سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 23:42   
 
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 73384صفحه نخست » خبرهای حوزه حمل و نقلجمعه، 1 مرداد 1395 - 13:20
مانور اطفای حریق در بندر گناوه برگزار شد
ترابر نیوز: مانور اطفای حریق در بندر گناوه با حضور نیروهای آتش‌نشان، نیروهای یدک‌کش، گارد و انتظامات و به منظور افزایش آمادگی نیروها در هنگام بروز حوادث مختلف، برگزار شد.
  
ترابر نیوز:


 

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه در گفتگو با مهر اظهار داشت: افزایش ایمنی در سطح بندر گناوه را به عنوان یک اولویت و برنامه مهم در دستور کار داریم و در این راستا طرح‌های مختلفی ایجاد می‌شود.

نورالله اسعدی اضافه کرد: مانور اطفای حریق در بندر گناوه با حضور نیروهای آتش‌نشان، نیروهای یدک‌کش، گارد و انتظامات برگزار شد که در زمینه افزایش آمادگی نیروها نقشی مهم و اساسی خواهد داشت.

مانور اطفای حریق در بندر گناوه برگزار شد

مسئول آتش‌نشانی بندر گناوه اظهار داشت: به علت شلوغی و ترافیک شناورهای چوبی در خور تصمیم گرفته شد که سناریویی بر این اساس نوشته و اجرا شد تا از آمادگی نیرو ها و تجهیزات در صورت رخ دادن آتش سوزی اطمینان حاصل شود.

سید احمد موسوی گفت: در راستای آمادگی هر چه  بهتر و شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود عملکرد نیروهای عمل کننده این واحد در مواقع حوادث بندری و ارتقای سطح توانمندی و سرعت انجام عملیات این مانور برگزار شد.

وی با اشاره به نیروهای شرکت کننده در این مانور بیان داشت: نیرو های درگیر در عملیات شامل ۱۳ آتش نشان، سه نفر نیروی یدک کش، هشت نیروی گارد و انتظامات اداره بندر و دریانوردی گناوه بودند.

مانور اطفای حریق در بندر گناوه برگزار شد

موسوی با اشاره به تجهیزات به کار گرفته شده در این مانور اطفای حریق بیان داشت: در مانور تجهیزات به کار گرفته شده دو خودرو سنگین اطفای حریق، یک خودرو سبک، یدک کش چند منظوره قیام و تارو اسکله را شامل می شد.

وی در ادامه اضافه کرد: در این راستا نخستین اقدام جدا سازی شناور آسیب دیده از سایر شناور ها بود و سپس انتقال آن به محلی که بتوان از همه تجهیزات اطفای حریق به منظور اطفای حریق استفاده کرد.

موسوی به تشریح خلاصه سناریوی این مانور پرداخت و افزود: در ابتدا شناور چوبی در حوضچه دچار حریق می شود و واحد اسکله حادثه را به برج کنترل اعلام می کرده سپس برج کنترل از طریق بیسیم همه واحدها را به منطقه فرا خوانده و یدک کش قیام شناور آسیب دیده را از سایر شناور ها جدا می کند و به محل امن انتقال می دهد.

مانور اطفای حریق در بندر گناوه برگزار شد

وی تصریح کرد: در ادامه از آنجا نیروهای آتش نشانی به وسیله خودرو های اطفای حریق و تارو های اسکله و نیرو های حاضر در یدک کش قیام عملیات اطفای حریق را انجام می دهند و مشخص می شود که علت این  آتش سوزی فرضی نیز پمپ روبین بوده است.

موسوی خاطرنشان ساخت: مسئولان حاضر در این مانور رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه، افسر ایمنی عملیات دریایی بوشهر و کارشناسان عملیات دریایی بوشهر بودند.

مانور اطفای حریق در بندر گناوه برگزار شد

به گزارش مهر، این مانور ها در بندرگناوه به طور مستمر و در بازه زمانی مختلف برگزار می‌شود.

 

تعداد بازدید: 1964 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار