چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 13:08   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 79795صفحه نخست » هوایی2شنبه، 27 خرداد 1396 - 13:29
برای پیشرفت کشور باید با وحدت در یک مسیر حرکت کرد
ترابر نیوز: برای پیشرفت کشور باید با وحدت در یک مسیر حرکت کرد
  
ترابر نیوز:

آیت الله مکارم

به گزارش ایسنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم بزرگداشت شهادت امیرالمومنان در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره)  افزود:وحدت زمانی به دست می آید که مدیریت کشور را به همه جناح ها و افراد لایق واگذار کنیم اگر همه مسئولان از یک جناح انتخاب شوند دیگر اتحاد شکل نمی گیرد.

وی تصریح کرد:عرصه مدیریت کشور به مشارکت همه افراد و جناح ها نیاز دارد و همه نیز خود را در مدیریت کشور سهیم بدانیم.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد:نباید نسبت به هم نگاه بیگانه ای داشته باشیم در حالی که همه برادر هستیم و در یک مسیر در حرکت می باشیم.

وی اظهار داشت:مسائل و مشکلات و بداخلاقی هایی در انتخابات مطرح بود که باید از آن عبور کرده و به فراموشی بسپاریم تا اتحاد به دست بیاید. دشمن هر روز شرایطی را در تحریم به وجود می آورد و فکر می کند با این تحریم ها می تواند به نتیجه ای برسد امید است با وحدت در کشور این شرایط را پشت  سر بگذاریم.

وی با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه نیز بیان کرد:امام علی(ع) در سخنان خود همواره به مذمت دنیا پرداخته است و دنیا را همانند ماری خوش خط و خال توصیف کرده اند که اگر چه در ظاهر زیبا می باشد اما سمی کشته دارد. دنیا از نظر امام علی(ع) ناپایدار و گذراست و دوست داران دنیا از منظر ایشان مورد مذمت قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد:طبق خطبه های نهج البلاغه دنیا وسیله ای برای رسیدن به آخرت است اما کسی که با غفلت خود دنیا را هدف بداند دنیا او را نابینا خواهد کرد.

این مرجع شیعیان خاطرنشان کرد:در نهج البلاغه درس های زیادی نهفته است که ما هنوز قدر و منزلت آن را نمی دانیم و فاصله زیادی میان رسانه ها و حوزه ها و جلسات و محافل با این کتاب ارزشمند وجود دارد. در نهج البلاغه کلمات قصاری وجود دارد که باید از آن در زندگی و رسیدن به سعادت درس گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر الفت با قرآن کریم نیز بیان کرد:این کتاب آسمانی را نیز در زندگی خود هدف قرار دهیم و آن را بخوانیم و بفهمیم و به دستوراتش عمل نمائیم. باید نسبت به درک و فهم عمیق قرآن اهتمام داشت و بدانیم که برای آخرت توشه برداریم چرا که دنیا محل تجارتی برای آخرت است.
انتهای پیام

 

تعداد بازدید: 505 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار