پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 13:05   
 
 
   آخرین اخبار  
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  راه آهن رشت آستارا به سرنوشت راه آهن گرگان اینچه برون دچار نشود
  وعده راه اندازی قطار چابهار در سال جاری حقیقت دارد؟
  پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس
  مشارکت مردم در تولید صنایع ریلی مشروط به چیست؟
  آغاز انبوه‌ سازی قطار ملی در واگن‌ سازی تهران از یک ماه دیگر
  راهبردهای ایجاد تعادل در توسعه زیرساخت، بهره برداری و عملیات در صنعت ریل
  واردات واگن و انتقال تکنولوژی از چین مطابق برنامه در حال اجرا است ؟!
  گزارش تصویری| خط آهن تبریز – مشهد، به عنوان طولانی ترین مسیر ریلی کشور
  فرصتی در رویکرد چین و اروپا برای تقویت ترانزیت از مسیر دریای خزر
  رئیس جمهور "راه‌ آهن رشت کاسپین" را افتتاح می‌ کند
  توسعه گردشگری ریلی، هدف تازه چین در مسیر کمربند و جاده
  راه آهن نیازمند مدیران متخصص است نه سیاسی
  خصولتی ها در صنعت ریلی جولان می دهند!
  تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا(ص)
  درخواست لغو افزایش‌ بی‌ سابقه تعرفه بهره‌ برداری از شبکه ریلی
مدیرعامل اسبق راه آهن:
  کاش تمام لوکوموتیوها را واگذار کرده بودم!

  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  امضای قرارداد ساخت قطعه چهام راه آهن خواف-هرات با شرکت روسی
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 82143صفحه نخست » هوایی2دوشنبه، 29 آبان 1396 - 13:48
اسکان موقت زلزله زدگان در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد /زلزله زدگان برای بازسازی منازلشان نیاز به کمک نقدی دارند
ترابر نیوز: نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به در پیش بودن سرمای هوا و بارندگی، باید اسکان موقت و شروع ساخت منازل مسکونی برای آسیب دیدگان زلزله کرمانشاهی در اولویت مسئولان باشد.
  
ترابر نیوز:

 

 

آب و برق برخی از نقاط زلزله زده هنوز وصل نشده است/مردم سنگ تمام گذاشتندفرهاد تجری نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: دستگاه های امدادی و گروه‌های مختلف مردمی عملکرد بسیار خوب و ارزنده ای را در زلزله استان کرمانشاه و شهرهای همجوار این استان ارائه کردند.

وی ادامه داد: عملیات امداد رسانی، نجات زلزله زدگان از زیر آوار، و استقرار اولیه آنها و همچنین عملیات آوار برداری در همه نقاط زلزله زده استان کرمانشاه با جدیت نیروهای امدادی و گروه های داوطلب مردمی به سرعت انجام شد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم در جریان تامین مایحتاج و اقلام مورد نیاز زلزله زدگان سنگ تمام گذاشتند و این حجم از همدلی و همراهی آنها التیام بخش مردم آسیب دیده در زلزله استان کرمانشاه شد.

تجری خاطرنشان کرد: خروج زلزله زدگان از زیر آوار توسط نیروهای اورژانس و هلال احمر و انتقال آنها به مراکز درمانی برای انجام معاینات پزشکی تخصصی و طی کردن دوره درمانی، اقدامی بود که قابل تقدیر و تشکر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل عمده زلزله زدگان در روستاهایی که به طور کامل تخریب شده‌اند قطع بودن انشعابات برق و آب آشامیدنی است که مرتفع کردن آن باید در اولویت مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

 

ضرورت تبدیل اسکان اضطراری زلزله‌زدگان به اسکان موقت

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون آب معدنی جایگزین آب آشامیدنی مورد نیاز زلزله زدگان در روستاهای مذکور شده است و تعمیر و راه‌اندازی مجدد انشعابات آب مناطق زلزله زده امری ضروری است.

تجری تاکید کرد: کمبود سرویس بهداشتی و مسئله دفن زباله و همچنین گل آلود بودن آب در برخی از نقاط زلزله زده استان کرمانشاه، مشکلات دیگری است که مسئولان باید در اسرع وقت نسبت به رفع آن‌ اقدام کنند تا از ابتلای زلزله زدگان به انواع بیماری‌ها پیشگیری شود.

وی اظهار کرد: اسکان اضطراری زلزله زدگان در همه نقاط زلزله زده  پایان یافته است و با توجه به در پیش بودن سرمای هوا و بارندگی، باید فکری برای اسکان موقت و پس از آن شروع ساخت منازل مسکونی برای آسیب دیدگان زلزله کرمانشاهی کرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نایلون برای پوشاندن چادرهای محل استقرار زلزله زدگان و انواع وسایل گرمایشی از جمله اقلام و مایحتاج ضروری زلزله زدگان است که تأمین آنها در اولویت ادامه امداد رسانی و ارائه خدمات به این افراد قرار دارد.

تجری تصریح کرد: در ادامه جلسات مسئولان برای تسریع در  ارائه خدمات و رفع نیازهای زلزله زدگان، جلسات مشترکی از سوی استانداری استان کرمانشاه با رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان دستگاه‌های امدادی برگزار شد که همه مسئولان حاضر، بر مرتفع کردن نیازمندی های زلزله زدگان تاکید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه راه‌های مواصلاتی استان کرمانشاه و مناطق زلزله زده این استان بازگشایی شده است و خدمات و مایحتاج مورد نیاز زلزله زدگان با سرعت و نظم بیشتری نسبت به روزهای نخست وقوع زلزله به آن‌ها ارائه می شود و زلزله زدگان از مشارکت سایر افراد در کاهش عوارض این بلای طبیعی تشکر می کنند.

 

عضو شورای شهر تهران گفت: زلزله زدگان کرمانشاه در حال حاضر برای اسکان موقت و ساختن هرچه سریع‌تر منازلشان نیازمند کمک‌های نقدی مردم هستند.

زلزله زدگان برای بازسازی منازلشان نیاز به کمک نقدی دارند/ اکنون نوبت پاکسازی مناطق آسیب دیده توسط نیرو‌های خدمات شهری استمحمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از سرکشی از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به همراه رئیس شورای شهر تهران و چند تن از اعضای دیگر اظهار کرد: حجم کمک‌های مردمی به زلزله زدگان استان کرمانشاه زیاد است، اما در حال حاضر با مشکل توزیع مناسب اقلام میان زلزله زدگان  مواجه هستیم و در واقع کمک‌ها به بعضی از نیازمندان نمی‌رسد.

بحران برنامه‌ریزی برای توزیع حجم بالای اقلام میان زلزله زدگان 

وی افزود: هم اکنون بحران برنامه ریزی برای توزیع حجم بالای کمک‌های مردمی در منطقه شکل گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در برخی موارد بعضی افراد سودجو اقدام به دریافت اقلام مازاد بر نیاز خود می‌کنند، تصریح کرد:این امر سبب می‌شود اقلام ضروری به سایر نیازمندان نرسد و یا بسیاری از آسیب دیدگان با توجه به شرایط روحی و یا شخصیتی که دارند، نتوانند برای دریافت کمک‌ها مراجعه کنند که باید به این امر توجه کافی شود.

علیخانی با اشاره به عدم اطلاع رسانی صحیح در خصوص نیاز‌های واقعی زلزله زدگان ادامه داد: مقدار بسیار زیادی البسه کهنه فرستاده شده که تبدیل به یک معضل شده است، لذا تمام گوشه و کنار معابر در سر پل ذهاب مملو از این پوشاک‌های بی مصرف است که جمع آوری آن‌ها به مشکلی مضاعف تبدیل شده است، بنابراین از مردم می‌خواهیم لباس های کهنه نفرستند.

وی ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته می‌توان گفت: حجم قابل توجه اقلام ارسالی و امدادرسانی از طرف مردم در زلزله کرمانشاه نسبت به زلزله‌های سال‌های گذشته در کشور بی نظیر است.

حضور 600 نفر از نیروهای شهرداری تهران در مناطق زلزله زده کرمانشاه

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور 600 نفر از نیروهای شهرداری تهران در مناطق زلزله زده ادامه داد: ٣٠٠ نفر از این نیرو‌ها از طرف بسیج شهرداری جهت کمک رسانی اعزام شده اند و ١٧٠ نفر از نیرو‌ها نیز وظیفه امدادرسانی و ارائه خدمات درمانی همراه با تجهیزات پزشکی را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: انجام وظیفه نیرو‌های امدادی تقریبا به پایان رسیده و لذا نیاز است نیرو‌های خدماتی جهت نظافت شهری و جمع آوری زباله‌ها جایگزین آن‌ها شوند.

علیخانی با اشاره به رضایت مسئولان حاضر در منطقه از خدمات شهرداری تهران به زلزله زدگان بیان کرد: امکانات ارائه شده از طرف شهرداری تهران به زلزله زدگان کرمانشاه بسیار موثر واقع شده و رضایت مردم آسیب دیده و مسئولان را به همراه داشته است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم که از حضور فیزیکی جهت رساندن اقلام و کمک‌های خود به مناطق زلزله زده خودداری کنند، چرا که این امر باعث تراکم جمعیت و افزایش حجم ترافیک شده و موجب اختلال در روند امدادرسانی می‌شود.

علیخانی افزود: مردم به منظور امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه هرچه سریع‌تر کمک‌های خود را به دستگاه‌های ذی‌زبط ارائه دهند تا برای استفاده بر حسب نیاز منطقه در هفته‌های آینده مدیریت شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به نیاز‌های ضروری با توجه به تشدید سرما و نزول باران در روز‌های آتی ادامه داد: برای اسکان موقت افراد آسیب دیده با توجه به شرایط آب و هوایی کانکس، چادر، سرویس های بهداشتی و دوش صحرایی، نایلون و وسایل گرمایشی بیش از هر چیز دیگری مورد نیاز است.

با کمک‌های نقدی مردم از طریق حساب‌های هلال احمر و نهاد‌های رسمی در این شرایط بهتر می‌توان برنامه ریزی کرد

وی اضافه کرد: شهرداری تهران کانکس‌های مورد استفاده در اربعین را به مناطق زلزله زده انتقال داده است، اما این مقدار کافی نیست.

علیخانی با کارساز خواندن پول نقد نسبت به اقلام و اجناس افزود: با کمک‌های نقدی مردم از طریق حساب‌های هلال احمر و نهاد‌های رسمی در این شرایط بهتر می‌توان برنامه ریزی کرد و به نیاز‌های ضروری و با اولویت مثل اسکان موقت و ساختن هر چه سریع‌تر خانه‌های زلزله زدگان رسیدگی کرد.

عضو شورای شهر تهران راه حل سازوکار بهینه برای بازسازی ساختمان‌ها را تقسیم کار دانست و گفت: اگر بازسازی بین نهاد‌ها تقسیم و تفویذ اختیار شود، روند پیشرفت کار سریع‌تر و بهینه‌تر خواهد بود. دستگاه ها می‌توانند بازسازی و ساخت را به شهرداری شهر‌های مختلف ارجاع دهند. به عنوان مثال بازسازی ساختمان شهرداری سرپل ذهاب را به شهرداری اصفهان و ساخت بیمارستان برای این شهر را به اشخاص خیری که اعلام آمادگی کرده اند، واگذار کنند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با تشکر از کمک رسانی همه‌ نهاد‌ها اعم از ارتش، سپاه، هلال احمر و مردم تمام شهر‌های ایران به مدیریت برنامه ریزی در این یاری رسانی‌ها تاکید کرد.

علیخانی در پایان با اشاره به لزوم توجه به مشکلات روحی زلزله زدگان ابراز داشت: مسئله‌ مهمی که باید به آن توجه شود، وضعیت روحی و روانی آسیب دیدگانی است که در زلزله اخیر اعضای خانواده خود را از دست داده و نیازمند مشاوره هستند،  در این راستا لازم است که نهادهای مربوط به سلامت روان از جمله بهزیستی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

تعداد بازدید: 590 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  بندر پوتی گرجستان یکی از سی بندر بزرگ و پیشرفته جهان
  ارمنستان؛ حلقه مفقوده در کریدور بین المللی شمال ـ جنوب
  معرفی بندرربزرگ و جذاب باتومی گرجستان
  چمران: واگن‌های ملی می‌توانند وارد چرخه شوند / فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود
  اهمیت و ضرورت‌های راه آهن ایران ارمنستان
  ساخت راه آهن ۵۰۰ کیلومتری ارمنستان توسط پیمانکاران ایرانی
  اتصال ایران به گرجستان و ترکیه از طریق خط آهن ایران ارمنستان
  ثمرات راه اندازی و احیای خط آهن جلفا
  پروژه دوخطه ریلی اندیمشک-اهواز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ؟!
  اصول دین ریشه درخت اسلام است. اصول دین را فدای فروع دین نکنید
  تصاویر: مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»
  ده کانال مهم کشتیرانی دنیا
  سازوکار همکاری بین‌المللی برای همزیستی با رودخانه بزرگ کشتیرانی دانوب
  فیلم| افتتاح راه‌آهن تبریز-جلفا؛ 100 سال پیش
  راه‌آهن جلفا- تبریز چگونه ساخته شد
  بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  تسهیل دسترسی ایران به اوراسیا با احیای خط آهن جلفا-نخجوان
  نقشه ریلی ارمنستان/جانمایی خط آهن جلفا به ایروان روی نقشه گوگل ارث
  نقشه راه آهن گرجستان
  حسین علایی: حمله موشکی و پهپادی موجب احیا قدرت بازدارندگی ایران شد/ راهبرد ایران از «سکوت و خویشتنداری» به «واکنش متقابل» تغییر یافته است
  پیشرفت 70 درصدی زیرساخت طرح راه آهن ازنا به الیگودرز/ضرورت تسریع اجرای این پروژه ملی
  آخوندی: زمان دیپلماسی است، نه جنگ
  ذخیره سدهای آب شرب تهران ۲۰ درصد است
  انقلاب اسلامی خاتمه دهنده به حکومت فردی و موروثی در ایران
  پاشینیان: راه‌آهن ایران-ارمنستان تحولی اساسی برای اقتصاد ایروان است
  تصاویر بندر بزرگ پوتی گرجستان
  نمایشی جذاب شهر و بندر پوتی گرجستان از بزرگترین بنادر جهان
  دعوت از سرمایه‌گذاران خصوصی برای ساخت راه‌آهن ایران - ارمنستان
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه/ضرورت اتصال راه آهن ایران به ارمنستان گرجستان
  سرمایه گذاری قزاقستان در بندر پوتی گرجستان برای تقویت عملکرد کریدور میانی
  «منافع ملی» در کجای معادلات سیاست خارجی ایران قرار دارد؟
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران را شناسایی و مجازات کنید
  اکثریت جمعیت کشور اردن فلسطینی هستند
  حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن
  پلیس: ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته
  فایننشال تایمز: مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  آیا می دانید در این کشور همه وسایل حمل و نقل عمومی رایگان است
  تعطیلی پنجشنبه هزینه ساز وبه زیان کشور است اکثر کشورهای مسلمان جهان جمعه و شنبه تعطیل هستند
  باید از هزینه‌تراشی دولت‌ها بکاهیم
  درخواست ۴۰۰ هزار دستگاه اتوبوس برقی در بازارهای جهانی
  غیر از ایران کدام کشورها اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند؟ (+ اینفوگرافیک)
  استاد رائفی پور « دلایل دشمنی ایران و اسرائیل »
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار