چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 05:19   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 76231صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلچهارشنبه، 26 آبان 1395 - 18:40
پیشرفت 70 درصدی قطعه یک آزادراه تهران-شمال
ترابر نیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: منطقه یک آزاد راه تهران - شمال 71.8 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
  
ترابر نیوز:
پیشرفت  70 درصدی قطعه یک آزادراه تهران-شمال
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی  در خصوص اهمیت مبحث مدیریت در ابر پروژه‌ها بیان داشت: در پروژه‌هایی مانند آزادراه تهران- شمال رعایت شاخص‌های مدیریت پروژه اعم از مدیریت یکپارچگی، مدیریت منابع، محدوده پروژه، مدیریت زمان، مدیریت ارتباطات، مدیریت ریسک، مدیریت محیط زیست و ایمنی در پروژه، از موضوعات بسیار مهم است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی برنامه‌ریزی برای ابر پروژه‌ها را وابسته به شاخص‌های مطرح شده دانست و عنوان کرد:  هر یک موارد مذکور در مدیریت پروژه به عنوان یک پایه مهم از پروژه تلقی می‌شود و پیوستگی آنها با یکدیگر و نظام‌مند بودن آن در ساختار پروژه می‌تواند ابرپروژه را در چارچوب اهداف و برنامه‌های زمان‌بندی شده پیش ببرد.
 
محمدزاده با تاکید بر زمان در ابرپروژه‌ها عنوان کرد: در مدیریت ابر پروژه‌ها باید تمام شاخص‌های مطرح شده رعایت شود تا پروژه طبق زمان‌بندی با رعایت استانداردهای لازم از لحاظ کمی و کیفی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 
وی به عنوان نمونه از آزاد راه تهران- شمال نام برد و گفت: در این پروژه روزانه هزار تن سیمان مصرف می‌شود و تاکنون 28 هزار تن میلگرد به کار گرفته شده است و با توجه به تاکید فراوان بر تسریع عملیات اجرایی حدود 3 هزار و 80 نفر در 126 جبهه کاری در این آزادراه مشغول هستند و این حجم از کار نیازمند مدیریت قوی و توانمند است.
 
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مدیریت در پروژه را به ویژه در آزادراه تهران- شمال حایز اهمیت دانست و افزود:  به طور میانگین در هر کیلومتر از این پروژه بیش از سه جبهه کاری فعال است و با توجه به حجم عملیات، تعداد ماشین آلات و نیازهای جبهه‌های کاری شرایط بسیار پیچیده‌ای حاکم است که تنها با مدیریت قوی قادر به پیشبرد آن هستیم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی منطقه یک را در حال حاضر 71/8 درصد دانست و اظهار داشت: هم‌اکنون حدود 2 هزار و 500 نفر نیروی انسانی در 113 جبهه کاری در این 32 کیلومتر فعال هستند و 778 دستگاه ماشین آلات در این منطقه به کار گرفته شده است.
 
گفتنی است پیشرفت فیزیکی قطعه یک به طور میانگین در طول 18 سال گذشته ماهیانه حدود 0/17 درصد بوده که این رقم در حال حاضر به 2/9 درصد رسیده و تعداد ماشین‌آلات از 105 دستگاه به 778 دستگاه رسیده است. تعداد قالب‌های لاینینگ نیز از 3 دستگاه در دولت یازدهم به 25 دستگاه ارتقا یافته است که این سازماندهی و تجهیزات  برای اولین بار در تاریخ راهسازی صورت گرفته است.
 
 
انتهای پیام/
تعداد بازدید: 772 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار