چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:19   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 80297صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلدوشنبه، 26 تیر 1396 - 14:50
بندرانزلی در کریدور شمال به جنوب می‌تواند نقش خوبی ایفا کند
ترابر نیوز: مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بدلیل قرار گرفتن ایران در مسیر کریدورهای بین المللی بسیاری از تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نگاه ویژه‌ای به بنادر کشور به خصوص بندرانزلی دارند.
  
ترابر نیوز:

دیدار

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان بنادر، مدیرکل بنادر و دریانوردی اظهار کرد: طرح توسعه بندر انزلی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت از طریق بندر انزلی به جنوب خلیج فارس و کشورهای سی‌ای اس بوده است.

 حسین چراغی با بیان اینکه بندرانزلی نزدیک‌ترین مسیر در کریدور شمال به جنوب است افزود: در آینده نزدیک شاهد اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی خواهیم بود که این آمادگی وجود دارد که تبادلات تجاری بخش بزرگی از بازار هند، پاکستان و روسیه از طریق بندر انزلی صورت بپذیرد.

وی با اشاره به اینکه بندر انزلی مجهزترین بندر شمال کشور بوده در حوزه گردشگری دریایی و خطوط مسافرت دریایی از بنادر پیشرو در شمال کشور است، بطوریکه اولین مجتمع گردشگری در این بندر ساخته می‌شود خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد یک شبکه مسافری در خزر فی مابین بنادری چون باکو، آستارا خان و اکتائو هستیم و به دلیل جاذبه‌های گردشگری موجود در شمال کشور به دنبال ایجاد خطوط مسافری با استفاده از کشتی‌های کروز در شهرهای ساحلی شمال کشور هستیم.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بدلیل قرار گرفتن ایران در مسیر کریدورهای بین المللی بسیاری از تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نگاه ویژه‌ای به بنادر کشور به خصوص بندرانزلی دارند.

چراغی با اشاره به رشد روز افزون بندر انزلی یادآور شد: هم اکنون بندرانزلی می‌تواند کشتی‌های ۶ هزار تنی را تخلیه و بارگیری کند که براساس برنامه ریزی انجام شده و طرح توسعه بندر انزلی در چندین ماه آینده می‌توانیم کشتی‌های ۱۲ هزار تنی را پذیرا باشیم.

وی با بیان اینکه جذب کالاهای خارج از خزر از اهداف اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بوده گفت: عبور دو کریدور شمال به جنوب و کریدور شرق به غرب ظرفیت مناسبی برای جذب کالای جدید در بندرانزلی خواهد شد و بهمین دلیل باید بندر انزلی به شبکه ریلی کشور متصل شود.

سفیر کشور هندوستان در تهران

"سائوراب کومار "سفیر کشور هندوستان در تهران ضمن تقدیر از مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برای تلاش‌های موثری که در توسعه و تقویت دو حوزه تجاری و گردشگری دریایی خزر داشته است عنوان کرد: هدف ما بازدید از بنادر گیلان و شناسایی ظرفیت‌های این بنادر برای توسعه همکاری بوده است.

وی با بیان اینکه بنادر جمهوری اسلامی ایران را می‌شناسیم ادامه داد: بندرانزلی در کریدور شمال به جنوب می‌تواند نقش خوبی ایفا کند.

سفیر کشور هندوستان در تهران با اشاره به دیدار مقامات دو کشور تأکید کرد: اکنون در حال گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی هستیم تا با رفع موانع همکاری‌های وسیع در بنادر جنوب و شمال داشته باشیم.

 

تعداد بازدید: 697 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار