پیوندها   |  rss   |  درباره ما  
  صفحه اول     حمل و نقل زمینی     حمل و نقل دریایی     حمل و نقل ریلی     حمل و نقل هوایی     اقتصادی  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 10:17   
 
 
   آخرین اخبار  
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  نقد دوگانگی گفتار و کردار در مورد افزایش بارمحوری
  اتمام عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت کاسپین در انزلی
  لزوم نوسازی خط آهن ایران و ترکیه برای توسعه تجارت دو کشور
  منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  اجرای سریع پروژه راه‌آهن در شمال دریاچه وان
  خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!
  سال 1403 سال افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان- ترکیه
  پیشنهاد تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه در منطقه چشمه ثریا به مرند
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  راه آهن رشت کاسپین و سه مسئولی که در مورد آن وعده نادرست دادند
  ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده ای شوخی نیست
  چرا قطارهای سریع‌ السیر در چین محبوب شد؟
  راه آهن رشت آستارا توجیه اقتصادی ندارد / ریل نیاز به توسعه عرضی دارد نه طولی!
  اتحاد کارکنان راه آهن و بخش خصوصی ریلی برای برکناری مدیرعامل راه آهن
  تذکر مجلس به وزیر راه به دلیل عملکرد مدیرعامل شرکت راه آهن
  زمان سیر تالگو 250 در مسیر راه آهن تهران مشهد و مزیت نوع دوگانه (Dual)
  کارکنان راه آهن در اقدامی قابل توجه کارزار برکناری مدیرعامل راه انداختند
  ایران آماده همکاری های ریلی مسافری و باری با ترکیه است
  حمل ونقل ریلی ۷ برابر مقرون به صرفه تر از جاده است
  اجرای ۵۰ کیلومتر راه بین شهری و ۴۰ کیلومتر خطوط ریلی در خوزستان
  ویدئویی از ابر پروژه عراق برای دور زدن ایران
مرور اخبار
  اعتبار مورد نیاز به راه‌آهن اسلام آباد_ ایلام و اندیمشک_ دهلران تزریق می‌شود

  اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام چه مزیت هایی دارد؟
  مهمترین مطالبه مردم دهلران اجرای پروژه راه آهن است
مرور اخبار
  گفتگوی ویژه خبری (خبر)مزیت های اتصال تراتزیت ریلی ایران به اروپا با افتتاح راه آهن میانه، بستان آباد، تبریز-

  چاره تاخیر قطارهای مسافری
  زیباترین مسیرهای ریلی جهان
  تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا
  احداث و بهره برداری ۵ پروژه ریلی در سال ۱۴۰۲
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 71497صفحه نخست » هوایی2سه شنبه، 11 خرداد 1395 - 14:28
تلاش آل سعود برای مقابله با احکام اسلام
ترابر نیوز: دولت‌مردان حکومت آل‌سعود که امروزه خود را خادمین حرمین شرفین می‌دانند با بستن راه بیت‌ الله الحرام بر مسلمانان به دنبال خوش خدمتی برای استکبار جهانی و شیطان بزرگ هستند و با جلوگیری از انجام واجبات الهی و آلوده کردن مناسک حج به موضوعات سیاسی از سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی برعلیه ایران حمایت کردند.
  
ترابر نیوز:

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یک‌شنبه با بیان اینکه حج واجب امسال عملا امکان پذیر نیست گفت: قرار بود تا امروز یکشنبه صبر کنیم و اگر مقامات عربستان نکاتی که مورد توجه ما بود پاسخ دادند بحث حج امسال را دنبال کنیم اما با توجه به نوع برخورد و گفتارمقامات عربستانی که در دو دور مذاکرات با هیات ایرانی داشتند و ایجاد موانع و کارشکنی ها، عملا انجام فریضه حج امکان پذیر نیست.
 

در پی انتشار این خبر سازمان حج و زیارت نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اقدامات گسترده و مستمری که از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای حضور حجاج کشورمان در مراسم حج سال ۱۳۹۵ انجام شده است؛ خبر از لغو حج تمتع سال 95 داد و دلایل آن را در 8 بند برای مردم تشریح کرد.

 

کشورهایی که تاکنون از حج بازمانده‌اند

این اولین باری نیست که یک کشور اسلامی به دلیل کارشکنی‌ها و سیاسی‌کاری‌های عربستان از انجام واجبات الهی منع می‌شود و مردم آن کشور نمی‌توانند در حج واجب شرکت کنند. عربستانی که در سال‌های اخیر علنا اعلام کرده‌اند به نیابت از رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای منطقه از جمله یمن و سوریه وارد جنگ شده‌اند؛ با سوءاستفاده سیاسی از موضوع حج، کشور‌هایی را که با آن‌ها اختلافات سیاسی دارند یا کشورهایی که عملکرد آن‌ها با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در تعارض است را از سفر معنوی حج منع کرده‌اند.

 

از جمله کشورهایی که در سال‌های گذشته در سفر حج شرکت نکرده‌اند می‌توان به یمن و سوریه اشاره کرد؛ سال گذشته مردم یمن به دلیل کارشکنی‌های عربستان از انجام فریضه واجب الهی منع شدند.

در همین راستا وزارت اوقاف یمن در بیانیه ای اعلام کرد، با وجود تمامی تلاش های انجام گرفته وبه رغم چند دور مذاکره با وزارت حج عربستان برای فراهم کردن زمینه حضور حجاج یمنی حتی در شرایط جنگی حاکم بر این کشور  در موسم حج  1436مسئولان عربستانی حاضر به صدور روادید برای  حجاج یمنی نشدند.

 

مردم سوریه نیز در سال‌های اخیر با مشکل سفر به حج و زیارت خانه خدا دست و پنجه نرم می‌کنند و سعودی‌ها تنها اجازه سفر کسانی به عربستان را می‌دهند که توسط گروه‌های تروریستی معرفی شده باشند.

وزارت  اوقاف سوریه درسال 2014 تاکید کرد رژیم آل سعود  برای سومین سال متوالی مسلمانان این کشور را از ادای فریضه حج منع می کند و صرفا به کسانی اجازه سفر می دهند که از سوی گروه های (تروریستی) مخالف بشار اسد معرفی شوند.

امسال نیز اخباری در مورد ممنوعیت سفر آوارگان فلسطینی برای ادای مناسک حج و عمره منتشر شد.

به نوشته رسانه های فلسطینی همسو با تلاش های عربستان برای نزدیک شدن به تل آویو و اجرایی کردن طرح صلح خود که در آن از حق بازگشت فلسطینیان به سرزمینشان هم چشم پوشی شده ، فلسطینیان آواره از انجام مناسک حج محروم شدند.

جهاد الحرازین از رهبران جنبش فتح در این رابطه گفت: بهانه ی وزارت حج و عمره عربستان  از این اقدام آن است  که ریاض نمی داند این افراد را در صورت اقامت بیش از مدت مجاز به کجا تبعید کند!

 

چرا سعودی‌ها از حج استفاده سیاسی می‌کنند؟

 

سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو باراه دانا؛ در خصوص دلایل استفاده سیاسی عربستان از سفر حج گفت: اولین دلیل برخورد سیاسی آل‌سعود با مسئله حج را می‌توان خامی و نابلدی رژیم جدید حاکم بر این کشور دانست.

وی با اشاره به اینکه دومین دلیل برخورد سیاسی عربستان با حج، ترسی است که از اعمال ایرانی‌ها دارند افزود: حاکمان عربستان نگران آن هستند که با حضور ایرانی‌ها، عقب ماندگی دموکراسی درعربستان به رخ مردم این کشور کشیده شود و اقدامات ضد استکباری مردم ایران، زمینه‌ساز قیام مردم عربستان برعلیه رژیم این کشور باشد.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه عربستانی‌ها سال‌هاست که تلاش می‌کنند تا ایرانی‌ها را افرادی مشرک، بی‌دین و نجس به دنیا معرفی کنند اظهارداشت: با حضور هموطنان ما در حج و انجام مناسک آن، تمام کاخی که رژیم‌ آل‌سعود برای تحریف ما بنا کرده است خراب ‌می‌شود.

قنادباشی تصریح کرد: حضور ایرانیان در مناسک حج و انجام واجبات الهی، پیام دین‌داری مردم ما را به دنیا مخابره می‌کند و عربستانی‌ها را در تکمیل پروژه‌ی ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی ناکام می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات عربستان دستوراتی است که از سفارت‌خانه‌های آمریکا و انگلیس دریافت می‌کند عنوان کرد: حج یکی از بزرگترین اجتماعات مسلمانان جهان است و می‌توان گفت که حج تمام تبلیغات‌ اسلام‌هراسانه و شیعه‌هراسانه‌ی جهان را خنثی می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دلیل چنین مانع‌تراشی و کارشکنی‌هایی از سوی عربستان که با دستور آمریکا و اسرائیل انجام می‌شود، چیزی جز تلاش برای افزایش اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی در جهان نیست.

 

آمریکا و انگلیس دستان پشت‌پرده پرونده حج ایران

 

سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با راه دانا؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آمریکا و انگلیس چه تاثیری در کارشکنی‌های عربستان در موضوع حج داشتند؟" گفت: اصولا کشور عربستان توسط این دو دولت مدیریت می‌شود و انگلستان در زمینه سیاسی و امنیتی مدیریت این کشور را بر عهده دارد.

وی افزود: مهندسی، نقشه راه، سازه و ترکیب خاندان آل سعود را دولت انگلیس مشخص می‌کند چرا که به وجود آورنده دولت سعودی انگلیسی‌ها هستند.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه حکومت آل سعود و فرقه بهائیت ساخته دست انگلیس هستند اظهار داشت: عربستان در همه‌ی ابعاد سیاسی توسط انگلیس اداره می‌شود و انگلیسی‌ها نقش تعیین کننده‌ای در تصمیمات مقامات سعودی دارند.

سیدافقهی با بیان اینکه آمریکایی‌ها مدیریت اقتصادی و نظامی آل سعود را بر عهده دارند عنوان کرد: این مدیریت بدین معنا نیست که آمریکایی‌ها در مسائل سیاسی دخالت نکنند اما به صورت گسترده و کلان مدیریت نظامی و اقتصادی سعودی‌ها به عهده آمریکا است.

وی با بیان اینکه آمریکا تمامی مباحث نظامی عربستان، از تامین اسلحه تا آموزش خلبان‌های این کشور را برعهده دارد گفت: نظام پولی و مالی عربستان امروز در اختیار آمریکایی‌ها قرار دارد و ما شاهد آن هستیم که بیشترین سرمایه‌ آل سعود در بانک‌های آمریکایی سپرده‌گذاری شده است.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به حضور رژیم صهیونیستی در بین انگلیس و آمریکا گفت: پیش از این دولت سعودی درتلاش بود  تا روابطی که با رژیم صهیونیستی دارد بسیار مخفی باقی بماند اما امروز خلاف این موضوع در حال رخ دادن است و سعودی‌ها هیچ ابایی از آشکار شدن روابط خود با رژیم صهیونیستی ندارند.

سید افقهی ادامه داد: وقتی کشوری از خودش هیچ اختیاری نداشته باشد و توسط دو کشور ماجراجو، سلطه‌گر و بیگانه مدیریت شود، طبیعی است که آن‌ها حوادث کلا این کشور را طراحی و مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه حجاج ایرانی و و کسانی که در راه‌پیمایی‌های وحدت و برائت به حجاج ایرانی ملحق می‌شدند، نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب می‌کردند تصریح کرد: آمریکا به خوبی می‌داند که نوک پیکان راه‌پیمایی وحدت و برائت به سوی اوست؛ لذا کشتارهایی که عربستان از سال 66 برعلیه حجاج ایرانی انجام می‌دهد و این کارشکنی‌های عربستان نشان از دخالت آمریکا در پرونده حج دارد.

 

به نظر میرسد که سعودیها حافظ منافع آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در منطقه هستند و به ازای حفظ حکومت خود در عربستان، دستورات غرب را در منطقه اجرا میکنند. حج نیز بهانهای است برای این دولت تا با سوءاستفاده سیاسی از آن گامی مثبت در جهت خوش خدمتی به اربابان خود بردارند. عربستان را می توان سردمدار اسلام آمریکایی در منطقه دانست و حجی که عربستان مایل به برگزاری آن است را نیز می توان حج آمریکایی نامید نه حج ابراهیمی!

دولتمردان حکومت آلسعود که امروزه خود را خادمین حرمین شرفین میدانند با بستن راه بیت الله الحرام بر مسلمانان، به دنبال خوش خدمتی برای استکبار جهانی و شیطان بزرگ هستند و با جلوگیری از انجام واجبات الهی و آلوده کردن مناسک حج به موضوعات سیاسی از سیاستهای خصمانه رژیم صهیونیستی برعلیه ایران حمایت کردند.

 

انتهای پیام

تعداد بازدید: 377 ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   مرور خبرهاو تحلیل ها  
  چرا پوتین از آغاز بازنده جنگ اوکراین بوده است
  اقتصاد روسیه با پایان جنگ اوکراین سقوط خواهد کرد
  پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
  واکنش سیدحسن هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به خودکشی پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  چشم انداز جالبی برای سال ۱۴۰۳ در حوزه تحریم‌ها وجود ندارد / اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود؛ البته اگر در ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند / باید اول با امریکایی‌ها در منطقه کنار بیایم تا آن‌ها نیز منافع ما را در عراق و کشور‌های حوزه خلیج فارس به رسمیت بشناسند
  تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس / ۹ نفر جان باختند
  راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود
  کدام یک از مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  دریای خزر سالانه ۲۵۰ نفر را به کام مرگ می‌‎کشاند
  روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا / گفتگو برای آتش بس منطقه‌ای نانوشته
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  همانطور که ترامپ برجام را خراب کرد، ما هم یک فرصت برای بازگشت داشتیم، اما آن را از دست دادیم / اصلاً برایم قابل فهم نیست که چرا با اف. ای. تی. اف مشکل دارند / تیم فعلی یکی از ضعیف‌ترین ترکیب‌های وزارت خارجه تاریخ است؛ وقتی آدمی به توانایی ظریف وجود دارد چرا سراغ دیگران می‌روند؟ / دولت آدم مناسب مذاکره را پیدا کند
  تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است / مجلس دوازدهم، «آقا» ندارد
  نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  چالش جدید بایدن در منطقه؛ ایران و روسیه چگونه تجربه‌ها و فناوری‌های نظامی در جنگ اوکراین و خاورمیانه را به اشتراک گذاشتند؟
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصادف اتوبوس در ارومیه سه کشته و ۱۰ مصدوم به جا گذاشت
  در ده سال گذشته 11 هزار ایرانی در دریا غرق شده اند
  اهمیت راه‌آهن شلمچه- بصره از نگاه اکونومیست
  هدف اصلی «ایران رود»؛ گسترش حمل و نقل دریایی و ایجاد آبراهه کشتیرانی
  جاده لردگان- ایذه بوی مرگ می دهد
  تصادف منجر به فوت در محور لردگان به ایذه
  کشتار در تالار «کروکوس» روسیه / مهاجمان، ۶۲ نفر را کشتند / کاخ سفید: اوکراین دخالتی در حمله تروریستی نداشته / کی‌یف: این حمله تروریستی کار نیروهای ویژه روسیه است / داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت
  تراز دریاچه ارومیه به بیش از ۱۲۷٠ متر رسید
  خط آهن استراتژیک ایران - ترکیه - پاکستان
  آمار‌های تکان‌دهنده از قربانیان حوادث رانندگی نوروز در ۱۰ سال اخیر / نوروز ۱۴۰۳ رکورد مرگبارترین نوروز ۱۰ سال اخیر را می‌شکند؟
  ورق زدن رویایی قدیمی به نام ایران رود
  افزایش جانباختگان حوادث رانندگی نوروز به ۲۷۱ نفر
  تماشا کنید: ۶ چالش خارجی ایران در ۱۴۰۳ / از احتمال پیروزی ترامپ تا توسعه طلبی‌های باکو
  توافق حوثی ها با روسیه و چین
  متن سوگندنامه رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم
  آشنایی با درخت ارزشمند پالونیا
  ۱۰ هزار نفر پای سفره هفت‌سین در تخت جمشید نشستند
  وزیر خارجه آمریکا: ایران تامین‌کننده اصلی سلاح، اطلاعات و فناوری حوثی‌ها ست؛ از آنها خواسته‌ایم تا این گروه را کنترل کنند / ادامه حمایت تهران از حملات حوثی‌ها به نفع ایران نیست
  قتلگاه جاده ای محور لردگان- ایذه
  تصاویر و فیلم دبی 50سال پیش
  مرگ ۲۲۵ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۶ روز
  نیویورک تایمز: عربستان ۴۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  راه آهن ایران - ترکیه ، شاهراه اقتصادی آسیا به اروپا
  پروژه «ایران رود» می‌تواند مشکل کم آبی ایران را حل کند؟
  رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند
  نقدی بر کارنامه راه و راهسازی در کمتر از یک قرن گذشته
  ساخت خط 9 مترو تهران؛ به زودی
ادامه مرور خبرهاو تحلیل ها
 
   گزارش های تصویری 1  
  ادامه گزارش های تصویری 1
  1    2 
 
   پایگاه اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ترابر نیوز 1388
iran_vatandoost@yahoo.com
طراحی و اجرا: خبرافزار