چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 13:37   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8111صفحه نخست » انرژی،حمل و نقل شنبه، 25 دی 1389 - 17:30
ایجاد بنادر خشک به توسعه ترانزیت کمک می کند
ایجاد بنادر خشک به توسعه ترانزیت کمک می کند یکی از راههای اصلی توسعه ترانزیت، ایجاد و تقویت بنادر خشک در مرزهاست.توسعه ترانزیت بسیج و هماهنگی تمامی سازمانها و ارگانهای مرتبط با امر ترانزیت را طلب می کند تا بستر مناسبی برای ایجاد ترانزیت در کشور ایجاد شود.
  
به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، مدیرعامل شرکت حملونقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ایجاد بنادر خشک در کشور را یکی از راههای اصلی توسعه ترانزیت عنوان کرد .

کاپیتان "خشایار تیموری پور" با بیان این مطلب در خصوص بستر سازی و تقویت ظرفیت های موجود در کشور برای توسعه ترانزیت گفت : هم اکنون مناطق زیادی برای ایجاد پایانه های خشک و توسعه ترانزیت در کشور وجود دارد که از آن جمله می توان به مرز سرخس و مرزهای عراق از جمله مرز باشماق و مرز شلمچه اشاره کرد .

وی به مشکلات موجود در زمینه ترانزیت چه دربحث قوانین و مقررات و زیرساختهای مورد نیاز و چه در خصوص مباحث فرهنگی اشاره کرد و افزود : در خصوص مرز عراق با سفرهای متعدد به عراق و بازدید از مرز این کشور مشکلات این بخش مورد بررسی قرار گرفت ، در مرز باشماق نیز مقرر شد پایانه خشک برای ترانزیت کالا ایجاد شود که متاسفانه با مشکلات منطقه ای و با ممنوعیتهایی که در آن زمان در گمرک وجود داشت نتوانستیم دپوی خشک را در آن منطقه ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت حمل ونقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه یکی از راههای اصلی توسعه ترانزیت، ایجاد و تقویت بنادر خشک در مرزهایی است که این ظرفیت را دارند اظهار داشت: توسعه ترانزیت بسیج و هماهنگی تمامی سازمانها و ارگانهای مرتبط با امر ترانزیت را طلب می کند تا بستر مناسبی برای ایجاد ترانزیت در کشور ایجاد شود.

وی در ادامه به منطقه ویژه اقتصادی در مرز سرخس اشاره کرد و افزود:علاوه بر مرز سرخس که یکی از نقاط استراتژیک برای ایجاد بندر خشک است، مرز شلمچه نیز برای ایجاد پایانه خشک مناسب است که خوشبختانه سازمان راهداری با ایجاد پایانه مرزی در حال فعال کردن آن است علاوه بر این مناطق؛ در بندر امیرآباد هم زیرساختهای خوبی برای توسعه ترانزیت ایجاد شده که امید است با تقویت زیرساختهای ریلی مناسب، ظرفیت موجود آن به بهره برداری برسد البته جهت دستیابی به این موفقیت همت و همکاری تمامی بخشهای مرتبط الزامی است.

کاپیتان تیموری پور در خصوص توسعه ترانزیت سوخت نیز گفت : ایجاد مخازن و امکانات تخلیه و بارگیری در مبادی حمل از جمله نیاز ها و اولویتهای این بخش است و ما امیدواریم این شرکت با دارا بودن بیش از 700 واگن مخزندار بتواند با بهره برداری از ظرفیت موجود در مسیر ترکیه و کشورهای آسیای میانه اقدام به ترانزیت و جابجایی سوخت کند
تعداد بازدید: 1267 ،    
  
کلیدواژه ها: ترانزیت - بنادر خشک - توسعه


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار