سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 23:40   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 76201صفحه نخست » هوایی2دوشنبه، 24 آبان 1395 - 22:30
45 درصد قربانیان حوادث جاده ای عابران پیاده و موتورسواران هستند
ترابر نیوز: معاون دفتر ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی گفت: عابران پیاده، موتورسواران و دوچرخه سواران 45 درصد از جانباختگان حوادث جاده ای را در کشور به خود اختصاص داده اند.
  
ترابر نیوز:

حسن عبدوس روز دوشنبه در همایش یادواره قربانیان حوادث ترافیکی در مشهد افزود: عابران پیاده، موتورسواران و دوچرخه سواران بیشترین آسیب پذیری را در برابر حوادث جاده ای دارند زیرا از حفاظت و حمایتهای لازم برخوردار نیستند.
وی ادامه داد: سالانه 16 هزار و 500 نفر در جاده ها و خیابانهای کشور بر اثر سوانح رانندگی جان می بازند.
معاون دفتر ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی گفت: ظرف سالهای 1373 تا 1385 آمار قربانیان حوادث رانندگی در ایران روند صعودی داشت و در این مدت حتی به 27 هزار نفر در سال هم رسید.
وی افزود: در پی اقدامات و تمهیدات صورت گرفته از سال 1390 تاکنون شاهد کاهش حوادث و تلفات رانندگی در ایران بوده ایم.
عبدوس ادامه داد: هم اکنون آمار تلفات جاده ای در ایران 20 نفر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت است در حالی که متوسط جهانی این رقم 17.5 نفر به ازا 100 هزار نفر جمیت می باشد و در کشورهای پیشرفته و درآمد بالا این رقم خیلی پایین تر است.
وی گفت: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی(مربوط به سال 1392) جانباختگان سوانح رانندگی در ایران 32 نفر در 100 هزار نفر جمعیت اعلام شد.
معاون دفتر ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی افزود: افزون بر 90 درصد حمل و نقل بار و مسافر در ایران از طریق جاده ها انجام می شود اما در کشورهای دیگر سهم حمل و نقل ریلی و آبی در شهرها و جاده ها قابل توجه است.
وی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که در ایران بیشتر در معرض خطر هستیم و به همین خاطر حوادث ترافیکی و قربانیان تصادفات زیاد است.
عبدوس گفت: طبق بررسیهای انجام شده مهمترین عواملی که در تشدید تصادفات نقش دارند 'سرعت بالا، رفتارهای پرخطر، شتاب زدگی و حواس پرتی' است.
وی افزود: عمده حواس پرتیها رانندگان نیز مربوط به صحبت کردن با تلفن همراه، پیامک زدن و کنترل شبکه مجازی حین رانندگی است.
همایش یادواره قربانیان حوادث ترافیکی همزمان با 'روز جهانی قربانیان حوادث ترافیکی' به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.
 

 

 

ایرنا

تعداد بازدید: 846 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار