عنوان جوایز صادرات در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در حوزه صادرات در هفت ماه گذشته، خراسان رضوی 13 درصد رشد داشته، در حالی که کشور با 3 درصد رشد منفی روبه‌رو بوده است.نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: دولت 30 هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در کشور در نظر گرفته شده است و همچنین 24 میلیارد تومان به عنوان یارانه در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از سوی استانداری این استان قرار می‌گیرد.

 

توافق اوپک به کام آمریکا/ کاهش تولید شیل افزایش برنت

قیمت نفت امروز پس از افزایش تعداد دکل های حفاری آمریکا کاهش یافت اما قیمت ها هنوز در نزدیکی بالاترین رقم از نیمه 2015 قرار دارد.بیکر هیوز، شرکت خدمات نفتی آمریکا روز جمعه اعلام کرد حفاران آمریکایی در هفته منتهی به یک دسامبر 2 دکل نفتی دیگر را فعال کردند و تعداد دکل های فعال این کشور به 749 دکل، بالاترین میزان از ماه سپتامبر رسید.هر بشکه نفت خام امریکا با 40 سنت کاهش 57.96 دلار فروخته شد. نفت برنت نیز با 26 سنت کاهش 63.47 دلار در هر بشکه معامله شد.حفاران آمریکایی در سال 2017 با بهبود قیمت نفت پس از چند سال رکورد قیمتی، به افزایش فعالیت های حفاری ترغیب شدند.هفته گذشته تولیدکنندگان عضو اوپک توافق کردند تا کاهش 1.8 میلیون بشکه در روز را یک سال پیش تصویب کردند تا پایان سال بعد میلادی ادامه دهند.

 

اعتبار مقابله با ریزگردها در بودجه97

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت با وجود کاهش درآمدها، نزدیک به 140 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها اعتبار درنظر گرفته است که امیدواریم در مجلس به تصویب برسد.

 

متوقف شدن کمک مالی انگلیس برای یک پروژه مخفی در سوریه

روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی نوشت که به اسنادی دست یافته که بر اساس آن معلوم می‌شود وزارت خارجه انگلیس کمک مالی به یک پروژه چندمیلیون پوندی در سوریه را متوقف کرده است.تایمز نوشت، پروژه‌ای که موسسه بین‌المللی آدام اسمیت با هدف تجهیز نیروی پلیس آزاد در میان ساکنان مناطق معارضان میانه‌رو اجرا می‌کرد، روزانه مبلغ زیادی را برای کارکنان این پروژه از محل مالیات مردم بریتانیا تامین می‌کرد.این پروژه مخفی بریتانیا در سوریه بعد از اتهام به صرف این هزینه‌های مالی برای گروه‌های تروریستی،  از سوی وزارت خارجه بریتانیا متوقف شده است.

 

کشف بیش از ۷ میلیارد تومان اموال مسروقه در تهران

سردار حسین رحیمی در اجرای پنجمین مرحله از طرح رعد که با مشارکت تمام کلانتری‌های شهر تهران به اجرا درآمد اظهار کرد: از صبح روز شنبه پنجمین مرحله این طرح با به کارگیری توان تمام کلانتری‌ها آغاز شد و در این عملیات با همکاری مقام قضایی، 200 حکم قضایی به مرحله اجرا گذاشته شد.وی با بیان اینکه با این مجوزهای قضایی 200 مخفیگاه مجرمان مورد بازرسی قرار گرفتند، افزود: به دنبال انجام این اقدامات 17 باند سرقت اماکن دولتی و خصوصی، منزل و ... منهدم شد و 70 خودرو، 30 موتورسیکلت و 14 قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی کشف و ضبط شد.رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد: در این طرح 301 سارق و 210 فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند و ارزیابی‌های انجام شده نشان داده که ارزش اموال مکشوفه بیش از 7 میلیارد تومان بوده است.

 

رای دیوان عدالت درباره آزمون استخدامی وزارت نفت

با شکایت تعدادی از فارغ التحصیلان و دانشجویان صنعت نفت به جهت تقاضای صدور دستور موقت مبنی بر توقف مراحل ثبت نام و اجرای موضوع آگهی استخدام وزارت نفت که در راستای محل مجوز استخدامی به شماره ۱۱۶۹۳۵۱ مورخ ۲۴/۲/۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام کرده است، با رأی شعبه ۳۹ دیوان عدالت اداری با تقاضای صدور دستور موقت موافقت شد.بر طبق این گزارش شکات اظهار داشتند که آگهی استخدامی فوق الذکر با بند نهم اصل سوم قانون اساسی و مواد ۴۱ و ۴۲ و ۴۳ از قانون مدیریت خدمات کشوری و رأی وحدت رویه اصداری از هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره ۳۶ مورخ ۱۵/۱/۹۶ تضاد ومنافات بوده و همچنین وزارت نفت علیرغم حکم دیوان از استخدام شکات امتناع ورزیده، لذا درخواست صدور دستور موقت را داشتند.

 

بزرگترین آفت اقتصاد ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: دولت بزرگ بزرگترین آفت برای اقتصاد کشور است و دولتی که تمام تلاش آن بر این است که درآمد نفت و مالیات را کسب کند طبیعتا مشکلات اقتصاد کشور را کمتر می تواند حل کند.خوانساری اظهار داشت: کمتر کشوری را می توان در دنیا پیدا کرد که رشد اقتصادی بدون سرمایه گذاری خارجی داشته باشد و تحقق رشد 8 درصدی در اقتصاد هم نیازمند سرمایه گذاری خارجی است.

 

جزئیات و شرایط پرداخت تسهیلات ۲۰هزارمیلیاردی اشتغال

مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تحت عنوان «برنامه‌ی اشتغال فراگیر در سال ۱۳۹۶» تیرماه امسال با هدف افزایش جمعیت شاغل کشور به میزان ۹۷۰ هزار نفر از سوی اسحاق جهانگیری رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد.همچنین بر اساس برنامه اشتغال فراگیر بانک مرکزی مکلف شد تا نسبت به تعیین سهمیه تسهیلات بانکی مورد نیاز به میزان ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر و ابلاغ به شبکه بانکی اقدام کند که این این مصوبه یکم آبان ماه با امضای علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد که بانک‌های سپه، ملی، رفاه، ملت، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و کشاورزی به عنوان بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات مذکور انتخاب شدند.

 

صورتحساب برگزیت برای انگلیس

هزینه هنگفت اقتصادی و اختلافات و ابهامات سیاسی، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را با چالش های متعددی مواجه کرده است.بنابر اعلام مرکز مطالعات سیاست های اقتصادی انگلیس، از زمان برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا، اقتصاد این کشور هفته ای 300 میلیون پوند زیان دیده است.

 

اعلام آمادگی ایران برای صدور گاز به پاکستان

بیژن زنگنه،  صبح امروز پس از دیدار با میهایلی وارگا، وزیر اقتصاد مجارستان با بیان این که شرکت نفت و گاز مجارستان (MOL) در برخی از زمینه‌های انرژی علاقمند به فعالیت در ایران هستند، گفت: ایران نیز آمادگی خود را برای فعالیت شرکت‌های مجارستانی در پروژه‌های نفتی اعلام کرده است.

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی بوده که پایتخت آن بوداپست است. این کشور حدود 9 میلیون و 880 هزار نفر جمعیت دارد. پرجمعیت‌ترین شهر این کشور بوداپست با یک میلیون 740 هزار نفر جمعیت است.

 

افزایش ذخایر طلای روسیه برای در امان ماندن از خطرات ژئوپولیتیک

به نقل از Russia Today، روسیه از ماه نوامبر سال جاری میلادی ۱۰۸۱ تن طلا ذخیره کرده است و این میزان ۱۷.۳ درصد از مجموع ذخایر مختلف تحت اختیار این کشور است. همچنین، در نیمه ی دوم سال جاری میلادی، میزان خرید طلا توسط بانک مرکزی روسیه ۳۸ درصد از مجموع طلای خریداری شده توسط بانک های مرکزی در دنیا را تشکیل داده است. لازم به ذکر است که روسیه پس از آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و چین ششمین کشور بزرگ دارنده ی طلا محسوب می شود.آمارهای معتبر بین المللی نشان می دهند که از زمان انتخاب پوتین به عنوان رییس جمهور روسیه، ذخیره ی طلای این کشور که عدد ۳۴۳ تن را نشان می داد، تا کنون بیش از ۵۰۰ درصد افزایش داشته است. همچنین، پس از همه پرسی کریمه در سال ۲۰۱۴، روسیه ذخایر طلای خود را تا حدود ۷۵ درصد افزایش داده است.

 

تهدید به افشای فهرست بدهکاران عمده دو نهاد مالی

در سال های اخیر، فساد به روایت آمارهای داخلی و بین المللی روند رو به رشدی را در کشور ما داشته است. یکی از بخش هایی که شدیداً فسادخیز می باشد، بانک ها هستند. به تازگی احمد توکلی نماینده سابق و محمود صادقی نماینده فعلی مجلس به ترتیب موضوعاتی را پیرامون موسسه اعتباری ثامن الحجج و بانک سرمایه مطرح نموده اند و تهدید کرده اند که اگر بدهکاران عمده این دو نهاد مالی اقدام به تسویه بدهی خود نکنند، نام آن ها را افشا خواهند کرد.

 

جزئیات تغییرات تعرفه‌ای کالاها

اسحاق جهانگیری، جزئیات تغییرات جدید مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی ۳۶۸ ردیف تعرفه همراه با حذف، ایجاد و اصلاح شرح ردیف تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت فصول کتاب مقررات واردات و صادرات را ابلاغ کرد.

متن کامل ابلاغیه جهانگیری به شرح زیر است:

هیات وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۸/۱۷ به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی ۳۶۸ ردیف تعرفه همراه با حذف، ایجاد و اصلاح شرح ردیف تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت فصول کتاب مقررات صادرات و واردات به شرح جداول پیوست که تائید شده به مهر دفتر هیات دولت است، تعیین می شود.

تعداد بازدید: 586 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
  سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی: اسرائیل مطمئن باشد که چنان سیلی محکمی از جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دریافت خواهد کرد که دیگر نتواند از جای خود بلند شود.
  اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود / موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد / اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود
  فیلم| پرواز نخستین هواپیمای مافوق صوت جهان پس از کنکورد
  سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟+اینفوگرافیک
  اینفوگرافیک| هشت شهر دنیا با کمترین میزان ترافیک در روز
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار