چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 12:42   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 73549صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلسه شنبه، 5 مرداد 1395 - 13:29
انتزاع حوزه راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی
ترابر نیوز: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از انتزاع حوزه راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی و الحاق به ادارات کل حمل‌ونقل و پایانه‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: به زودی دستورالعمل تدوین شده در این زمینه توسط وزیر راه و شهرسازی به سازمان ابلاغ می‌شود.
  
ترابر نیوز:

داوود کشاورزیان

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نشست تخصصی مدیران کل حمل ونقل و پایانه‌های کشور با هدف بررسی برنامه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال جاری با حضورمعاون وزیر راه وشهرسازی درتهران برگزار شد.

داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با اشاره به موضوع  انتزاع حوزه راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی و الحاق به ادرات کل حمل‌ونقل و پایانه‌های سراسر کشور  اظهار داشت: به زودی دستورالعمل تدوین شده در این زمینه توسط وزیر راه و شهرسازی به سازمان ابلاغ می‌شود که بر اساس آن پیش‌بینی می‌شود فرآیند نقل و انتقال شامل انتقال کارکنان، تجهیزات، ماشین ‌آلات ، ساختمان‌ها و بودجه و اعتبارات در مدت یک ماه انجام شود.

وی افزود: بهترین روش در این زمینه تدوین و تنظیم اطلاعات مورد نیاز به صورت شهرستان به شهرستان می‌باشد که جدول گردآوری شده نهایتاً نشان می‌دهد در هر شهرستان چه تغییراتی انجام خواهد شد.

وی در خصوص انتقال نیروها اظهار داشت : در زمینه پذیرش نیروها مقرر است با انتقال آن دسته از کارکنانی که در مورخ ۱/۷/۹۴ در پست فعلی خود مشغول به کار بوده‌اند، موافقت شود .

مهندس کشاورزیان با بیان این که با منفک شدن بخش راهداری ، ادارات راه و شهرسازی در شهرستان‌ها کماکان به فعالیت راهداری خود ادامه می‌دهند ، اظهار داشت: در خصوص مقوله بودجه و اعتبارات نیز باید مشخص شود وضعیت استخدام و محل دریافت حقوق نیروهایی که انتقال می‌یابند، چگونه خواهد بود که متناسب با این نیرو باید بودجه در اختیار داشته باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با تاکید بر این مطلب که باید به ادغام راهداری با ادارات کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ها به عنوان یک فرصت برای خدمت به استفاده‌کنندگان از راه‌ها و هموطنان  نگاه کرد، گفتبا توجه به وجود حدود ۱۴۰۰ اکیپ راهداری در سطح کشور، می توان از گشت‌های راهداری ضمن بهره‌گیری جهت نظارت بر شبکه راه‌های کشور،به منظور بهبود و ساماندهی وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای نیز استفاده کرد، همچنین شکل‌گیری ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سراسر کشور، فرصتی بهینه برای نظارت بر وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای در شهرستان‌ها محسوب می‌شود.

وی ضرورت مدیریت و ساماندهی سرمایه‌ها و اعتبارات سازمان را یادآورشد و ابراز امیدواری کرد با برندسازی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و ایجاد شرایط رقابتی و استانداردسازی، به ایجاد ثروت‌های ملی جدید برای کشور، اشتغال زایی برای جوانان و رشد و توسعه کشورمان کمک کنیم.

مهندس کشاورزیان با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه تاسیس دفاتر شرکت‌های حمل‌ونقل برای شهرهای کوچک خاطرنشان کرد: پیش از این شهرهای کوچک از امکانات شهرهای بزرگ همجوار خود در این زمینه استفاده می‌کردند که با تهیه و ابلاغ آیین نامه مذکور تلاش شده با تاسیس دفاتر مربوطه در شهرهای کوچک خدماتی نظیر امکان سوار و پیاده کردن مسافران از درب منزل فراهم شود و پیش‌بینی می‌شود فعالیت های مرتبطی نظیر گردشگری توسط این دفاتر صورت پذیرد تا شکل‌گیری آنها دارای توجیه اقتصادی باشد.

وی با اشاره به تدوین آیین‌نامه تاسیس شعب شرکت‌های حمل‌ونقل اظهار داشت:این آیین‌نامه با تسهیل تاسیس شعبه و نمایندگی به اجرای بهینه طرح همنامی شرکت‌های حمل‌ونقل کمک می‌کند و اجرای این طرح زمینه را فراهم می کند که رفته رفته به سمت منضبط ساختن فعالیت رانندگان حرکت کنیم.

وی با بیان این که بررسی تصادفات سال‌های اخیر حاکی از عدم آشنایی رانندگان با برخی مسیرها بوده است، افزود:در صورت برندسازی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای زمینه ارزیابی خودروها، رانندگان، خدمات، مهمانداران، تاخیر و تعجیل در سفر، ایمنی سفر، محل‌های توقف، تعهد به حقوق مسافر و سایر شاخص‌های مدنظر وجود خواهد داشت و با ارزیابی این شاخص‌ها، سطح برندها نیز مشخص می‌شودو خود برندها کنترل‌های لازم را بر مشخصات خودرو، راننده، ایمنی سفر و دیگر عوامل خواهند داشت و بخشی از نظارت‌ها و آموزش‌های دولت که شاید تاثیر مورد انتظار را نداشته است ، به صاحب برند انتقال می‌یابد.

وی ابراز امیدواری کرد با عملیاتی شدن طرح همنامی شرکت‌های حمل‌ونقل و برندسازی ، زمینه ارتقای سطح سرویس‌های شرکت‌های حمل‌ونقل در بخش جاده ای فراهم شود.

مهندس کشاورزیان به ابلاغ دستورالعمل الزام وانت‌بارها به اخذ بارنامه اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای این دستورالعمل که با کمک پلیس در سطح استان‌های کشور پیاده‌سازی می‌شود، وانت‌بارها برای حمل بار ملزم به دریافت بارنامه از شرکت‌های موجود هستند.

بر اساس این گزارش معاونین حمل‌ونقل، راهداری و برنامه‌ریزی هریک سخنانی در خصوص برنامه‌های پیش روی سازمان ایراد داشتند و تعدادی از مدیران کل ذیربط ستادی و مدیران کل حمل و نقل و پایانه ها در خصوص برنامه های کلان سازمان به ویژه موضوع ادغام راهداری با ادارات کل و حمل و نقل و پایانه های استان ها به بحث و تبادل نظر پرداختند

تعداد بازدید: 3948 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار