پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:27   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 73471صفحه نخست » هوایی2یکشنبه، 3 مرداد 1395 - 16:00
مبدا و شروع انحراف در جامعه
ترابر نیوز: دادستان بردسیر: از لحاظ شرعی چنانچه شخصی موجبات گناه و معصیت را فراهم کند هم در قرآن و هم در روایات چون زمینه و بستر را فراهم کرده در گناه های صورت گرفته شریک است
  
ترابر نیوز:

پلیس اطلاعات مامور بررسی موضوع باغ های شبانه می شود/ عقد و نکاح را در اماکن مقدسه برگزار کنید

به گزارش راه دانا؛ محمد امین نخعی دادستان شهرستان بردسیر در گفتگوی تفصیلی با هزارنیوز؛ در رابطه با شیوع ابتذال در برخی عروسی ها در شهرستان بردسیر گفت: این موضوع در واقع پیش درآمد های زیادی دارد و علت های زیادی نیز وجود دارد ؛ که چرا در جامعه اسلامی ما سنت های اسلامی و سنتهای اصیل همانند ازدواج که پیامبر گرامی اسلام سنت ازدواج یک سنت اسلامی بلکه الهی عنوان کرده اند و موجب امتداد نسل بشری است  ؛ با حرام قاطی شده است.

عدم آگاهی ؛ اباهی گری  و مسامحه گری از دلایل ترکیب حرام و حلال در عروسی ها است

وی به بیان دلیل اینکه چرا این سنت اسلامی و الهی و این سنت حسنه و این حلال خدا با حرام مخلوط شده است ؛ گفت: یکی از این دلایل را باید در عدم آگاهی مردم بدانیم ؛ یعنی واقعا آگاهی ندارند ، که اگر فامیل هم هستند ، محرم که نیستند ؛ محارم در اسلام تعریف شده اند.

دادستان بردسیر ادامه داد : اگر عده ایی به این اعتقاد که چون قوم و خویش هستند؛ این اختلاط و بی حجابی خانمها و احیانا  برقراری مجالس لهو لعب به بهانه عروسی را برپا می کنند ؛ این میشود حرام ، یعنی مراسم جشن ازدواج یک حلال پسندیده ی الهی منتهی میشود به یک حرام.

نخعی با تاکید بر عدم انجام فعل حرام ؛ بیان داشت : اگر زن و مرد با هم بنشینند ، موسیقی مبتذل پخش شود و احیانا همزمان با پخش موسیقی مبتذل خدایی ناکرده یک پایکوبی و رقصی هم داشته باشند ؛ این موارد در شرع  به گفته ی فقها حرام است.

دادستان شهرستان بردسیر با اشاره سخنان به فقهای در رابطه با شنیدن موسیقی مبتذل گفت: مرحوم شهید اول شهید ثانی صاحب لعمه و سایر فقهای عظام بلاتفاق گوش کردن به موسیقی های مبتذل را حرام می دانند ؛ حتی مرحوم شیخ انصاری خرید و فروش آلات موسیقی را مثل فروش و خرید سنتور حرام میداند ؛ چرا که اینها الاتی هستند که موسیقی های مطرب بوسیله آنان تولید میشود پس این حرام شرعی است.

وی با تاکید بر اینکه وقتی چیزی حرام شد ؛ در هر شرابطی حرام است ؛ بیان کرد: یعنی اگر چند تا خواهر و برادر هم جمع شوند شب عقد برادر یا خواهرشان در یک مکانی موسیقی مطرب بگزارند و همینطور رفتار نامناسب شرعی مثل پایکوبی داشته باشند هرچند باهم خواهر و برادر باشند این حرام است.

اباهی گری در بدنه جامعه به تقلید از بیگانگان دامن زده میشود

محمد امین نخعی دومین دلیل ایجاد این مشکلات در شهرستان بردسیر را اباهی گری نام برد و گفت:  یک بخش دیگر در این موارد بر می گردد به اباهی گری ؛ یعنی اینکه میداند امام اهل مسامحه است ؛ عمل نمیکند ، میگوید حالا شب عروسی است اشکال ندارد  یک شب طوری نمیشود ؛ میگویند امشب چون شب عروسی است ؛  یک خلاف اینچنینی رخ دادن  به جایی بر نمی خورد و لذا میگوید یک شب چیزی نمیشود ؛ برادر من امشب عروسیش است ما باید سنگ تمام بگذاریم  ؛ سنگ تمامی که میخواهد بگذارد همانا  ارتکاب فعل حرام است.

وی در تبعیین اباهی گری تشریح کرد: اباهی گری در بخش بدنه جامعه بخصوص جامعه به تقلید از بیگانه ما دامن زده میشود ، ببینید فرهنگ اسلامی با فرهنگ مسیحیت تفاوت هایی دارد ؛ البته از فرهنگ مسیحیت چیزی جز نام نمانده ؛ یعنی همان مسیحیت اصیل هم تحریف شده است ؛و به همان مذهب انحراف شده هم عمل نمیکنند.

حاکمیت فکری ای در عروسی ها ایجاد شده است

دادستان شهرستان بردسیر افزود: متاسفانه فرهنگ تحریف شده ی مسیحیت از طریق ماهواره ها و با پخش فیلم و تصاویر مبتذل و موسیقی های مبتذل در حال انتقال و تاثیر گذاری است.

نخعی با اشاره به وجود یک حاکمیت فکری در عروسی ها ؛ گفت: حاکمیت فکری ای در عروسی ها ایجاد شده مبنی بر اینکه اگر ما در شب عرسی نوار موسیقی نگزاریم ؛ رقص و پایکوبی نداشته باشیم یا خدایی ناکرده مشروبی توزیع و مصرف نشود و در پایان عروسی در خیابان ها مانور داده نشود و بوق زده نشود  ؛ این عروسی نیست.

دادستان شهرستان بردسیر با تاکید بر اینکه برای برگزاری عروسی ها باید به دستورات اسلام رجوع کنیم ؛ تصریح کرد: قرآن کریم در سوره احزاب که خطاب به زنان پیغمبر است ؛ می فرماید ؛ مثل آن زنهایی نباشید که با عشوه صحبت میکنند ، به گونه ای سخن می گویند و صدا از آنان بلند می شود که نامحرم  از این صدا بهره برداری میکند و به طمع میوفتد؛ اما این خطاب عام است یعنی همه ی مسلمانان بدانند.

وی ادامه داد: وقتی که قرآن کلام خداوند در رابطه با صدای زنان پیامبر سخن می گوید ، یعنی بر روی صدا حساس است؛ دیگر قضیه موی زن ؛ لباس زن ؛ اندام زن که اگر در محضر دید نامحرم قرار بگیرند معلوم است.

نخعی تاکید کرد:  یک زن مسلمان یک زن شیعه که در یک مراسم می گوید اگر موی رنگی من و صورت آرایش کرده من را کسی دید اتفاقی رخ نمی دهد ؛  مراجعه کند به آیه ی قرآن ؛ در سنت و روایت ما اختلاط نامحرم را جایز ندانسته است ، مثلا یک حکم فقهی میگوید اگر دو نامحرم در یک مکان بخواهند نماز واجبشان را بخوانند ؛ خواندن این نماز مکروه است ؛ یعنی بهتر است که این دو نامحرم اینجا نماز نخوانند چون یک زن نامحرم با یک مرد نامحرم در یک مکان  باشند احتمال وسوسه شیطان بالا می رود پس  کم شرعیه میگوید آنجا را باید ترک کنند.

گفتن اینکه یک شب  هزار شب نیست ؛ مبدا و شروع انحراف جامعه است

دادستان شهرستان بردسیر دلیل سوم این رخدادها را مسامحه گری و سهل انگاری در دین نام برد و گفت: عده ای در این مراسمات می گویند حجابمان را حفظ میکنیم و اگر هم نشد طوری نیست ؛ یک شب  هزار شب نیست ؛  همینجا مبدا و شروع انحراف جامعه است ، همین  راه می تواند سرآغازی برای یک اتفاق بزرگتر باشد ؛  در اینجا منشاء یک انحراف می شود خانمی که خود را در معرض دید نامحرم قرار داده است.

نخعی به پایکوبی ها در پایان عروسی در باغ ها اشاره کرد و گفت: یک مجموعه ایی از یک طایفه  آمدند و بعد از تالار جایی ، باغی و یا هرمکان دیگری بروند ؛ ماجرا از اینجا شروع میشود و به جاهایی هم که خودشان  فکرش را هم نخواهند کرد ختم میشود.

وی افزود : از لحاظ شرعی چنانچه شخصی موجبات گناه و معصیت را فراهم کند هم در  قرآن و هم در روایات چون زمینه و بستر را فراهم کرده در گناه های صورت گرفته شریک است ؛ در قانون نیز ما به این رفتار میگوییم معاونت چون تسهیا وقوع گناه را انجام داده است ؛ در عروسی ها هم قطعا مدیرجلسه و برنامه داماد و خانواده داماد و همینطور عروس و خانواده آنها هستند؛ اگر آنها بگویند که ماراضی نیستیم و نمیخواهیم که موسیقی مبتذل پخش کنیم  نمیخواهیم  عروسی با پایکوبی باشد؛ کسی نمی تواند در مراسم آنان موسیقی پخش کند.

دادستان بردسیر ادامه داد : اگر خانواده های عروس و داماد گروه ارکست دعوت نکنند و موسیقی مبتذل پخش نکنند ، خب اتفاقی نمیوفتد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل مستجاب نشدن دعاها ، همین گنهاهان است ؛ بیان داشت : مثلا ما عروسی را در شب ولادت حضرت زهرا(س)  برگزار می کنیم ؛ در همان عروسی که شب ولادت است بی حجابی بیداد میکند ، رقص و پایکوبی الی ماشالله ، صدا و مزاحمت برای مردم ایجاد میشود ؛  این هم از نظر قانونی مشکل دارد و هم از نظر شرعی دارای اشکال است.

گناه در عروسی باعث زمینه ساز رخ دادن اعمال منافی عفت است

نخعی افزود : همین اتفاقات بستری را برای رخ دادن اعمال منافی عفت ایجاد می کند ؛  افرادی در این مراسمات با یکدیگر آشنا می شوند و افرادی که جرات پیدا می کنند بر زن وارد شوند  ؛ اگر بخواهند پیشنهادی بی شرمانه ای بدهند باید جاهایی جاهایی چراغ سبزهایی از نامحرم دیده باشند و در جاهایی خودنمایی و تبرج دیده باشند.

وی ادامه داد: قرآن کریم می فرمانید ؛ زنان پیغمبر مانند زنان جاهلیت خودنمایی و تبرج نکنید ، زنان جاهلیت یک روسری میپوشدند تازه گوش هایشان نهایت دیده میشد  و یک مقدار از گردنشان مشخص بود ؛این را قران میگوید تبرج ، حالا دیگه وای به حال اینکه خانمی لباسش  کوتاه باشد ، موهایش بیشتر دیده شود  و با آرایش کذایی در مجامع حاضر باشد.

دادستان شهرستان بردسیر تصریح کرد: پس به این نتیجه میرسیم که خانواده های  داماد و عروس باید برنامه ریزی کنند؛  والا در رابطه با اتفاقات رخ داده مسئولند.

ازدواج و اجرای صیغه عقد و نکاح در اماکن مقدسه مثل خانه خدا برگزار کنید/این کار تاثیر گذار است

نخعی با اشاره به احکام مستحب و واجب در اسلام گفت: یکسری اعمال در اسلام مستحب است ، و انجام این کارها باعث زینت بخشیدن به اعمال واجب میشوند ؛ همین مسئله را شما بیایید در ازدواج قرار بدهید یعنی آن چیزایی که مستحب است ؛ یعنی ازدواج و اجرای صیغه عقد و نکاح در اماکن مقدسه مثل خانه خدا ؛ چه چیز از این بهتر می تواند باشد و قطعا این تاثیر دارد ؛ یعنی آثار وضعی دارد این ازدواج موفق میشود.

وی افزود: این اتفاقات برکت ازدواج است و خداوند میگوید حالا که تو به فکر این هستی که لحظه وصل به یاد من باشی  من هم  در این زندگی برکت میدهم و توفیق میدهم ؛ نسلی که از این زندگی برمیخیزد یک نسل  فرهیخته و شایسته میشود ؛  اینها آثار مثبتی دارد  و حالا که نمیتوانیم کنار کعبه باشیم ؛ میتوانیم برویم به نزدیکترین اماکن مقدس محل زندگی خودمان ، ما در تاریخ مستندات و شواهد تجربه شده زیادی داریم که اماکن متبرکه و مقدس تاثیر گذارهستند.

نخعی بیان داشت ؛ حتی کسی که صیغه عقد را جاری میکنند نیز تاثیر گزار است ؛ کسانی که روح بلندی دارند ، در زمان مرحوم آیت الله بهجت میرفتند وقت میگرفتند و عروسی خودشان را تنظیم میکردند با وقت اقا .

دادستان بردسیر با تاکید بر اینکه خانواده های ما باید این فرهنگ را نهادینه بکنند ؛ تصریح کرد : خانواده ها باید از کسانی که شاگرد مکتب علی بن ابیطالب هست برای جاری کردن خطبه ی عقد دعوت کنند ؛  آن وقت تاثیر میگزارد  اگر این فرهنگ نهادینه بشود  ؛ در آینده با خانواده هایی مواجه خواهیم بود که با آن انفاس قدسیه در واقع مرتبط شدند و نسل آینده سازی میشوند برای نظام اسلامی.

پلیس اطلاعات را مامور بررسی موضوع باغهای شبانه میکنیم و با صاحبان این باغهای برخورد قضایی می شود

محمد امین نخعی در رابطه با بحث قانونی و قضایی رخ دادهای غیر اخلاقی در عروسی ها نیز گفت : هر فعل حرامی که در جامعه توسط اشخاصی ارتکاب یافته میشود؛  شخصی مرتکب شده طبق ماده 638 قانون مجازات اسلامی  برای آن مجازات تعیین شده است ؛ یعنی  قاضی میتواند کسی که فعل حرامی مرتکب شده است را تعذیر کند.

وی ادامه داد: دو بحث در این موضوع وجود دارد ، بحث اول این است که چقدر مجازات دارد ؛ و بحث دوم این است که فعل حرام چیست اصلا فعل حرام یعنی چه؟

نخعی در بیان تعریف فعل حرام گفت:  فعل حرام هر فعلی یا هرکاری که شرعا جایز نباشد ؛  مثلا روزه خواری . یا اینکه خانمی در جامعه حجاب خودش را حفظ نکند.

وی افزود: اگر در مراسمان عروسی فعل حرام انجام بدهند قانون در ماده 638 گفته است هرکس علنا در انزار  و اماکن عمومی ومعابر عمومی  تظاهر  به عمل حرامی نماید مرتکب است و علاوه برحبس که از 10روز تا دو ماه 74 ضربه شلاق هم میتواند محکوم بشود ؛ حتی گفته است در صورتی که نفس آن عمل حرام نباشد ؛ مثل همین عروسی نفسش حرام نیست ؛ ولی اگر عفت عمومی را جریحه دار بکند  10 تا دوماه یا 74 ضربه شلاق محکوم میشود.

دادستان شهرستان بردسیر در رابطه با جریحه دار شدن عفت عمومی نیز گفت : وقتی که مردم بفهمند در فلان خانه ؛ در فلان مکان و در فلان باغ شب گذشته عده ایی بدون اعتنا به مسئله محرم و نامحرم بصورت مختلط  بدون  رعایت حجاب  اسلامی یا با حجاب کم با هم اختلاط کردن و گفتن و خندیدن و زدن و رقصیدن این عفت عمومی جریحه دار میشود؛  ما هم با کسی که این اماکن را در اختیار اشخاص قرار میدهند برخورد قضایی میکنیم.

وی خاطر نشان کرد:  پلیس اطلاعات را مامور بررسی این موضوع میکنیم ؛ که اگر چنانچه صاحبین املاک و باغ ها را ولو  که قصدی هم نداشته باشند که مجلس لهو لعب برگزار شود ؛ با این حال ما آنها را مسئول میدانیم و با آنها برخورد میکنیم.

انتهای پیام/

تعداد بازدید: 1828 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  آرزوهایی که آب با خود می‌برد/ مرگ ۱۱۵۲ نفر بر اثر غرق شدگی در یک سال
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار